Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 

EHR

EHR

04-10-2021 om 09:01

Mallebeppie schreef op 04-10-2021 om 08:05:

[..]

" Voor mensen die neigen naar complotdenken, is de invoering van de coronapas met een QR-code die aangeeft of je een brave prikburger bent, het vertrekpunt van de dodentrein naar een nieuwe wereldorde van dictatuur en onderdrukking, waar alleen de hyperglobalisten het spoorboekje van hebben en de eersteklaskaartjes louter aan WEF-leden zijn voorbehouden."

Hier ben ik al afgehaakt. De qr code geeft niet aan dat je een brave prikburger bent.

Goed lezen is blijkbaar ook een vak en voor sommigen heel erg moeilijk. Hij geeft aan dat wappies vinden dat de invoering van de QR-code aangeeft of een brave prikburger bent. 

Als je de moeite had genomen om even verder te lezen had je zijn standpunt kunnen lezen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

04-10-2021 om 09:34

EHR schreef op 04-10-2021 om 09:01:

[..]

Goed lezen is blijkbaar ook een vak en voor sommigen heel erg moeilijk. Hij geeft aan dat wappies vinden dat de invoering van de QR-code aangeeft of een brave prikburger bent.

Als je de moeite had genomen om even verder te lezen had je zijn standpunt kunnen lezen.

Dat heb ik uiteindelijk gedaan en kan me er niet in vinden. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

04-10-2021 om 09:44

EHR schreef op 04-10-2021 om 01:27:

https://revu.nl/artikel/459165/de-enige-reden-dat-de-reinheidspas-werkt-is-omdat-de-meerderheid-mak-meedoet

Interessante column van een gevaccineerde. Kan het niet beter omschrijven.

Ik wel.

Wat een hoop drama in een paar alinea's. Ik hoor graag de oplossing van deze Nieuwe Revu meneer. Wel bijzonder dat dit soort graag meldt dat ze heus wel gevaccineerd zijn. 

Irregular_Choice schreef op 25-09-2021 om 16:53:

Vandaag nog nergens geweest. Maar als ik ergens heen wil en ze vragen niet om mijn QR code, dan vertrek ik weer. Zo’n zaak hoef ik niet naar binnen.

Ik krijg echt de kriebels van deze opmerking. 

Echt 😔 om te huilen eigenlijk. 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

04-10-2021 om 09:58 Topicstarter

Avocado schreef op 04-10-2021 om 09:51:

[..]

Ik krijg echt de kriebels van deze opmerking.

Echt 😔 om te huilen eigenlijk.

Maar hoezo? Ik stap ook niet in de auto bij iemand met drank op. Waarom zou het gek zijn als je ervoor kiest niet naar een zaak te gaan waar ze zich doelbewust niet aan de regels houden?

3xscheepsrecht schreef op 04-10-2021 om 09:58:

[..]

Maar hoezo? Ik stap ook niet in de auto bij iemand met drank op. Waarom zou het gek zijn als je ervoor kiest niet naar een zaak te gaan waar ze zich doelbewust niet aan de regels houden?

Ik ben eergisteren niet gecontroleerd, maar dat was niet doelbewust hoor. 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

04-10-2021 om 10:34 Topicstarter

Dat vind ik anders.

3xscheepsrecht schreef op 04-10-2021 om 09:58:

[..]

Ben je serieus? Dit is toch een vergelijking van niks..

Als ik bij iemand in de auto stap die drank op heeft loop ik een risico.. 

Als ik een horeca zaak in loop waar iedereen gevaccineerd is, loop ik ook een risico.

Als ik een horeca zaak in loop waar mensen met QR code en mensen zonder QR code zitten, loop ik net zo goed risico.

Jij bent met je QR code ook echt niet 100% veilig hoor.

En dat mensen bewust zaken gaan mijden die zich ‘niet aan de regels’ houden, vind ik zeer kinderachtig.

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

04-10-2021 om 15:12 Topicstarter

Avocado schreef op 04-10-2021 om 15:07:

[..]

Ben je serieus? Dit is toch een vergelijking van niks..

Als ik bij iemand in de auto stap die drank op heeft loop ik een risico..

Als ik een horeca zaak in loop waar iedereen gevaccineerd is, loop ik ook een risico.

Als ik een horeca zaak in loop waar mensen met QR code en mensen zonder QR code zitten, loop ik net zo goed risico.

Jij bent met je QR code ook echt niet 100% veilig hoor.

En dat mensen bewust zaken gaan mijden die zich ‘niet aan de regels’ houden, vind ik zeer kinderachtig.

Het gaat mij niet om het risico van de niet gevaccineerden maar het feit dat ik vind dat mensen niet voor eigen rechter mogen spelen. Dus nee, al kun je rijden na 5 bier: Het mag niet dus dat doe je niet. En nee, je hoeft het niet eens te zijn met de qr code maar dat is nu de regel dus daar controleer je op als zaak. Zou wat zijn als iedereen zelf zijn eigen regels mag gaan bepalen.

3xscheepsrecht schreef op 04-10-2021 om 15:12:

[..]

Het gaat mij niet om het risico van de niet gevaccineerden maar het feit dat ik vind dat mensen niet voor eigen rechter mogen spelen. Dus nee, al kun je rijden na 5 bier: Het mag niet dus dat doe je niet. En nee, je hoeft het niet eens te zijn met de qr code maar dat is nu de regel dus daar controleer je op als zaak. Zou wat zijn als iedereen zelf zijn eigen regels mag gaan bepalen.

Eens! En door wel plaats te nemen bij een zaak die niet controleert, geef je automatisch ook het signaal af het ermee eens te zijn en dat ben ik dus niet. Dus nee, mijn geld verdienen ze ook niet.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

04-10-2021 om 16:05

Nou, ik ga lekker zitten eten hoor. Ik heb er niet zo'n behoefte om mee te doen aan het zwart wit denken. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

04-10-2021 om 16:24

Krijgen horeca bedrijfjes die zich niet willen houden aan de wet nog corona steun eigenlijk (of kan dat worden teruggevorderd) ? 

Die wappie wappie zaak in Utrecht heeft bakken geld binnengeharkt, lijkt mij niet dat die nog extra steun hoeven te krijgen als ze zich daarnaast ook nog eens willens en wetens zich niet willen houden aan de wet.

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

04-10-2021 om 16:24 Topicstarter

ik ben vooral benieuwd wanneer de besmettingen/zkh opnames/vaccinatiegraad hoog genoeg is om de maatregel los te laten. Denk dat duidelijkheid al veel zou schelen. Dat je het voorlopig nog even nodig hebt in discotheken en festival ed zou ik wel logisch vinden maar hoop voor de zit-plekken zoals restaurants dat er snel duidelijkheid komt over de termijn van de maatregel. 

3xscheepsrecht schreef op 04-10-2021 om 16:24:

ik ben vooral benieuwd wanneer de besmettingen/zkh opnames/vaccinatiegraad hoog genoeg is om de maatregel los te laten. Denk dat duidelijkheid al veel zou schelen. Dat je het voorlopig nog even nodig hebt in discotheken en festival ed zou ik wel logisch vinden maar hoop voor de zit-plekken zoals restaurants dat er snel duidelijkheid komt over de termijn van de maatregel.

Dat heb ik ook. Ik houd mij nu aan de maatregel en verwacht dat de zaak waar ik eet of drink dat ook doet. Maar wat perspectief zou fijn zijn. Voor mij werkt dit prima zo, ik ondervind er geen last van. Maar voor de samenleving en sich zou het heel fijn zijn als dit niet te lang duurt. 

Drietje schreef op 04-10-2021 om 16:05:

Nou, ik ga lekker zitten eten hoor. Ik heb er niet zo'n behoefte om mee te doen aan het zwart wit denken.

Zwart-wit denken? In het geval van landelijke maatregelen is er geen grijs gebied en dat heeft mi zeer weinig met zwart/wit denken te maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.