Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Fleurtje_5 schreef op 13-09-2021 om 13:31:

[..]

Je bedoeld dat nadat er 800 verzorgingstehuizen zijn gesloten voor hulpbehoevende ouderen die te fit zijn voor een verpleeghuis maar te hulpbehoevend om thuis te blijven wonen, nu de ernstig zieke COVID patiënten op een IC aan de beurt zijn om geen of minder hulp te bieden? Terwijl je zelf hebt ervaren wat die ziekte inhoud en je het liefst van een brug zou springen als je het weer zou krijgen.

Vreselijk als verplegend personeel zo onder druk staat, zich zo flink moeten inzetten omdat er te weinig personeel en teveel zieken zijn. Maar ik ben met een terechte reden niet gevaccineerd, en weet nu dat ik niet kan aankloppen als ik in levensnood geraak. Want 'vol is vol' schreef je. En je baas (die allang vóór corona veel personeel heeft weg bezuinigd) is het daar mee eens.
En, zo schreef je:

Ik ga mijn vrijheid en mijn recht op vakantie en mijn normale rooster
niet meer opgeven voor andermans vrijheid. Die tijd is echt voorbij.

Kun je dan wel genieten van je vakantie op Ibiza of Mallorca?

Dit is niet mijn wereld.
In oorlogstijd mag een soldaat op zijn vijand schieten, maar als die vijand gewond raakt is hij slachtoffer én daarmee beschermd. Je mag iemand niet laten lijden. Ook al was hij je vijand met een wapen in zijn hand.

Mijn collega’ en ik hebben dit jaar weer voor het eerst vakantie. En nee, ik ga zelf echt niet in een vliegtuig zitten, dus geen Ibiza of Mallorca. Maar wij gaan het probleem niet meer ons probleem maken. Zeker niet als met vaccineren het probleem er niet meer zou zijn in deze mate.
Ik ben echt klaar met mensen die zelf niks willen en nergens aan meewerken maar wel eisen stellen aan anderen. Kijk in de spiegel en kijk naar wat jij allemaal hebt gedaan in deze crisis. Ik denk niets. 

Sun.lover schreef op 13-09-2021 om 10:27:

[..]

Misschien heb je het gemist hoor, maar ook in andere landen kunnen de zorgsysteem de pandemie niet aan (zonder strenge maatregelen of corona-pas of vaccinatiedwang).

En inmiddels kiezen de mensen die zich niet laten vaccineren voor het risico om besmet te raken en op de IC terecht te komen. Dat is nu al een derde van het totaal aantal patiënten en zorgen echt wel voor de extra druk op de zorg. En het zorgen voor een Covid-patient is erg zwaar en zeker niet leuk. Niet voor niets dat het verspreiden van die patiënten niet meer lukt. Er is echt geen enkel ziekenhuis die zich vrijwillig aanbiedt want daardoor kan een ziekenhuis minder zorg bieden en wordt het voor de verpleegkundigen die er nog wel zijn zwaarder. En ik snap dat ziekenhuizen nu voor zichzelf en hun personeel kiezen. Ik ken ook al ziekenhuizen die hebben aangegeven helemaal niet meer te gaan opschalen.
En oh ja, de vaccins zijn toen ze goedgekeurd werden gelijk naar IC-personeel gegaan. Maar liefst 96% heeft zich toen gelijk laten prikken. Want daarvoor zijn er al veel fitte collega’s besmet geraakt op het werk. Ik ben ook bewezen besmet door een patient ondanks de beschermende maatregelen. 1 verkeerd masker en je bent al de l*l.

De bijwerkingen van het virus zijn vaak veel erger dan het vaccin. Maar de meest anti-vaccers denken juist dat de risico’s van de prik enorm groot is en de risico van het virus te verwaarlozen is.
En de groep die na de tweede prik zo ziek wordt dat een arts het afraadt is zo klein. Het overgrote deel wil geen prik wantsen voelt niet goed en blablabla, maar heeft spijt als ze eenmaal op de IC liggen. En er is nog steeds een behoorlijke kans dat ze tussen 6 planken daar weer vandaan komen.

Toen corona in ons land de kop op stak, en de IC's vol lagen met Covidpatiënten, en zelfs bij het MECC in Maastricht een VG werd ingericht voor de verwachte grote aantallen patiënten (maar nooit in gebruik genomen hoefde te worden) hadden we te maken met 17 miljoen ongevaccineerden. Nu is het aantal ongevaccineerden iets van 1,8 miljoen. Er was een daling in de opnames op de IC.

Als een schoonmaker van de corona-afdeling in februari 2020 in de krant zegt dat zijn vaste collega's allemaal gevaccineerd zijn maar hij nog steeds niet. En de woordvoerder van het ziekenhuis dan in de krant zegt dat die schoonmaker:
niet de enige ‘frontsoldaat’ is die nog niet gevaccineerd is,
Dat ook voor verpleegkundigen, voedingsdeskundigen en schoonmakers
in dienst bij het ziekenhuis nog niet gevaccineerd zijn.

Dan vind ik het wel erg slordig dat half april 2020 nog steeds een zwabber-vaccinatiebeleid is, en bekeken moet worden of medewerkers en zelfs dokters nog ingeënt kunnen worden. Als ze twijfelen over AstraZeneca vanwege complicaties elders, heel begrijpelijk, maar geef dan Pfizer of Moderna aan je personeel.

Die jongeman reisde wel maanden lang van huis naar de corona-afdeling en retour. Hoeveel mensen zal hij en al dat personeel dat nog niet gevaccineerd was, in die maanden zijn tegengekomen. Vind je het gek dat jullie het druk kregen op de IC?

De kans dat een arts het afraad is inderdaad klein, want anders worden artsen op hun vingers getikt door de inspectie. Maar als in een speeltuin aan de onderkant van een balk een kleine splinter uitsteekt, zodat een kind een splinter in zijn vinger kan krijgen, kan die kans ook heel klein zijn, maar dan worden wel door het hele land die speeltoestellen er uit gehaald en gladgeschaafd.

---

---

13-09-2021 om 14:04

_melon schreef op 13-09-2021 om 11:00:

[..]

Dat hoef je helemaal niet uit te leggen want dat is me gewoon bekend hoor.

Ik vind het dus wel krom, iedereen een test voor toegang of niemand een test voor toegang. Niet half half. Ben echt niet de enige die zo denkt als ik mijn omgeving (gevaccineerd hoor, rustig maar) zo hoor.

Je snapt het doel niet. Het gaat er niet om om te voorkómen dat er zieken komen, het gaat er om dat we moeten voorkomen dat de ziekenhuizen/ic's vol komen te liggen. Pas als je het doel ziet begrijp je de maatregelen. 

---

---

13-09-2021 om 14:05

_melon schreef op 13-09-2021 om 11:09:

[..]

Mijn collega is vandaag weer voor het eerst op het werk na Corona (volledig gevaccineerd). In de schoolklas van zijn zoon waren 13 kinderen met Corona. Waarschijnlijk gekregen van de gymleraar (volledig gevaccineerd) en die 13 kinderen hebben op 2 kinderen na allemaal hun beide (volledig gevaccineerde) ouders besmet.

Dan is het toch niet gek dat ik voor 'iedereen test voor toegang' ben? En anders maar wel trouwens. Ik zou me gevaccineerd niet meer goed voelen om uit eten te gaan met de mogelijkheid dat ik het halve (of erger) restaurant per ongeluk besmet. Ben bang dat de horeca hier weer de l.ul in is.

en hoeveel van die ouders kwamen in het zkh terecht? 

---

---

13-09-2021 om 14:06

_melon schreef op 13-09-2021 om 11:49:

[..]

Dat klopt, maar daar heb ik het niet over.

De rest van Nederland wel....

---

---

13-09-2021 om 14:07

_melon schreef op 13-09-2021 om 11:52:

[..]

Enkel die klas is (deels) besmet en op een andere school 3 andere klassen van diezelfde gymleraar. Natuurlijk weet je nooit wie er begonnen is, dat weten we immers van 2019 ook niet helemaal zeker, beetje flauw om dat er precies uit te pakken. Hij is in ieder geval het middelpunt.
Het gaat er om dat al die gevaccineerde ouders ook ziek werden (nee niet IC ziek) en je zo'n verspreiding dus ook in de horeca kan hebben omdat niet iedereen hoeft te testen. Dat zit mij niet lekker en vind ik krom.

In de horeca zit men over het algemeen aan tafel. Heel anders maar dan nog: het gaat echt alleen om het aantal zieken in het ziekenhuis. Niet het aantal mensen wat ziek wordt!

---

---

13-09-2021 om 14:08

_melon schreef op 13-09-2021 om 12:26:

[..]

Tenzij je 'ik kom niet meer op de IC terecht' als veilig beschouwd.

En dat is dus PRECIES waar het om gaat. Echt!

---

---

13-09-2021 om 14:12

Fleurtje_5 schreef op 13-09-2021 om 13:59:

[..]

Toen corona in ons land de kop op stak, en de IC's vol lagen met Covidpatiënten, en zelfs bij het MECC in Maastricht een VG werd ingericht voor de verwachte grote aantallen patiënten (maar nooit in gebruik genomen hoefde te worden) hadden we te maken met 17 miljoen ongevaccineerden. Nu is het aantal ongevaccineerden iets van 1,8 miljoen. Er was een daling in de opnames op de IC.

Die jongeman reisde wel maanden lang van huis naar de corona-afdeling en retour. Hoeveel mensen zal hij en al dat personeel dat nog niet gevaccineerd was, in die maanden zijn tegengekomen. Vind je het gek dat jullie het druk kregen op de IC?

Die aantallen zijn niet gehaald DOOR de maatregelen. Zonder die maatregelen had dat met gemak gekund. Het is een paar keer heel erg nipt geweest en bij de hoge pieken op de IC moet je er niet aan voorbij gaan dat dat veel en veel te zwaar was voor het personeel die amper bij kon komen tot de volgende piek. Staar je niet blind op dat VG in Maastricht. Wees blij dat we daar niet zijn gekomen want daarvoor zou men al moeten kiezen tussen of Piet of Jan op de IC. 

En die jongeman heeft hoop ik gewoon de 1,5 m aangehouden en alle andere maatregelen? 

Julali schreef op 13-09-2021 om 09:13:

Ik ben heel blij met de nieuwe maatregelen. Op deze manier kunnen we weer veilig gebruikmaken van alle voorzieningen, zonder afstand te houden en hoeven mensen met een verminderde weerstand niet bang te zijn om daar een ongevaccineerde geïnfecteerde tegen te komen.

Dat het gedoe is voor mensen die ervoor hebben gekozen zich niet te vaccineren is de consequentie van hun eigen beslissing. Voor hen wordt het vanaf nu elke week 3x testen, of jezelf blijven isoleren.

Ik denk idd dat het goed is dat gevaccineerden gewoon overal naar toe kunnen zonder dat ze bang moeten zijn dat ze een 'ongevaccineerde geïnfecteerde' tegen komen. (ik moest hier bijna om lachen als het niet zo serieus was) Het vaccin voorkomt niet besmetting, het zorgt er alleen voor dat de kans groot is dat het lichaam het virus beter kan opruimen.

Stel dat de gevaccineerden straks toch onverhoopt ziek worden, dan kunnen ze dat tenminste niet op het bordje van de 'gevaarlijke' ongevaccineerde douwen.

ps ik zou me veiliger voelen tussen 10 negatief geteste ongevaccineerden, dan tussen 10 gevaccineerden die denken dat ze roekeloos verder kunnen met hun leven.

--- schreef op 13-09-2021 om 14:12:

[..]

Die aantallen zijn niet gehaald DOOR de maatregelen. Zonder die maatregelen had dat met gemak gekund. Het is een paar keer heel erg nipt geweest en bij de hoge pieken op de IC moet je er niet aan voorbij gaan dat dat veel en veel te zwaar was voor het personeel die amper bij kon komen tot de volgende piek. Staar je niet blind op dat VG in Maastricht. Wees blij dat we daar niet zijn gekomen want daarvoor zou men al moeten kiezen tussen of Piet of Jan op de IC.

En die jongeman heeft hoop ik gewoon de 1,5 m aangehouden en alle andere maatregelen?

1,5 meter afstand thuis op de bank bij zijn ouders of vrienden/vriendin?

Als je kind in een ruimte is geweest bij iemand die daarna positief is getest moet het hele gezin in quarantaine. Deze jongeman kwam in nauw contact met een hele afdeling coronapatiënten. Hij heeft meermaals gevraagd voor vaccinatie omdat het niet goed voelde, maar werd van het kastje naar de muur gestuurd.

--- schreef op 13-09-2021 om 14:04:

[..]

Je snapt het doel niet. Het gaat er niet om om te voorkómen dat er zieken komen, het gaat er om dat we moeten voorkomen dat de ziekenhuizen/ic's vol komen te liggen.Pas als je het doel ziet begrijp je de maatregelen.

Ik vind het doel "om te voorkomen dat er zieken komen" er zeker ook toedoen want:

https://www.ad.nl/binnenland/expert-maakt-gehakt-van-aannames-rivm-over-deltavariant-volstrekt-onderschat~ac6d5ec5/

.........

,,Die derde stelling dat immuniteit langdurig is en tegen alle
varianten, dat is zó onzinnig, dat het eerste wat ik dacht was: hier is
iemand echt toe aan vakantie’’, reageert Mulder onomwonden. ,,Pfizer
roept vandaag juist op om een derde vaccinatie te nemen’’. Al
merkt hij daarbij wel aan dat ‘daar natuurlijk ook een commercieel
belang bij is’. ,,Als iedereen gevaccineerd is en dat kan dan toch nog
iets
helpen, zou ik dat als farmaceut ook roepen.’’Maar er is volgens
hem ook wel degelijk wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat immuniteit
niet lang stand houdt
.

............

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-09-2021 om 14:40

Fleurtje_5 schreef op 13-09-2021 om 14:25:

[..]

Ik vind het doel "om te voorkomen dat er zieken komen" er zeker ook toedoen want:

https://www.ad.nl/binnenland/expert-maakt-gehakt-van-aannames-rivm-over-deltavariant-volstrekt-onderschat~ac6d5ec5/

.........

,,Die derde stelling dat immuniteit langdurig is en tegen alle
varianten, dat is zó onzinnig, dat het eerste wat ik dacht was: hier is
iemand echt toe aan vakantie’’, reageert Mulder onomwonden. ,,Pfizer
roept vandaag juist op om een derde vaccinatie te nemen’’. Al
merkt hij daarbij wel aan dat ‘daar natuurlijk ook een commercieel
belang bij is’. ,,Als iedereen gevaccineerd is en dat kan dan toch nog
iets
helpen, zou ik dat als farmaceut ook roepen.’’Maar er is volgens
hem ook wel degelijk wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat immuniteit
niet lang stand houdt
.

............

Hmm, antivaxer, zerocovidaanhanger én spindoctor van zero covid Mulder. Mooie combi. Gaat bij mij onder de negeer.

--- schreef op 13-09-2021 om 14:08:

[..]

En dat is dus PRECIES waar het om gaat. Echt!

Ja, voor het grote doel (wat ik overigens echt wel zie en ken), maar op persoonlijk vlak? Denk dat er genoeg mensen zijn voor wie het veiliger zou voelen als gewoon iedereen in de tent negatief getest is zodat ze niet onbewust iemand besmetten of zelf besmet worden. 

Beetje hetzelfde idee als een zelftest doen toch? Die regel is (volgens de Rijksoverheid) ook voor iedereen. 

_melon schreef op 13-09-2021 om 14:43:

[..]

Ja, voor het grote doel (wat ik overigens echt wel zie en ken), maar op persoonlijk vlak? Denk dat er genoeg mensen zijn voor wie het veiliger zou voelen als gewoon iedereen in de tent negatief getest is zodat ze niet onbewust iemand besmetten of zelf besmet worden.

Beetje hetzelfde idee als een zelftest doen toch? Die regel is (volgens de Rijksoverheid) ook voor iedereen.

Goed plan en laten we dat ook voor griep gaan invoeren. Nooit meer ergens heen zonder test. 

Fleurtje_5 schreef op 13-09-2021 om 14:13:

[..]

Ik denk idd dat het goed is dat gevaccineerden gewoon overal naar toe kunnen zonder dat ze bang moeten zijn dat ze een 'ongevaccineerde geïnfecteerde' tegen komen. (ik moest hier bijna om lachen als het niet zo serieus was) Het vaccin voorkomt niet besmetting, het zorgt er alleen voor dat de kans groot is dat het lichaam het virus beter kan opruimen.

Stel dat de gevaccineerden straks toch onverhoopt ziek worden, dan kunnen ze dat tenminste niet op het bordje van de 'gevaarlijke' ongevaccineerde douwen.

ps ik zou me veiliger voelen tussen 10 negatief geteste ongevaccineerden, dan tussen 10 gevaccineerden die denken dat ze roekeloos verder kunnen met hun leven.

Het vaccin zorgt er wel voor dat de kans op besmetting veel kleiner wordt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.