Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Hetvrijewoord schreef op 12-09-2021 om 23:48:

Ik kom trouwens niet meer bij om die mensen die op de sociale media massaal medische apartheid gillen. 🤣

De vergelijking met wo2 kende ik al, maar deze kwam ik net voor het eerst tegen

Misselijkmakend ook weer

Lollypopje schreef op 13-09-2021 om 08:35:

[..]

De vergelijking met wo2 kende ik al, maar deze kwam ik net voor het eerst tegen

Misselijkmakend ook weer

Treurig inderdaad. Nu zitten ze keihard te schreeuwen maar als het 25 september is staan ze allemaal in de rij voor een vaccinatie/test omdat ze de kroeg toch wel missen.

LoveCats! schreef op 13-09-2021 om 08:38:

[..]

Treurig inderdaad. Nu zitten ze keihard te schreeuwen maar als het 25 september is staan ze allemaal in de rij voor een vaccinatie/test omdat ze de kroeg toch wel missen.

Niet allemaal hoor, een de blijft schreeuwen dat ze nergens heen mogen en gediscrimineerd worden.

Ik ben heel blij met de nieuwe maatregelen. Op deze manier kunnen we weer veilig gebruikmaken van alle voorzieningen, zonder afstand te houden en hoeven mensen met een verminderde weerstand niet bang te zijn om daar een ongevaccineerde geïnfecteerde tegen te komen. 

Dat het gedoe is voor mensen die ervoor hebben gekozen zich niet te vaccineren is de consequentie van hun eigen beslissing. Voor hen wordt het vanaf nu elke week 3x testen, of jezelf blijven isoleren. 

Julali schreef op 13-09-2021 om 09:13:

Ik ben heel blij met de nieuwe maatregelen. Op deze manier kunnen we weer veilig gebruikmaken van alle voorzieningen, zonder afstand te houden en hoeven mensen met een verminderde weerstand niet bang te zijn om daar een ongevaccineerde geïnfecteerde tegen te komen.

Dat het gedoe is voor mensen die ervoor hebben gekozen zich niet te vaccineren is de consequentie van hun eigen beslissing. Voor hen wordt het vanaf nu elke week 3x testen, of jezelf blijven isoleren.

Maar wel gevaccineerde geïnfecteerden. Ik vind de maatregel echt heel erg krom.

_melon schreef op 13-09-2021 om 09:15:

[..]

Het scheelt al zoveel dat je met gevaccineerden onder elkaar kunt zijn en dat de ongevaccineerden die er tussen lopen een test hebben gedaan. Het geeft een zoveel veiliger gevoel. 

Julali schreef op 13-09-2021 om 09:23:

[..]

Het scheelt al zoveel dat je met gevaccineerden onder elkaar kunt zijn en dat de ongevaccineerden die er tussen lopen een test hebben gedaan. Het geeft een zoveel veiliger gevoel.

Fijn voor je persoonlijke gevoel, maar het is schijnveiligheid. 

Al die gevaccineerden waarmee je zo gezellig onder elkaar bent kunnen allemaal besmet zijn. 

_melon schreef op 13-09-2021 om 09:33:

[..]

Al die gevaccineerden waarmee je zo gezellig onder elkaar bent kunnen allemaal besmet zijn.

Het gaat ook niet om 0 besmettingen, het gaat er om dat er geen overbelasting in de zorg komt. Gevaccineerden kunnen wel besmet zijn maar worden veel minder ziek en worden nauwelijks nog opgenomen in het ziekenhuis of IC. Ook zijn ze minder besmettelijk naar anderen dan ongevacineerde zieken. De virusload is lager. 

Ysenda schreef op 13-09-2021 om 09:37:

[..]

Het gaat ook niet om 0 besmettingen, het gaat er om dat er geen overbelasting in de zorg komt. Gevaccineerden kunnen wel besmet zijn maar worden veel minder ziek en worden nauwelijks nog opgenomen in het ziekenhuis of IC. Ook zijn ze minder besmettelijk naar anderen dan ongevacineerde zieken. De virusload is lager.

Ik reageer enkel op Julali die zegt dat 'we op deze manier weer veilig gebruik kunnen maken van alle voorzieningen'.

Dat is schijnveiligheid. 
Als kwetsbare ga je wss nog niet lekker uit eten want de tent kan alsnog vol zitten met mensen die besmet zijn.

Ysenda schreef op 13-09-2021 om 09:37:

[..]

Dit bedoel ik inderdaad. En de kans op besmetting is zoveel kleiner, ik vind dat een heel fijn idee.

Hopelijk trekt dit een grote hoeveelheid mensen over de streep om zich toch te laten vaccineren. Ik denk zeker dat het effect gaat hebben op het percentage gevaccineerden en dat vergroot de groepsimmuniteit weer, wat gunstig is voor de kwetsbaren. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

13-09-2021 om 10:18

[..]

Niet krom, gevaccineerden komen vrijwel niet in het ziekenhuis te liggen.

Vraag me trouwens af hoe vaak dat nog uitgelegd moet worden, het is niet bepaald hogere wiskunde.

Fleurtje_5 schreef op 12-09-2021 om 23:29:

[..]

Wat vraag je nou werkelijk? Je kan me toch lezen. Ik ben geen corona-ontkenner, en ga zonder 'mondkapje op zak' de deur niet uit. Daar heb ik een goede reden voor.

Maar ik vind het wel meer dan vanzelfsprekend dat iemand die op een IC- of corona-afdeling werkt ook beschermd is tegen oa corona.

Verpleegkundigen, of zelfs leerlingen die aan de studie verpleegkunde beginnen krijgen nog voordat ze een les hebben gevolgd een cocktail aan prikken. Vroeger, ik weet niet of dat nog steeds zo is, werd je pas aangenomen als je de mantouprik goed had doorstaan.

Als iemand op de IC of coronaafdeling werkt, dan besmet raakt omdat ze niet is ingeënt, maar gelukkig wel de zorg en revalidatie krijgt omdat ze ziek werd, en de tijd om te herstellen, vind ik het wel naar als juist dan met de vinger naar burgers (die niet in de zorg werken) word gewezen dat zij de schuld zijn dat het vak van IC-verpleegkundige onaantrekkelijk is geworden. Nee haar baas had eerder moeten vaccineren, haar baas had in het verleden niet de zorg moeten uitkleden met bezuinigingen en zich zelf verrijken met bonussen. De zorg is zo schandalig uitgekleed dat het een pandemie niet lang aankan.

Mensen die ernstige bijwerkingen kunnen krijgen en daarom een prik niet aandurven of niet mogen, of die bij de eerste prik zo giga ziek werden dat de arts een tweede afraad, zijn in feite ook een soort patiënt maar worden nu als een soort dader neergezet.

Misschien heb je het gemist hoor, maar ook in andere landen kunnen de zorgsysteem de pandemie niet aan (zonder strenge maatregelen of corona-pas of vaccinatiedwang).

En inmiddels kiezen de mensen die zich niet laten vaccineren voor het risico om besmet te raken en op de IC terecht te komen. Dat is nu al een derde van het totaal aantal patiënten en zorgen echt wel voor de extra druk op de zorg. En het zorgen voor een Covid-patient is erg zwaar en zeker niet leuk. Niet voor niets dat het verspreiden van die patiënten niet meer lukt. Er is echt geen enkel ziekenhuis die zich vrijwillig aanbiedt want daardoor kan een ziekenhuis minder zorg bieden en wordt het voor de verpleegkundigen die er nog wel zijn zwaarder. En ik snap dat ziekenhuizen nu voor zichzelf en hun personeel kiezen. Ik ken ook al ziekenhuizen die hebben aangegeven helemaal niet meer te gaan opschalen. 
En oh ja, de vaccins zijn toen ze goedgekeurd werden gelijk naar IC-personeel gegaan. Maar liefst 96% heeft zich toen gelijk laten prikken. Want daarvoor zijn er al veel fitte collega’s besmet geraakt op het werk. Ik ben ook bewezen besmet door een patient ondanks de beschermende maatregelen. 1 verkeerd masker en je bent al de l*l.  

De bijwerkingen van het virus zijn vaak veel erger dan het vaccin. Maar de meest anti-vaccers denken juist dat de risico’s van de prik enorm groot is en de risico van het virus te verwaarlozen is. 
En de groep die na de tweede prik zo ziek wordt dat een arts het afraadt is zo klein. Het overgrote deel wil geen prik wantsen voelt niet goed en blablabla, maar heeft spijt als ze eenmaal op de IC liggen. En er is nog steeds een behoorlijke kans dat ze tussen 6 planken daar weer vandaan komen.

Fleurtje_5 schreef op 12-09-2021 om 23:47:

[..]

Ik ken ook mensen die toch corona kregen na de prik. En ik ken enkele mensen die zieker waren van de prik dan van de corona. Maar die derde prik gaat er komen. En ik vermoed zelfs elk jaar. Want na 90 dagen neemt de bescherming af.

En wat wil je daarmee zeggen? Misschien hadden die mensen wel op de IC gelegen als ze niet eerst een vaccinatie hadden gehad, of kwamen te overlijden. Ja na de vaccinatie kun je corona krijgen, de kans dat je dan in het ziekenhuis terecht komt is veel lager en de kans dat je op de IC terecht komt is veel lager. 

Laat maar komen die derde prik.  We zitten in een leerfase en we zullen constant moeten aanpassen, dat doen we al 1,5 jaar (en straks niet meer op 1,5 meter)

[..]

De mensen die niet gevaccineerd kunnen worden moeten dus ook niet het huis uit. Hoe moeilijk is het? Als ze geen risico willen lopen blijven ze dus thuis, of op 1,5 m en gaan dus niet naar de bioscoop. Degenen die dat wel willen moeten zich laten vaccineren of laten testen. Wat anders? Nog 3 jaar de boel dichthouden?

_melon schreef op 13-09-2021 om 09:33:

[..]

Ja en? Die worden niet meer zo ziek dat ze naar het zkh moeten en ze zijn minder besmettelijk. Als je daar niet tussen wil zitten blijf je dus thuis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.