Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Salomewinterqueen
03-09-2021 om 09:37
Nou ja vooruit ik ben niet boos op jou. Op niemand persoonlijk trouwens. Maar ik ben zo iemand waarbij het vaccin waarschijnlijk niet werkt en ik zit al maanden thuis. Ik merk dat ik steeds minder begrip kan opbrengen voor mensen die bewust niet vaccineren gebaseerd op onderbuik en niet op wetenschappelijke feiten. Ik zou ook heel graag mijn leven weer een beetje terug krijgen. Maar op deze manier gaat het nog jaren duren. Het is dus niet persoonlijk. Maar mijn lontje is momenteel een beetje kort. Sorry.
PinkFlower
03-09-2021 om 09:55
Salomewinterqueen schreef op 03-09-2021 om 09:37:
Nou ja vooruit ik ben niet boos op jou. Op niemand persoonlijk trouwens. Maar ik ben zo iemand waarbij het vaccin waarschijnlijk niet werkt en ik zit al maanden thuis. Ik merk dat ik steeds minder begrip kan opbrengen voor mensen die bewust niet vaccineren gebaseerd op onderbuik en niet op wetenschappelijke feiten. Ik zou ook heel graag mijn leven weer een beetje terug krijgen. Maar op deze manier gaat het nog jaren duren. Het is dus niet persoonlijk. Maar mijn lontje is momenteel een beetje kort. Sorry.
Sorry geaccepteerd.
En ik snap het in jou situatie ook echt wel. Hopelijk heeft tegen mij schreeuwen je een beetje opgelucht. Ik kan wel wat hebben 😁.
Voor mezelf heb ik voor het vaccineren wel echt naar wetenschappelijke onderzoeken gekeken en daarop de keuze gemaakt wel te vaccineren. Maar dat is mijn lichaam. Zo'n kleintje, ik vind het denk ik ook gewoon eng. En wie weet over een half jaar ofzo dat ik er dan wel anders in sta.
11v11
03-09-2021 om 09:58
Schemerlampje schreef op 03-09-2021 om 08:56:
[..]
Wel eens gehoord van het Mexicaanse griepvaccin en narcolepsie? Bovendien is dit een heel nieuw soort vaccin, dus ik snap de aarzeling wel. Voor de duidelijkheid: ik ben wel gevaccineerd.
Die Mexicaanse griepvaccin was niet goed getest, dat is met het Coronavaccin wel zo.
Glamourlama
03-09-2021 om 10:06
Waarom doen mensen zo moeilijk over het verplichten van een vaccinatie? Een autogordel is toch ook verplicht?
Minimaal een verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel vind ik. Part of the job.
PinkFlower
03-09-2021 om 10:07
Glamourlama schreef op 03-09-2021 om 10:06:
Waarom doen mensen zo moeilijk over het verplichten van een vaccinatie? Een autogordel is toch ook verplicht?
Een autogordel spuit in niet in mijn lichaam. Die kan ik verwijderen wanneer ik dat wil. Dat is het verschil. Het verplichten iets in je lichaam te spuiten.
11v11
03-09-2021 om 10:23
PinkFlower schreef op 03-09-2021 om 10:07:
[..]
Een autogordel spuit in niet in mijn lichaam. Die kan ik verwijderen wanneer ik dat wil. Dat is het verschil. Het verplichten iets in je lichaam te spuiten.
Je eet toch ook? Dat gaat ook je lichaam in.
Miraval
03-09-2021 om 10:26
tja... er valt van alles over te zeggen maar ik heb goeie hoop dat het aantal vaccinaties wat nu gezet is niet gaat zorgen voor een overbelasting in de zorg. Uiteindelijk was dat de reden voor de vaccinaties.
Dat neemt niet weg dat ik vind dat je niet moet vaccineren, maar ik ben wel tegen een verplichting.
En ik vind het echt heel erg voor de mensen waarbij een vaccinatie niet voldoende werkt en dus kwetsbaar blijven maar als ik realistisch denk is het gewoon onmogelijk de gehele wereldbevolking van een vaccin te voorzien waarbij het dus uitgeroeid gaat worden. Ik denk dat corona altijd zal bestaan en ik hoop echt dat er geen nieuwe varianten meer komen maar ik ben bang dat het ijdele hoop is.
PinkFlower
03-09-2021 om 10:27
11v11 schreef op 03-09-2021 om 10:23:
[..]
Ja en ik bepaal zelf wat ik eet. Niemand drukt het in mijn strot.
Zie je nou echt niet wat het verschil is?
Het gaat om geen keuze hebben. Als iemand probeert mij verplicht een appel te laten eten elke dag ga ik daar ook tegen in. Ik wil zelf kiezen of ik die appel eet ja of nee.
Deurklinkhanger
03-09-2021 om 10:29
[..]
Uh.. jaa maar ik eet geen autogordels.. ik snap denk ik wel welke kant je op wilt gaan.. ja niet alles is gezond maar eten gaat niet direct je bloedbaan in en kan je zelf kiezen welke E-nummers je eet en of je biologisch eet of niet.
PinkFlower
03-09-2021 om 10:31
Miraval schreef op 03-09-2021 om 10:26:
tja... er valt van alles over te zeggen maar ik heb goeie hoop dat het aantal vaccinaties wat nu gezet is niet gaat zorgen voor een overbelasting in de zorg. Uiteindelijk was dat de reden voor de vaccinaties.
Dat neemt niet weg dat ik vind dat je niet moet vaccineren, maar ik ben wel tegen een verplichting.
En ik vind het echt heel erg voor de mensen waarbij een vaccinatie niet voldoende werkt en dus kwetsbaar blijven maar als ik realistisch denk is het gewoon onmogelijk de gehele wereldbevolking van een vaccin te voorzien waarbij het dus uitgeroeid gaat worden. Ik denk dat corona altijd zal bestaan en ik hoop echt dat er geen nieuwe varianten meer komen maar ik ben bang dat het ijdele hoop is.
Net als de griep zal het blijven bestaan. Een virus muteert dus er zullen nog vele varianten volgen. En regelmatige vaccinaties straks voor de kwetsbare groepen, net als nu bij de griepprik.
Druk in het ziekenhuis zal het waarschijnlijk wel worden, in het najaar is er altijd meer drukte door grieppatienten.
Avena
03-09-2021 om 10:40
Glamourlama schreef op 03-09-2021 om 10:06:
Bijzonder vreemde vergelijking. Je hoeft niet in een auto te stappen hè? En zodra je die gordel af doet is ie weg.
QuizzicalOpossum53
03-09-2021 om 10:40
Salomewinterqueen schreef op 03-09-2021 om 09:37:
Toch zijn er wel wetenschappelijke feiten over bijwerkingen van de vaccins. Het is niet voor niets zo dat sommige groepen werden uitgesloten van bv AZ. Bij jonge mannen is een ontsteking van een hartzakje een wat vaker voorkomende bijwerking. Mijn puber heeft corona gehad en 1 prik, maar wilde voor de vakantie nog een tweede prik. Hij werd naar een ggd arts verwezen en die weigerde. Omdat hij het risico op die bijwerking voor mijn zoon te hoog vond vergeleken bij het voordeel (niet meer hoeven testen).
Ik vind eerlijke informatie heel belangrijk. Je hoeft ook weer niet net te doen of er geen bijwerkingen zijn, want die zijn er gewoon wel. Het zou mij verbazen als kinderen onder de 12 zonder onderliggend lijden het vaccin zouden krijgen aangeboden.
Avena
03-09-2021 om 10:41
[..]
In jouw redenatie zou de overheid je dan dus kunnen verplichten tot het eten van spruitjes, zuurkool, ossenworst, of wat dan ook. Het hele punt is nou juist dat je totale vrijheid hebt over wat je eet en wat je niet eet.
Avena
03-09-2021 om 10:45
Echt, ik vind iedereen (die dat kan) zich zou moeten laten vaccineren, maar met gedwongen vaccinatie ga je wat mij betreft een enorme grens over. Verplichte negatieve testen voor ongevaccineerden, prima. Maar vaccinatiedwang nee.
Daglichtlamp
03-09-2021 om 10:57
Dwang wat mij betreft liever niet, drang zeker wel. Dus laat die toegangstesten maar betaald worden, laat daar waar het relevant is werkgevers alsjeblieft registreren wie er wel en niet gevaccineerd is. En dat kan niet alleen in de zorg relevant zijn, voor een kwetsbaar iemand kan het ook belangrijk zijn om te weten of zijn of haar collega's gevaccineerd zijn.
Mijn ouders die thuiszorg krijgen werden laatst ook gevraagd of ze gevaccineerd waren, omdat één van de medewerkers van de thuiszorg vanwege haar transplantatie alleen aan het werk kan bij mensen die gevaccineerd zijn. Nu mogen dat soort gegevens formeel niet verwerkt worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.