Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-11-2021 om 15:31

Spreek jij mensen aan op het niet dragen van een mondkapje en ga je de discussie aan met niet-gevaccineerden?

Ik spreek mensen er op aan als zij geen mondkapje ophebben. Wordt me niet altijd in dank afgenomen maar dat is dan maar zo. 
in het begin ging ik de discussie wel aan over het wel/niet vaccineren maar daar heb ik echt het geduld niet meer voor om dat te doen.

Peiling

Spreek jij mensen aan op het niet dragen van mondkapjes en ga je in discussie met niet-gevaccineerden?
166 stemmen
1%
2%
2%
89%
2%
4%

Granny71 schreef op 28-11-2021 om 17:15:

[..]

Dat heb ik vorig jaar gedaan maar na zoveel keer komt het je echt je neus uit. Jij zegt dat je vriendelijk zou blijven maar dat weet je niet omdat het jou niet al 30+ keer gevraagd is.

Eens is het geduld op

Waarom doe je je boodschappen dan niet online, als je er zoveel last van hebt?

Poezie schreef op 28-11-2021 om 17:31:

[..]

Inderdaad.

[..]

Omdat ik mezelf niet op ga sluiten in huis. 

Granny71 schreef op 28-11-2021 om 17:40:

[..]

Omdat ik mezelf niet op ga sluiten in huis.

Dan kun je toch ook ergens naartoe gaan waar je geen commentaar krijgt op het niet dragen van een mondkapje? zo gezellig vind ik het niet in de supermarkt.

Poezie schreef op 28-11-2021 om 17:42:

[..]

Dan kun je toch ook ergens naartoe gaan waar je geen commentaar krijgt op het niet dragen van een mondkapje? zo gezellig vind ik het niet in de supermarkt.

Als je ruim anderhalf jaar in huis opgesloten hebt gezeten omdat de wmo hun tijd nemen om je een scootmobiel toe te wijzen is alles een uitstapje. Zelfs de vuilniszak weggooien. 

En daarbij heb ik lang genoeg een beroep op mijn buren gedaan.

Granny71 schreef op 28-11-2021 om 17:55:

[..]

Als je ruim anderhalf jaar in huis opgesloten hebt gezeten omdat de wmo hun tijd nemen om je een scootmobiel toe te wijzen is alles een uitstapje. Zelfs de vuilniszak weggooien.

Iedereen zit toch anderhalf jaar thuis? Ik snap je frustratie vwb je scootmobiel, maar nu die er eenmaal is, is het toch juist fijn om hem te gebruiken voor leuke uitstapjes? Naar de supermarkt gaan frustreert je alleen maar, dus waarom zou je dat dan doen! En ja, die supermarkt is voor mij een noodzakelijk kwaad, met name omdat ik me erger aan mensen die zich niet aan de maatregelen houden. Dan zou ik me als kwetsbare daar niet eens tussen durven bewegen! (En al helemaal niet zonder mondkapje)

Granny71 schreef op 28-11-2021 om 17:15:

[..]

Dat heb ik vorig jaar gedaan maar na zoveel keer komt het je echt je neus uit. Jij zegt dat je vriendelijk zou blijven maar dat weet je niet omdat het jou niet al 30+ keer gevraagd is.

Eens is het geduld op

Maar die andere mensen weten niet dat het al 30+ keer gevraagd is, hè. 

Maar goed. Doe wat je niet laten kunt.

Poezie schreef op 28-11-2021 om 18:00:

[..]

Iedereen zit toch anderhalf jaar thuis? 

Er is een verschil tussen thuis zitten wat betreft werk, school enz maar wel naar buiten kunnen en totaal niet maar buiten kunnen omdat het fysiek onmogelijk is.

Maar goed, het verzandt voor de zoveelste keer in een discussie waarbij het begrip ver te zoeken is.

Horeca hier. Vandaag een stel aan moeten spreken op het dragen van een mondkapje. Na wat morren werd hij toch maar opgezet. De rest van de gasten kwam netjes met mondkapjes op binnen en droeg hem ook toen zij zich verplaatsten naar wc etc. Geeft een fijn gevoel!

[..]

SombraOnline schreef op 28-11-2021 om 18:02:

[..]

Maar die andere mensen weten niet dat het al 30+ keer gevraagd is, hè.

Maar goed. Doe wat je niet laten kunt.

Is 71 je geboortejaar Granny? Als je iemand van rond de 50 in een scootmobiel ziet, dan hoef je bepaald geen EInstein te zijn om ook zonder te vragen de conclusie te trekken dat het ontbreken van een kapje wel eens iets  met een belabberde gezondheid ter maken zou kunnen hebben.

I

[..]

Waarom die jij je boodschappen niet online, als je zoveel last hebt van mondkapjeslozen?

Granny71 schreef op 28-11-2021 om 18:10:

[..]

Er is een verschil tussen thuis zitten wat betreft werk, school enz maar wel naar buiten kunnen en totaal niet maar buiten kunnen omdat het fysiek onmogelijk is.

Maar goed, het verzandt voor de zoveelste keer in een discussie waarbij het begrip ver te zoeken is.

En dat is nu anders omdat je je scootmobiel hebt. Waarom dan nog blijven hangen in die negativiteit?

Ik ben al een tijdje niet in de winkels geweest, ik laat bezorgen, dus ik weet niet hoe het er uitziet na het herinvoeren van de mondkapjes, maar bij de vorige periode vond ik dat je heel goed kon zien wie een mondkapje niet droeg omdat hij het niet kon of omdat hij het niet wilde. Het eerste type probeerde afstand te houden en had oog voor anderen. Het tweede type banjerde door de zaak, zonder rekening te houden met anderen en soms hing er dan een mondkapje onder de kin.

Hinoki schreef op 28-11-2021 om 18:14:

[..]

Waarom die jij je boodschappen niet online, als je zoveel last hebt van mondkapjeslozen?

Wil jij echt dat iedereen die met een mondkapje op boodschappen kan doen dat online gaat doen? Dan zitten de bezorgdiensten binnen no time vol en kunnen de kwetsbaren daar geen gebruik meer van maken.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

28-11-2021 om 18:22

[..]

Gelukkig maar dan dat je buren niet gezegd hebben “ ik bemoei me niet met jou”.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.