Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Boosterprik Corona

Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.

Poezie schreef op 27-12-2021 om 17:24:

Jeetje, plan gewoon je afspraak in. Of dat nou voor morgen is of voor over een paar weken maakt toch niet uit?

Nou, dat is met de snelle opkomst van omikron nog de vraag, of dat echt niet uitmaakt. Ik ben in ieder geval blij dat ik die prik vandaag gehad heb. 

Mija schreef op 27-12-2021 om 17:45:

[..]

Nou, dat is met de snelle opkomst van omikron nog de vraag, of dat echt niet uitmaakt. Ik ben in ieder geval blij dat ik die prik vandaag gehad heb.

Je moet natuurlijk niet gaan lopen feesten en vakanties gaan vieren als je je booster nog niet hebt gehad. 

Tickel schreef op 27-12-2021 om 17:44:

Vind het zo raar, nu is iedereen uit 1980 aan de beurt. De jaartallen volgen elkaar rete snel op, maar de voorrang voor zorgmedewerkers lijkt maar niet goed van de grond te komen.

Ja, het gaat weer lekker. Intussen maakt die voorrang voor veel zorgmedewerkers niet veel meer uit, denk ik. 

Feles schreef op 27-12-2021 om 21:17:

[..]

Ja, het gaat weer lekker. Intussen maakt die voorrang voor veel zorgmedewerkers niet veel meer uit, denk ik.

nee ik kon uiteindelijk met voorrang via mijn werk een afspraak maken afgelopen dinsdag. Heb nu een afspraak voor 3 januari  maar kan al een paar dagen ook een afspraak maken vanwege mijn leeftijd. Afgelopen weekend mocht mijn broer die 5 jaar jonger is ook een afspraak maken en hij kan zelfs een dag eerder terecht op dezelfde plek. 

maar voor degene die in de zorg werken, waarom regelt het werk dan geen prikken? Hebben ze bij ons ook gedaan, eigen personeel prikken en dan klaar. Ik ben 3 weken terug al geprikt en daarbij al het personeel, in 3 dagen. Clienten in de week er voor op 1 dag. 

Mijn geboortejaar werd vandaag ook vrijgegeven. 4 januari ben ik aan de beurt.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-12-2021 om 07:40

Friezinnetje schreef op 27-12-2021 om 23:09:

maar voor degene die in de zorg werken, waarom regelt het werk dan geen prikken? Hebben ze bij ons ook gedaan, eigen personeel prikken en dan klaar. Ik ben 3 weken terug al geprikt en daarbij al het personeel, in 3 dagen. Clienten in de week er voor op 1 dag.

Ik werk voor budgethouders, voor hun regelt de SVB het. Maar de brief die zou komen 18/19 december, die kwam een week later. Vandaar dat ik een reguliere afspraak heb gemaakt en gezegd dat ik wel een brief had ontvangen. Maar ik kon ook pas 2 weken later.

En toen kreeg eindelijke ik de unieke code uit de brief en werd ik in een wachtrij geplaatst. Slaat echt helemaal nergens op.

Friezinnetje schreef op 27-12-2021 om 23:09:

Ik werk in de huishoudelijke thuiszorg wij krijgen wel voorrang maar kunnen niet op het werk geprikt worden. Daarom kregen wij ook een code met wachtwoord. 
Mijn dochter werkt in een verzorgingshuis en kon inderdaad op haar werk geprikt worden. Zei heeft de booster 2 weken geleden al gehad. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-12-2021 om 11:31

Voor de geïnteresseerden, over virussen en over mRNA vaccins. Van afgelopen donderdag, met Robbert Dijkgraaf.
https://www.gids.tv/video/405446/het-wetenschappelijk-jaaroverzicht-gemist-bekijk-hier-de-hele-uitzending

Ik mag een afspraak maken, maar de website is overbelast: ‘U kunt nu niet inloggen’. Nou ja, probeer het later vandaag wel weer, had hier al de tip gelezen dat er dan mogelijk betere tijdstippen tussen zitten.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-12-2021 om 11:46

Feles schreef op 28-12-2021 om 11:43:

Ik mag een afspraak maken, maar de website is overbelast: ‘U kunt nu niet inloggen’. Nou ja, probeer het later vandaag wel weer, had hier al de tip gelezen dat er dan mogelijk betere tijdstippen tussen zitten.

Dit had ik ook, maar toen ik een andere browser probeerde lukte het wel. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

28-12-2021 om 16:54

wat zou er gebeuren als je niet verschijnt op je booster afspraak? Kun je dan later gewoon een nieuwe afspraak maken? 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

28-12-2021 om 17:34

Peen schreef op 28-12-2021 om 16:54:

wat zou er gebeuren als je niet verschijnt op je booster afspraak? Kun je dan later gewoon een nieuwe afspraak maken?

Ik heb mijn afspraak voor de coronavaccinatie gemist. Kan ik mijn afspraak voor vaccinatie verzetten? | Rijksoverheid.nl

Ja dus

Ik wacht even af met de booster. Omicron verloopt waarschijnlijk mild en ik zit niet in een risicogroep. Voor de maatschappij hoef ik het niet te doen want met booster blijf je toch besmettelijk voor anderen. 
Tot 2 weken na de booster ben je extra bevattelijk voor corona, tel daar bij op dat in zo'n wachtrij staan een extra risicomoment is daarom wacht ik nog even af hoe het zich ontwikkeld.
Er zijn mensen die mij onverantwoordelijk vinden omdat ik de booster uitstel. Maar nu iedereen zo hysterisch gisteren nog geboosterd wil zijn komen de echte risicogevallen in het nauw, mensen die juist wel baat bij een booster zouden gehad kunnen hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.