Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
08-07-2022 om 19:25
Ga jij in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
https://nos.nl/artikel/2435884-alle-belgen-van-18-jaar-en-ouder-krijgen-vanaf-september-herfstbooster-tegen-corona
In België is al zeker, maar waarschijnlijk mag Nederland ook in september weer een herhaalprik tegen corona halen. Ben jij van plan om te gaan? Of denk je dat je inmiddels wel genoeg immuniteit hebt opgebouwd?
Peiling
Ga je in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
Herfstappeltaart
16-10-2022 om 13:27
Jeetje wat moeten jullie ver weg....ik maakte vrijdag online een afspraak (vorige week al) en kon toen maandag terecht, op fietsafstand in mijn eigen woonplaats. Ik kon zelfs al op zaterdag maar dan was het veel verder weg.
Ikbengek
16-10-2022 om 13:37
redbulletje schreef op 16-10-2022 om 13:07:
Wij kunnen pas de 24e in Bergen op Zoom, daarvoor zou wel mogelijk zijn geweest maar ook allemaal veel te ver weg.
In b.o.z. is begin van de maand pas weer alles in gang gezet. Ik ben nog naar roosendaal gegaan omdat ik toen nog niet wist dat ze gingen opstarten (hoewel boz dichterbij voor mij is)
redbulletje
16-10-2022 om 14:51
Ikbengek schreef op 16-10-2022 om 13:37:
[..]
In b.o.z. is begin van de maand pas weer alles in gang gezet. Ik ben nog naar roosendaal gegaan omdat ik toen nog niet wist dat ze gingen opstarten (hoewel boz dichterbij voor mij is)
Ik vroeg in eerste instantie om Roosendaal maar daar was ook geen plek. Ik kreeg opties als Goes, Breda, Rotterdam en daar had ik geen zin in.
Tara82
17-10-2022 om 11:47
Ik heb hem net gehad en moet nu het kwartiertje uitzitten. Hier is de locatie op 10 minuten met de auto. Morgen kan ik ook nog de griepprik gaan halen. Ik kijk even aan. Vorige keren alleen een gevoelige plek gehad. De griepprik kan ik namelijk ook twee weken later halen als ik het niet zie zitten morgen.
MrsMary
20-10-2022 om 20:10
Gisteren geprikt, in mijn woonplaats. Ik ben er dit keer flink ziek van geworden: hoge koorts, spierpijn. Hoop dat het snel beter wordt.
NippyDunlin42
21-10-2022 om 11:52
Ik ga een afspraak maken. Maar ik begrijp toch dat er oversterfte is en ik vind het waardeloos dat daar niks over gezegd wordt/geen onderzoek naar gedaan wordt/kennelijk niks over bekend is?
Kom op zeg doe je werk en zoek het uit.
Daglichtlamp
21-10-2022 om 13:02
Het gaat steeds sneller, 1978 nu.
Elaine68 schreef op 21-10-2022 om 11:52:
Ik ga een afspraak maken. Maar ik begrijp toch dat er oversterfte is en ik vind het waardeloos dat daar niks over gezegd wordt/geen onderzoek naar gedaan wordt/kennelijk niks over bekend is?
Er is oversterfte onderzoek gedaan.
Kernpunten
- In de eerste weken na ontvangst van een COVID-19 vaccin was het risico op overlijden aan andere doodsoorzaken dan COVID-19 lager dan of gelijk aan het risico voor personen zonder de vaccinatie.
- De verlaagde kans op overlijden aan andere oorzaken dan COVID-19 na vaccinatie is waarschijnlijk niet een gevolg van vaccinatie zelf maar een gevolg van andere factoren die samenhangen met vaccinatie.
- De geobserveerde verlaagde kans op niet-COVID-19 overlijden na vaccinatie dient door beperkingen aan de beschikbare data en het observationele karakter van de analyse voorzichtig geïnterpreteerd te worden.
- Op basis van deze analyses zijn er geen aanwijzingen dat in de Nederlandse bevolking een verhoogde kans op overlijden bestaat in de weken volgend op COVID-19 vaccinatie.
Daglichtlamp
21-10-2022 om 13:03
Vervolgonderzoek komt nog, maar dat ligt gewoon lastig. https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2022/09/28/kamerbrief-stand-van-zaken-oversterfte-onderzoek-datatoegang-afdoen-correspondentie-en-informatieverzoek-en-mensen-met-een-kwetsbare-gezondheid
Minister Kuiper is daar wel mee bezig, en wil wellicht daar zelfs de wet voor wijzigen. Maar medische gegevens delen zonder expliciete toestemming ligt gewoon terecht heel gevoelig.
redbulletje
21-10-2022 om 16:16
Elaine68 schreef op 21-10-2022 om 11:52:
Ik ben daar ook benieuwd naar.
Beterlaat2021!
21-10-2022 om 16:20
Zodra mijn jaargang aan de beurt was (en voor dat de oproep in de bus viel) belde ik om 09.00 uur voor een afspraak.
"Even kijken.... schikt het om 11.10 uur?"
Ja zeker, op 10 minuten fietsen. Ik ben dus gegaan, het was best druk, maar het liep weer prima. Kopje koffie en een kwartiertje gezeten.
Geen bijwerkingen ervaren - nog nooit trouwens.
NippyDunlin42
21-10-2022 om 17:33
Daglichtlamp schreef op 21-10-2022 om 13:03:
Vervolgonderzoek komt nog, maar dat ligt gewoon lastig. https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2022/09/28/kamerbrief-stand-van-zaken-oversterfte-onderzoek-datatoegang-afdoen-correspondentie-en-informatieverzoek-en-mensen-met-een-kwetsbare-gezondheid
Minister Kuiper is daar wel mee bezig, en wil wellicht daar zelfs de wet voor wijzigen. Maar medische gegevens delen zonder expliciete toestemming ligt gewoon terecht heel gevoelig.
Oh dit laatste wist ik niet. Bedankt!
Daglichtlamp
21-10-2022 om 18:14
Beterlaat2021! schreef op 21-10-2022 om 16:20:
Zodra mijn jaargang aan de beurt was (en voor dat de oproep in de bus viel) belde ik om 09.00 uur voor een afspraak.
"Even kijken.... schikt het om 11.10 uur?"
Ja zeker, op 10 minuten fietsen. Ik ben dus gegaan, het was best druk, maar het liep weer prima. Kopje koffie en een kwartiertje gezeten.Geen bijwerkingen ervaren - nog nooit trouwens.
Alle jaargangen na 1962 krijgen ook geen brief. Alleen de zestigplussers worden per brief uitgenodigd.
Angela1967
21-10-2022 om 18:27
Elaine68 schreef op 21-10-2022 om 17:33:
[..]
Oh dit laatste wist ik niet. Bedankt!
Even off topic: op zich zou een positieve grondhouding ook fijn zijn in het algemeen, naar de overheid toe, dus in dit geval eerder een vraag stellen dan concluderen dat "ze" "hun werk" niet doen?
Maar ik geef toe dit is niet alleen off topic maar ook nog meta
Gr Angela