Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ga jij in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?

https://nos.nl/artikel/2435884-alle-belgen-van-18-jaar-en-ouder-krijgen-vanaf-september-herfstbooster-tegen-corona
In België is al zeker, maar waarschijnlijk mag Nederland ook in september weer een herhaalprik tegen corona halen. Ben jij van plan om te gaan? Of denk je dat je inmiddels wel genoeg immuniteit hebt opgebouwd?

Peiling

Ga je in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
307 stemmen
51%
31%
18%

Daglichtlamp schreef op 11-10-2022 om 13:48:

Ik hoop juist op opnieuw moderna, die heb ik de eerste drie keer gehad, en vrijwel geen last van.

Die heb ik gehad, met extra werking tegen de omikron-variant (zei die meneer die prikte).

LostJellyfish83

LostJellyfish83

11-10-2022 om 13:55

Herfstappeltaart schreef op 11-10-2022 om 13:45:

[..]

Wat heb je tegen moderna?

Ik ben chronisch ziek en na de vorige keer moderna kreeg ik een gigantische terugval wb mijn ziekte. Het heeft me aardig wat tijd gekost om weer op te krabbelen. Bij Pfizer had ik nergens last van wat dat betreft. 

Uit onderzoek blijkt dit voor 80% van mijn medelotgenoten zo te zijn en hebben ze daarom besloten om voor ons een uitzondering te maken. Blij mee!

Mug schreef op 11-10-2022 om 13:55:

[..]

Ik ben chronisch ziek en na de vorige keer moderna kreeg ik een gigantische terugval wb mijn ziekte. Het heeft me aardig wat tijd gekost om weer op te krabbelen. Bij Pfizer had ik nergens last van wat dat betreft.

Uit onderzoek blijkt dit voor 80% van mijn medelotgenoten zo te zijn en hebben ze daarom besloten om voor ons een uitzondering te maken. Blij mee!

Ow...dat is heel naar inderdaad. Gelukkig maar dat er een uitzondering wordt gemaakt.

De herhaalprik komt voor mij helaas te laat, want ik ben geveld door corona helaas. Op het moment dat ik op vakantie zou gaan  , dat zal je altijd zien.
Hoop nu dat ik snel weer 24 uur klachtenvrij ben zodat ik alsnog kan gaan. Is gewoon in Nederland, dus wat dat betreft geen ramp, maar ik had me er zo ontzettend op verheugd en weet niet wanneer ik weer in de gelegenheid ben om twee weken achtereen weg te gaan.

Dus ik kijk wel wanneer ik alsnog voor de herhaalprik ga, misschien in januari.

Rondstruiner schreef op 13-10-2022 om 12:11:

De herhaalprik komt voor mij helaas te laat, want ik ben geveld door corona helaas. Op het moment dat ik op vakantie zou gaan , dat zal je altijd zien.
Hoop nu dat ik snel weer 24 uur klachtenvrij ben zodat ik alsnog kan gaan. Is gewoon in Nederland, dus wat dat betreft geen ramp, maar ik had me er zo ontzettend op verheugd en weet niet wanneer ik weer in de gelegenheid ben om twee weken achtereen weg te gaan.

Ah vervelend, net op zo'n moment! (al komt het nooit uit natuurlijk). Ben je erg ziek? Een vaccinatie had alleen niet voorkomen dat je corona zou (kunnen) krijgen. Veel om me heen (waaronder ikzelf) kregen in febr afgelopen jaar corona, zo'n 3 tot 6 weken na booster..

Ze zijn eerst de 'oude' voorraad aan het verwerken, die beschermt tegen de oude varianten ... ik wacht nog wel ff. Zag in app van post dat vandaag mijn 'oproep' komt, 1961

HAHA!wait..what schreef op 13-10-2022 om 12:25:

[..]

Ah vervelend, net op zo'n moment! (al komt het nooit uit natuurlijk). Ben je erg ziek? Een vaccinatie had alleen niet voorkomen dat je corona zou (kunnen) krijgen. Veel om me heen (waaronder ikzelf) kregen in febr afgelopen jaar corona, zo'n 3 tot 6 weken na booster..

Nee, ik weet het, geen zekerheid, maar het kán wel voorkomen dat je het krijgt. Of dat ik wat mildere klachten had gehad en alweer beter was nu. 

Ik was even echt goed ziek, ben nu weer aan het herstellen. Voor mij persoonlijk was het vergelijkbaar met een flinke griep. Geen ramp, alleen de timing is echt zwaar, zwáár klote.

Rondstruiner schreef op 13-10-2022 om 12:33:

[..]

Nee, ik weet het, geen zekerheid, maar het kán wel voorkomen dat je het krijgt. Of dat ik wat mildere klachten had gehad en alweer beter was nu.

Ik was even echt goed ziek, ben nu weer aan het herstellen. Voor mij persoonlijk was het vergelijkbaar met een flinke griep. Geen ramp, alleen de timing is echt zwaar, zwáár klote.

Ja dat is het zeker! Hopelijk herstel je weer vlot 🍀 En kun je toch nog (even) weg 😊

Chiquita schreef op 13-10-2022 om 12:26:

Ze zijn eerst de 'oude' voorraad aan het verwerken, die beschermt tegen de oude varianten ... ik wacht nog wel ff. Zag in app van post dat vandaag mijn 'oproep' komt, 1961

Dat klopt niet, vanaf 13 september wordt er met de nieuwe vaccins gevaccineerd, niet meer met de oudere types.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden/herhaalprik-tegen-corona

Het staat bij de antwoorden op de vragen.

Ysenda schreef op 13-10-2022 om 12:40:

[..]

Dat klopt niet, vanaf 13 september wordt er met de nieuwe vaccins gevaccineerd, niet meer met de oudere types.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden/herhaalprik-tegen-corona

Het staat bij de antwoorden op de vragen.

27 sept is echtgenoot weer gevaccineerd, met het oude vaccin ... kortom, wiens info klopt niet, die van rivm of wat er op zijn vaccinatiebriefje staat (is niet als aanval bedoelt op jou Ysenda!)

HAHA!wait..what schreef op 13-10-2022 om 12:39:

[..]

Ja dat is het zeker! Hopelijk herstel je weer vlot 🍀 En kun je toch nog (even) weg 😊

Thanks🙏, ik hoop het!

Chiquita schreef op 13-10-2022 om 12:47:

[..]

27 sept is echtgenoot weer gevaccineerd, met het oude vaccin ... kortom, wiens info klopt niet, die van rivm of wat er op zijn vaccinatiebriefje staat (is niet als aanval bedoelt op jou Ysenda!)

de naam van het vaccin is hetzelfde gebleven, alleen de inhoud is anders. Andere spikes.

Rondstruiner schreef op 13-10-2022 om 12:11:

De herhaalprik komt voor mij helaas te laat, want ik ben geveld door corona helaas. Op het moment dat ik op vakantie zou gaan , dat zal je altijd zien.

Hè wat ellendig zeg . Beterschap.

Herfstappeltaart schreef op 13-10-2022 om 14:26:

[..]

Hè wat ellendig zeg . Beterschap.

Dankjewel!

Het gaat al een stuk beter gelukkig.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-10-2022 om 20:25 Topicstarter

Iedereen van 12 jaar en ouder kan snel een herhaalprik tegen corona krijgen met vernieuwde vaccins. Vanaf 17 oktober krijgt iedereen van 40 tot 60 jaar de gelegenheid een afspraak te maken op planjeprik.nl Vanaf 24 oktober zijn alle 12-plussers aan de beurt. De mogelijkheid om een afspraak te maken gaat stap voor stap van oud naar jong. Bovenaan deze pagina staat wie er aan de beurt is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.