Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ga jij in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?

https://nos.nl/artikel/2435884-alle-belgen-van-18-jaar-en-ouder-krijgen-vanaf-september-herfstbooster-tegen-corona
In België is al zeker, maar waarschijnlijk mag Nederland ook in september weer een herhaalprik tegen corona halen. Ben jij van plan om te gaan? Of denk je dat je inmiddels wel genoeg immuniteit hebt opgebouwd?

Peiling

Ga je in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
307 stemmen
51%
31%
18%

Coreopsis schreef op 30-09-2022 om 21:13:

Dat is denk ik omdat de griepprik groep nu ook aan de beurt is. Die heb je in alle leeftijden. Eerder dit jaar was het alleen voor ik geloof 80 of 75+.

Dat klinkt wel logisch. En idem voor de zorgmedewerkers.

Feles schreef op 30-09-2022 om 21:06:

Ik las op Twitter dat het voor zorgmedewerkers is: https://twitter.com/GGDGHORNL

Edit: op de link van de Rijksoverheid staat dat ook. Evenals de griepprikgroede 

De zorg heeft andere link gekregen als deze. 

Wat gek, collega is altijd goed op de hoogte en zeer kritisch dus ik ging ervan uit dat het klopte.

stokstaart schreef op 30-09-2022 om 20:11:

VIIa een collega

LET OP.... DE PRIK
Iedereen voor 2005 mag gaan
www.planjeprik.nl

Ik probeerde te bellen maar je krijgt gewoon een bandje waarop ze zeggen dat het te druk is. En dat terwijl er zo weinig animo schijnt te zijn voor de prik. En dan ook nog het lef om in dat bandje te zeggen, bel maar in 't weekend dan is het minder druk. Het ís weekend! Wat 'n waardeloze organisatie!

Via de site lukt het al helemaal niet want krijg alleen maar locaties die niet in de buurt zijn. Heb zelfs de postcode ingevuld van de locatie waar we geprikt willen worden maar ze blijven met Rotterdam of Goes komen welke datum ik ook probeer. Totáál niet gebruiksvriendelijk! Ik wil gewoon de locatie kunnen invullen en daar dan een tijdstip bij kunnen uitzoeken. 

Ik had dan weer geen moeite om met geboortejaar 1968 in het afsprakenmenu te komen. 

redbulletje schreef op 01-10-2022 om 11:18:

[..]

Ik probeerde te bellen maar je krijgt gewoon een bandje waarop ze zeggen dat het te druk is. En dat terwijl er zo weinig animo schijnt te zijn voor de prik. En dan ook nog het lef om in dat bandje te zeggen, bel maar in 't weekend dan is het minder druk. Het ís weekend! Wat 'n waardeloze organisatie!

Via de site lukt het al helemaal niet want krijg alleen maar locaties die niet in de buurt zijn. Heb zelfs de postcode ingevuld van de locatie waar we geprikt willen worden maar ze blijven met Rotterdam of Goes komen welke datum ik ook probeer. Totáál niet gebruiksvriendelijk! Ik wil gewoon de locatie kunnen invullen en daar dan een tijdstip bij kunnen uitzoeken.

We zijn rijk, ook jij! Hier twee artikelen om je iets positiever te stemmen, zodat je minder ontevreden bent. 

https://www.quest.nl/maatschappij/economie/a25466676/rijkste-procent-wereld/

Als je als alleenstaande eenverdiener 46.000 euro netto per jaar verdient, mag je je lid van de gelukkige bovenste één procent noemen. Ligt je inkomen iets lager? Je hebt geen klagen. Een alleenstaande eenverdiener met een modaal inkomen (27.500 euro netto) hoort bij de meest welgestelde 3,5 procent van de wereld.

En wat betreft gezondheidszorg:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5333663/hoe-goed-doet-nederland-het-gezondheidszorg-wonen-veiligheid

gr Angela

Feles schreef op 30-09-2022 om 21:11:

[..]

Klopt, gisteren nog gecheckt. Gek dat dat nu wel kan.

Het softwareprogramma kan geen miljoenen mensen aan blijkbaar. Maar het is in ieder geval niet de bedoeling.

Nog niet aan de beurt, maar herhaalprik corona halen kan soms toch - https://nos.nl/l/2446662

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-10-2022 om 18:31 Topicstarter

Hoe moeilijk is het om aan de vragenlijst na de vraag naar je geboortejaar een vraag toe te voegen: heb je een brief gekregen omdat je hoort tot een risicogroep...
Geen idee waarom het nog steeds zo knullig gaat. Dit is inmiddels prikronde vijf, we zijn anderhalf jaar bezig.

Daglichtlamp schreef op 01-10-2022 om 18:31:

Hoe moeilijk is het om aan de vragenlijst na de vraag naar je geboortejaar een vraag toe te voegen: heb je een brief gekregen omdat je hoort tot een risicogroep...
Geen idee waarom het nog steeds zo knullig gaat. Dit is inmiddels prikronde vijf, we zijn anderhalf jaar bezig.

Ja echt he? Maar aan de andere kant; hoe moeilijk is het om even te wachten tot je echt aan de beurt bent? Ik snap dat voordringen niet zo..

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-10-2022 om 18:41 Topicstarter

HAHA!wait..what schreef op 01-10-2022 om 18:35:

[..]

Ja echt he? Maar aan de andere kant; hoe moeilijk is het om even te wachten tot je echt aan de beurt bent? Ik snap dat voordringen niet zo..

Tja, gister stond het er ook echt niet duidelijk. Voorheen was het zo dat de selectie op geboortejaar in de vragenlijst gebeurde. Dus als je er doorheen komt dan was je aan de beurt. Dat ze dat nu blijkbaar anders doen, hoe moeten wij dat weten?

Daglichtlamp schreef op 01-10-2022 om 18:41:

[..]

Tja, gister stond het er ook echt niet duidelijk. Voorheen was het zo dat de selectie op geboortejaar in de vragenlijst gebeurde. Dus als je er doorheen komt dan was je aan de beurt. Dat ze dat nu blijkbaar anders doen, hoe moeten wij dat weten?

Oh ik begreep dat iedereen nog persoonlijk een uitnodiging kreeg maar dat is niet zo?

redbulletje schreef op 01-10-2022 om 11:18:

[..]

Via de site lukt het al helemaal niet want krijg alleen maar locaties die niet in de buurt zijn. Heb zelfs de postcode ingevuld van de locatie waar we geprikt willen worden maar ze blijven met Rotterdam of Goes komen welke datum ik ook probeer. Totáál niet gebruiksvriendelijk! Ik wil gewoon de locatie kunnen invullen en daar dan een tijdstip bij kunnen uitzoeken

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-10-2022 om 19:22

HAHA!wait..what schreef op 01-10-2022 om 19:13:

[..]

Oh ik begreep dat iedereen nog persoonlijk een uitnodiging kreeg maar dat is niet zo?

Nope, je vult je geboortejaar in en vragenlijst en dan mag je een afspraak maken.

De vorige keren kreeg ik diverse tijdsloten op de gekozen datum, nu maar 1.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-10-2022 om 19:27 Topicstarter

HAHA!wait..what schreef op 01-10-2022 om 19:13:

[..]

De eerste keer en voor de eerste booster was dat wel zo. Maar die brief kwam soms weken later dan dat je geboortejaar aan de beurt was. Dus iedereen die graag snel geprikt wilde worden was al gewend om gewoon regelmatig de site waar je een afspraak kunt maken te checken.

Deze keer krijgen alleen zestigplussers, zorgmedewerkers en de griepprikgroep een brief (en niet deze keer de mensen met immuunstoornissen, die voorheen via het ziekenhuis uitgenodigd werden, geen idee waarom niet). Zestigminners  die niet onder een van bovenstaande groepen vallen krijgen geen brief deze keer

Ze hebben de site www.planjeprik.nl aangepast: U kunt alleen online een afspraak maken met een uitnodiging
(of als je geboortejaar aan de beurt is)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.