Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

los van het feit dat ik zei dat het anekdotisch was, waarom zou ik als 30 jarigelanger op de ic liggen dan jij als 60 jarige?

Bovendien zijn obesitas, longkanker en hartaandoeningen niet besmettelijk.
Ik snap werkelijk niet waarom je die vergelijking trekt. 

Bierdopjes schreef op 14-09-2021 om 14:03:

los van het feit dat ik zei dat het anekdotisch was, waarom zou ik als 30 jarigelanger op de ic liggen dan jij als 60 jarige?

Omdat iemand die op de ic ligt na een medische ingreep daar veel korter verblijft dan een covidpatiënt. Of heb je dat in die anderhalf jaar nog niet meegekregen?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-09-2021 om 14:07

willem1959 schreef op 14-09-2021 om 13:52:

[..]

Even aannemende dat mijn bmi te hoog is, dat ik drink en rook en dat ik niet beweeg, dan nog zal mijn eventuele verblijf op de ic veel korter zijn dan wanneer jij met corona op de ic komt te liggen. In de tijd die jij daar verblijft kunnen ze vier of vijf Willems behandelen.

En over het bewijzen dat je gezond bent: heb je ooit van een gezondheidsverklaring in combinatie met verzekeringen gehoord? Dat is pas iets. Niet het groene vinkje dat oplicht als je aan de deur wordt gecontroleerd.

Nee, de coronawappies hoppen van item naar item. En iedere keer vissen ze achter het net.

Mondkapjes om je monddood te maken.
De avondklok om repressie te kunnen uitvoeren.
De anderhalve meter om mensen murw te krijgen.
De vaccinatieplicht.
De inhoud van de vaccinaties, mensen vallen meteen, binnen twee weken, over twee maanden, over vijf jaar dood, Bill Gates, chips, 5G.
Het vaccineren van kinderen.

En dan nu tenslotte de corona-app.

En straks is alles voorbij en dan kankeren we gewoon weer op andere niet ter zaken doende dingen.

Wat een onrustig leven heb je zo.

Ik moet zeggen: je slaat hier de spijker op zijn kop.

willem1959 schreef op 14-09-2021 om 14:03:

Bovendien zijn obesitas, longkanker en hartaandoeningen niet besmettelijk.
Ik snap werkelijk niet waarom je die vergelijking trekt.

Omdat mensen met deze aandoeningen vaker en langer op de ik liggen met COVID.

willem1959 schreef op 14-09-2021 om 14:04:

[..]

Omdat iemand die op de ic ligt na een medische ingreep daar veel korter verblijft dan een covidpatiënt. Of heb je dat in die anderhalf jaar nog niet meegekregen?

We hebben het over corona toch? 

Dus in het geval van corona: Een (gevacinneerde) 60 jarige heeft significant meer kans op de ic te belanden dan een (gevacinneerde) 30 jarige. Dus vraag ik, wat is jouw bijdrage dit te compenseren? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-09-2021 om 14:20

Schemerlampje schreef op 14-09-2021 om 14:08:

[..]

Omdat mensen met deze aandoeningen vaker en langer op de ik liggen met COVID.

Als ze slim zijn zorgen ze dus dat ze gevaccineerd zijn (en ondertussen zo gezond mogelijk leven), meer dan 90% van de covid gevallen op de ic is niet gevaccineerd. Dat is wat het grootste verschil maakt.

Bierdopjes schreef op 14-09-2021 om 14:19:

[..]

We hebben het over corona toch?

Dus in het geval van corona: Een (gevacinneerde) 60 jarige heeft significant meer kans op de ic te belanden dan een (gevacinneerde) 30 jarige. Dus vraag ik, wat is jouw bijdrage dit te compenseren?

Oh, dat bedoel je. Ik kan het ouder worden niet stoppen dus aan jou om met mij rekening te houden en keurig je appje bij de ingang van horeca en theater te laten zien.

---

---

14-09-2021 om 14:28

_melon schreef op 13-09-2021 om 16:45:

De vaccinatiegraad ken ik wel inderdaad. Mijn vraag ging over de bereidheid en hoeveel % dan aangemerkt werd/wordt als voldoende.
Hoe kan de vaccinatiegraad grotendeels tussen de 70% en 80% liggen als de bereidheid 91% is. Ik weet dat de vaccinatiegraad altijd ietwat lager uit komt dan de bereidheid, maar dan kan toch niet tussen de 10% en 20% minder zijn?

*Edit - Gemiddeld worden dagelijks nog 23.000 prikken gezet. Daar zullen ook nog volwassenen bij zitten die hun 2de prik na de vakantie gepland hadden.

Hoe kom je aan die 91%? 91% waarvan? Misschien zitten in de percentages van 60-90) de kinderen onder de 12 die ook mee moeten doen met de groepsimmuniteit? 

---

---

14-09-2021 om 14:29

Lollypopje schreef op 13-09-2021 om 16:57:

Ik las op viva dat je alleen als volledig wordt geregistreerd als je twee prikken hebt gehaald. Dus heb je corona gehad en maar één prik, dan is dat voldoende voor een qr code in NL, maar tel je in de algemene niet mee met de groep die twee prikken heeft. Dus de cijfers kunnen in werkelijkheid best weleens een stuk hoger en positiever zijn

onzin, op mijn coronapas staat gewoon dat ik volledig gevaccineerd ben. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-09-2021 om 14:32

willem1959 schreef op 14-09-2021 om 14:21:

[..]

Oh, dat bedoel je. Ik kan het ouder worden niet stoppen dus aan jou om met mij rekening te houden en keurig je appje bij de ingang van horeca en theater te laten zien.

Solidariteit is voor sommigen nu eenmaal eenrichtingsverkeer.

Fleurtje_5 schreef op 14-09-2021 om 13:09:

De 'koek is op' zegt de Horeca. Ze willen niet gaan controleren.

https://www.bd.nl/brabant/mag-iemand-zonder-toegangsbewijs-je-cafe-straks-niet-meer-in-weer-gebombardeerd-tot-ordehandhaver~a14690a5/
Alleen gevaccineerde, negatief geteste of herstelde klanten mogen nog naar binnen.
,,Zeg je dan: ‘Wilt u de zaak verlaten?’ Dat is nogal wat als iemand geen QR-code kan of wil laten zien”, stelt Van Geffen.

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/horecatycoon-khalid-oubaha-weigert-klanten-te-controleren-op-vaccinatiestatus-de-koek-is-op~a895ce893/

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3918466/horeca-woest-over-nieuwe-coronaregels-oproep-om-niet-te-gaan-controleren

https://www.nu.nl/coronavirus/6156362/coronapas-wordt-verplicht-in-horeca-en-culturele-sector-15-meter-verdwijnt.html

Verpest het vooral voor de horeca die hun zaakjes wel op orde hebben. In Frankrijk lukt dit prima, hoezo de koek is op?

---

---

14-09-2021 om 14:33

Ysenda schreef op 14-09-2021 om 07:09:

[..]

Leuk rijtje maar zegt niets over opname oorzaak en verblijfsduur.

In 2020 / 2021 waren de meeste opnames op de IC Covid gerelateerd want alle andere planbare zorg werd uitgesteld.

Planbare zorg heeft meestal een relatief kort verblijf op de IC, 2-3 dagen of korter. Covid patiënten worden gekenmerkt door een lang verblijf 2 weken of langer. Het verloop is daarmee veel minder waardoor je meer mensen tegelijkertijd moet verzorgen omdat de instroom gelijk is. Er komen dus wel mensen bij maar er vertrekken er minder. Dat is nu enigszins stabiel omdat er een stabiele enigszins dalende trend is in het aantal geregistreerde besmettingen en een stijging in gevaccineerden /immuniteit. Ik zeg bewust geregistreerde besmettingen want vaccinatie beschermt niet tegen besmetting wel tegen ernstig ziek worden. Als je je niet ziek voelt laat je niet bij de GGD testen. Dat thuis testen voor een uitje geloof ik niet zo in dat mensen dat lang /trouw doen. Ik geloof ook niet dat al die scholieren zich keurig elke 2 dagen testen.

Dank, dat scheelt mij een hoop tijd dat ik eerst even doorlas en niet meteen ging zoeken en reageren. Gebruik cijfers als argument als je ook begrijpt wat die cijfers zegt denk ik dan. 

---

---

14-09-2021 om 14:35

Poison schreef op 14-09-2021 om 07:27:

En als het enkel gaat om het aantal ic-opnames en niet om het aantal besmette personen, waarom wordt er dan elke keer genoemd hoeveel besmettingen er per dag zijn en wordt daar ook beleid en vergelijking mee gemaakt in relatie met andere landen qua cijfers.

Juist daarom openen we nu van alles terwijl de cijfers niet extreem dalen en daarom ging alles dicht toen eind juni de cijfers dramatisch waren (met een R van 3 die nu op 1 zit). 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

14-09-2021 om 14:39

De "tenten " die niet bereid zijn om de controles te doen; daar zul je mij dus niet vinden... 

Een hoop andere mensen zullen daar wellicht dankbaar gebruik van maken en zullen er op die manier weer zorg voor dragen dat er weer meer restricties zullen gaan gelden voor de horeca.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.