Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Het Grote Positiviteitstopic: omdat we er altijd weer bovenop komen

belgische_hokjes.png

70% geel en 50% groen 🥳

Vaccinatiebereidheid in Nederland is gestegen naar 90 procent

90 procent van de Nederlanders is bereid zich te laten vaccineren tegen
corona. Op het coronadashboard van de Rijksoverheid is te zien dat er
met name een stijging is met de prikbereidheid onder jongeren tussen 16 en 24 jaar oud.

De cijfers over de bereidheid tot een coronavaccin worden elke drie weken geüpdatet. Het wordt onderzocht aan de hand van een enquête onder Nederlanders van 16 jaar en ouder dat een prik wil hebben of al heeft gehad.

RTl nieuws.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

29-07-2021 om 10:53

mijn 15 jarige puber dochter is gisteren een gele pixel geworden  Trots op haar! Ze ligt nu nog uit te slapen,  geen idee hoe ze zich voelt, wel al een stijve arm gisteravond , maar is voor een goed doel zei ze

En de besmettingscijfers blijven maar dalen 
Zouden de ziekenhuiscijfers inmiddels stabiliseren?

Ziekenhuiscijfers stijgen in ieder geval niet de pan uit, gelukkig

Ziekenhuis opnames zijn wel ook over de piek heen stond er in NOS nieuws.
En stijging verwachten ze nog tot halverwege aankomende week in de ziekenhuizen.

Besmettingen dalen nog lekker door ja!

12 tot 17 jaar ook al 41% eerste prik, gaat hard.

Mijn man is een groen pixeltje, ik ben volgende week aan de beurt.
Ik zat gister in de auto te wachten en er liep veel jeugd, ook echt kinderen, over de parkeerplaats.

Even gestolen van apple op Viva. We hebben nog best wat besmettingen, maar veel minder dan het was en we dalen echt super hard.

E7nkkIgXMAAOYxN?format=png&name=medium

E7nljC8XEAAp3yK?format=png&name=large

Warrior

Warrior

02-08-2021 om 11:35

Bijzonder dat Israel en VK zo hoog staan. En Frankrijk. Half NL is daar naar toe op vakantie. Ik zou het nu niet aandurven. Ben benieuwd hoe de cijfers zijn als iedereen terug is. Maar goed dat het de goede kant op gaat. In ons gezin is nu iedereen volledig gevaccineerd. 

Het zijn natuurlijk besmettingen en geen opnames.
Israel had volgens mij veel open gegooid, zelfs onder gevaccineerden kan het dan flink stijgen.
In Frankrijk blijven vaccinaties juist weer erg achter.

Nederland had natuurlijk ook (te vroeg) veel opengegooid. Is er nou vanavond een persco?

AnAppleADay

AnAppleADay

02-08-2021 om 14:09 Topicstarter

Winterkoud schreef op 01-08-2021 om 18:02:

Ziekenhuis opnames zijn wel ook over de piek heen stond er in NOS nieuws.
En stijging verwachten ze nog tot halverwege aankomende week in de ziekenhuizen.

Besmettingen dalen nog lekker door ja!

E7uomJcWQAUnbWK?format=png&name=900x900

Opnames stabiliseren inderdaad op het moment. Ik verwacht eind van deze week de piek van bezetting.

Kan de plaatjes hier niet zien (en viev is alsnog (tijdelijk) stuk sinds kort)

https://nos.nl/artikel/2392185-twee-weken-na-freedom-day-vk-onverwachte-daling-besmettingen-acties-voor-hogere-vaccinatiegraad

En ik ben ook een groen blokje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.