Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Tieners vaccineren

Het verbaast mij vooral dat je je pubers consequent ‘kids’ en ‘zulke jonge kinderen’ blijft noemen. Het zijn pubers met een eigen mening, een eigen oordeelsvermogen.

Onze drie pubers (16,14 en 12) hebben zonder mankeren een afspraak gemaakt. Gewoon, omdat ze geen risico’s willen lopen voor zichzelf en voor anderen (bijvoorbeeld oma, maar ook hun broertje met astma). 

Ik lees hier een hele hoop goede redenen om het wel te doen, die je blijkbaar niet wil lezen. Daarentegen lees ik geen enkele goede reden om het niet te doen. En toch lijkt dat bij voorbaat al de keuze te zijn geworden. 

Mijn twaalfjarige heeft niet getwijfeld: wel vaccineren voor het maatschappelijk belang. Tieners kunnen prima zelf nadenken.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

28-09-2021 om 17:28

SuzyQFive schreef op 26-09-2021 om 13:04:

Ik werk in het VO en bij ons is ongeveer 40% ingeënt. Niet veel helaas. Onder de brugklassers ligt het aantal aanzienlijk hoger overigens.

In de klas van mijn dochter is 82% gevaccineerd.  Dat viel mij dan weer heel erg mee.

Dochter heeft zelf mogen kiezen.  Ze heeft zich laten vaccineren. 

Mallebeppie schreef op 28-09-2021 om 17:28:

[..]

In de klas van mijn dochter is 82% gevaccineerd. Dat viel mij dan weer heel erg mee.

Dochter heeft zelf mogen kiezen. Ze heeft zich laten vaccineren.

hoe weet je dit? wij krijgen niet inzichtelijk hoeveel er gevaccineerd zijn en kind vraagt het ook niet aan klasgenoten. kind was in aug al dubbel gevaccineerd. al onze kinderen trouwens. geen sec getwijfeld. man en ik ook niet.

PriceyRook54

PriceyRook54

28-09-2021 om 18:30

Mijn tieners van 13 en 14 waren juist blij toen hun leeftijdsgroep aan de beurt was en ze zijn nu allebei volledig gevaccineerd. Ze kennen een paar leeftijdsgenoten die de vaccinaties niet mogen van hun ouders en dat vinden ze echt raar. 
De meeste van die leeftijdsgenoten zijn inmiddels alsnog gevaccineerd trouwens - ik gok omdat de ouders erachter kwamen dat het merendeel van hun vriendengroep/klassen wel allemaal gevaccineerd zijn, dat ze daarna toch ook overstag gingen.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

28-09-2021 om 19:18

Salomewinterqueen schreef op 28-09-2021 om 18:20:

[..]

hoe weet je dit? wij krijgen niet inzichtelijk hoeveel er gevaccineerd zijn en kind vraagt het ook niet aan klasgenoten. kind was in aug al dubbel gevaccineerd. al onze kinderen trouwens. geen sec getwijfeld. man en ik ook niet.

Er was tijdens één van de lessen een open gesprek ontstaan. Niet aangestuurd door de docent overigens.  

Mijn kind weet  het ook van zijn klasgenoten, omdat ze buiten school iets wilden doen waar een pas voor nodig was.  

Bij mijn dochter vroeg de mentor het, er gingen aardig wat handen de lucht in zei ze. 

Netherfield schreef op 28-09-2021 om 21:29:

Bij mijn dochter vroeg de mentor het, er gingen aardig wat handen de lucht in zei ze.

Afschuwelijk. Dat mag een mentor niet eens vragen. Het virus is voor de kinderen ongevaarlijk, en bovendien zijn de kwetsbare medemensen nu gevaccineerd. 

Infobericht, knip wegens desinformatie

-River- schreef op 28-09-2021 om 21:46:

[..]

Afschuwelijk. Dat mag een mentor niet eens vragen. Het virus is voor de kinderen ongevaarlijk, en bovendien zijn de kwetsbare medemensen nu gevaccineerd.  

[...]

O.My.God. 

Dat er nog steeds mensen bestaan die met deze saaie nergens opslaande argumenten aankomen. Softenon en DES zijn medicijnen. Geen vaccinaties. Er zijn geen vaccinaties bekend die lange termijn effecten hebben veroorzaakt (nee ook niet die van de Mexicaanse griep)

Geen vaccinaties nemen omdat er medicijnen zijn die kwalijke bijwerkingen hebben veroorzaak, is net zoiets als geen auto rijden omdat de Titanic ooit gezonken is.  

[..]

Afschuwelijk. Dat mag een mentor niet eens vragen. Het virus is voor de kinderen ongevaarlijk, en bovendien zijn de kwetsbare medemensen nu gevaccineerd. [...]

Je mag het wel vragen, je hoeft alleen niet te antwoorden. En die lange termijn bijwerkingen zijn er niet. Lange termijn bijwerkingen gebeuren bij langdurig gebruik van medicatie, omdat dat voor langere duur je lichaam beschadigd.
Van vaccinaties zijn geen lange termijn effecten bekend, ze treden binnen een redelijk snel termijn op na vaccineren. En men heeft die toch heel snel opgemerkt en naar gehandeld door aan bepaalde leeftijdsgroepen bepaalde vaccins niet meer te geven.
Ik vind het zo raar om allerlei enge dingen te roepen over de mogelijke  bijwerkingen van vaccins terwijl de echte bijwerkingen van COVID een stuk enger zijn.

Duizendpoot schreef op 28-09-2021 om 22:13:

[..]

Je mag het wel vragen, je hoeft alleen niet te antwoorden. En die lange termijn bijwerkingen zijn er niet. Lange termijn bijwerkingen gebeuren bij langdurig gebruik van medicatie, omdat dat voor langere duur je lichaam beschadigd.
Van vaccinaties zijn geen lange termijn effecten bekend, ze treden binnen een redelijk snel termijn op na vaccineren. En men heeft die toch heel snel opgemerkt en naar gehandeld door aan bepaalde leeftijdsgroepen bepaalde vaccins niet meer te geven.
Ik vind het zo raar om allerlei enge dingen te roepen over de mogelijke bijwerkingen van vaccins terwijl de echte bijwerkingen van COVID een stuk enger zijn.

Uhh, welke bijwerkingen voor jongeren en kinderen? Hoeveel kinderen zijn er gestorven? Volgens mij 4, allen ernstig ziek. En wat te denken van myocarditis of pericarditis? Dat zijn beide heftige hartziekten hoor. Ernstiger dan maximaal een jaar last hebben van long covid. 

Oudste is net gestart op de universiteit en de hele groep eerstejaars waar zij mee te maken heeft is er heel open over. Meer dan 80 procent van haar vakgroep is ingeënt. Nog een paar studenten moet nog voor de 2e prik. 

Die post van River heb ik gemeld als desinformatie. 

[..]

Afschuwelijk. Dat mag een mentor niet eens vragen. Het virus is voor de kinderen ongevaarlijk, en bovendien zijn de kwetsbare medemensen nu gevaccineerd.[..]

Je#$%%% je reputatie dondert hier wel echt minimaal 10 punten van naar beneden... Bijna een WO II vergelijking. 

Dat jíj geen idee hebt wil niet zeggen dat jouw angsten ook maar enigszins waar kunnen worden. 

Maar je hebt gelijk dat de mentor het niet mag vragen. Dat vind ik veel erger. Je privacy rondom corona-vaccinatie is kwestbaar, maar je gezondheid wordt juist alleen maar beter van!  

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.