Coronavirus Covid-19
LoveCats!
08-07-2021 om 12:34
Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic
⚠ Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic ⚠
Het is nu ruim 4.5 jaar geleden dat de COVID-19 pandemie begon.
De coronapandemie was de zwaarste pandemie sinds 1918. Op 5 mei 2023 is de internationale noodtoestand voor de publieke volksgezondheid opgeheven, door de WHO, die sinds 30 januari 2020 van kracht was. Op 15 juni 2023 werd de A-status geschrapt en is COVID-19 niet langer meer meldingsplichtig in Nederland. Op 18 augustus 2023 lagen er voor het eerst 0 mensen op de IC met het COVID-19 virus. Vanaf 1 september 2023 wordt het Coronadashboard slechts een keer per week op woensdag bijgewerkt en vanaf 2 april is het Coronadashboard opgeheven. Vanaf 1 juni 2024 wordt de ziekenhuisbezetting niet meer bijgehouden.
Vanaf 16 september 2024 komt er een nieuwe vaccinatieronde voor 60-plussers, mensen die jaarlijks de griepprik ontvangen en zorgmedewerkers.
We kregen te maken met jarenlange maatregelen, extreme sterfte, strenge lockdowns, overvolle ziekenhuizen, polarisatie en een economische catastrofe.
Wereldwijde statistieken:
Officiële dodentol: 7.000.000 (0,09% van de wereldbevolking)
WHO schatting dodentol: 20.000.000 (0,25% van de wereldbevolking)
The Economist schatting dodentol: 28.500.000 (18.000.000 - 34.000.000) (0,25 - 0,42% van de wereldbevolking)
In Nederland vielen er 23.000 doden. Naar schatting overleden er 50.000 mensen aan het longvirus. Naar schatting kregen 100.000 tot 450.000 mensen Long Covid tijdens de coronacrisis.
Op verschillende plekken komen er monumenten om de pandemie te herdenken:
https://erfgoedstem.nl/monument-voor-slachtoffers-corona-in-delft/
https://www.bd.nl/waalwijk/coronamonument-om-te-gedenken-aan-de-ijssel~a2c409e
https://www.rtvdordrecht.nl/nieuws/nieuws/zwijndrecht-staat-met-herdenkingsboom-stil-bij-coronaleed
Dit topic is voor het laatst ge-update op 21 juli 2024
Fleurtje_5
04-04-2024 om 14:20
We hebben het hier vaker gehad over de mondkapjesdeal en de vraag in hoeverre Hugo de Jonge er mee te maken had, omdat zijn berichten niet ingezien mochten worden.
Dit las ik vanmiddag:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/hugo-de-jonge-hield-onderzoek-naar-diefstal-sywert-actief-tegen/ar-BB1l3Wsl?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=d61c4bb543fb4a43961d6980c0e24767&ei=35
Hugo de Jonge hield onderzoek naar diefstal Sywert actief tegen
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft onder leiding van Hugo de Jonge actief een uitgebreid forensisch onderzoek naar de winstmarges van Sywert van Lienden en zijn partners op hun mondkapjesdeal met de overheid tegengehouden. Dit gebeurde begin 2021, nadat accountants van KPMG en EY intern hadden aangegeven dat er mogelijk onregelmatigheden waren met de deal.
..etc.etc.etc......
Fleurtje_5
04-04-2024 om 14:27
Dat zet deze berichten toch in een ander daglicht.
https://www.parool.nl/nederland/hugo-de-jonge-had-veel-contact-met-sywert-van-lienden-over-mondkapjesdeal~b7e028f9/?referrer=https://www.google.com/ 6 april 2022
Yumi
21-04-2024 om 09:27
Nederlander (72) overleden nadat hij 613 dagen corona had: virus meer dan 50 keer gemuteerd
Een 72-jarige Nederlandse man is overleden nadat hij 613 dagen aan een stuk besmet was met het coronavirus. Het zou gaan om de langste corona-infectie ooit. In die periode slaagde het virus erin om meer dan vijftig keer te muteren, waardoor de patiënt een eigen variant ontwikkelde.
Nederlander (72) overleden nadat hij 613 dagen corona had: virus meer dan 50 keer gemuteerd | Gezond | AD.nl
Fleurtje_5
27-04-2024 om 18:18
Yumi schreef op 21-04-2024 om 09:27:
Nederlander (72) overleden nadat hij 613 dagen corona had: virus meer dan 50 keer gemuteerd
Een 72-jarige Nederlandse man is overleden nadat hij 613 dagen aan een stuk besmet was met het coronavirus. Het zou gaan om de langste corona-infectie ooit. In die periode slaagde het virus erin om meer dan vijftig keer te muteren, waardoor de patiënt een eigen variant ontwikkelde.
Nederlander (72) overleden nadat hij 613 dagen corona had: virus meer dan 50 keer gemuteerd | Gezond | AD.nl
Heftig.
En dit is denk ik wat die hoogleraar in Maastricht bedoelde. Als gevaccineerden elkaar blijven besmetten, zonder dat ze weten dat ze besmet zijn, kan het virus een omweg vinden en gaan muteren.
Daarom vond ik dat ook gevaccineerden een test-voor-toegang nodig zouden moeten hebben.
Fleurtje_5
27-04-2024 om 18:20
Ik hoorde laatst dat Youp zijn voorstelling moest afbreken. Wist alleen niet waarom. Blijkbaar zagen 'wappies' een andere oorzaak volgens Youp. Gelukkig dat Youp dat wel grappig vond.
https://www.nu.nl/achterklap/6310565/youp-van-t-hek-sneller-hersteld-dan-ajax-na-afbreken-show-in-carre.html
.............
"Maar gelukkig lieten de wappies me weer snel lachen door op het internet te suggereren dat de uitval van mijn geheugen veroorzaakt zou zijn door mijn fascistische coronavaccinaties", schrijft Van 't Hek. "Ze wezen mij op de door Pfizer aangebrachte klontjes in mijn hersenen."
Van 't Hek vertelt dat normaal gesproken de cabaretier de mensen vermaakt. "Maar het is ook wel weer eens gezellig als het andersom gebeurt.
...........
Daglichtlamp
27-04-2024 om 18:25
Fleurtje_5 schreef op 27-04-2024 om 18:18:
[..]
Heftig.
En dit is denk ik wat die hoogleraar in Maastricht bedoelde. Als gevaccineerden elkaar blijven besmetten, zonder dat ze weten dat ze besmet zijn, kan het virus een omweg vinden en gaan muteren.
Daarom vond ik dat ook gevaccineerden een test-voor-toegang nodig zouden moeten hebben.
Dus je vaccineert verzwakte mensen liever niet zodat ze zo snel mogelijk dood gaan, zodat er virus minder kans heeft bij hun te muteren?
(Als je zou snappen waar je over schrijft zou je realiseren dat vaccineren meestal juist helpt om mutaties te voorkomen, omdat het virus minder verspreid wordt, gelukkig is het voorbeeld dat je beschrijft een uitzondering, die niet voor niets het nieuws gehaald heeft).
Yumi
27-04-2024 om 18:42
Daglichtlamp schreef op 27-04-2024 om 18:25:
[..]
Dus je vaccineert verzwakte mensen liever niet zodat ze zo snel mogelijk dood gaan, zodat er virus minder kans heeft bij hun te muteren?
(Als je zou snappen waar je over schrijft zou je realiseren dat vaccineren meestal juist helpt om mutaties te voorkomen, omdat het virus minder verspreid wordt, gelukkig is het voorbeeld dat je beschrijft een uitzondering, die niet voor niets het nieuws gehaald heeft).
Dat schrijft Fleurtje niet, ik ben echt verbaasd hoe je dit van haar reactie kan maken.
Fleurtje_5
Daglichtlamp schreef op 27-04-2024 om 18:25:
[..]
Waar heb jij het over?
Yumi
Fleurtje_5 schreef op 27-04-2024 om 18:42:
[..]
Waar heb jij het over?
Zoiets dacht ik ook
Fleurtje_5
27-04-2024 om 18:44
Yumi schreef op 27-04-2024 om 18:42:
[..]
Dat schrijft Fleurtje niet, ik ben echt verbaasd hoe je dit van haar reactie kan maken.
Dank je wel.
Daglichtlamp
27-04-2024 om 18:48
Yumi schreef op 27-04-2024 om 18:42:
[..]
Ik denk dat je mijn reactie vooral moet lezen in het kader van de antivaccinatie-onzin over covid die ze eerder al geplaatst heeft.
Yumi
27-04-2024 om 18:54
Daglichtlamp schreef op 27-04-2024 om 18:48:
[..]
Ik denk dat je mijn reactie vooral moet lezen in het kader van de antivaccinatie-onzin over covid die ze eerder al geplaatst heeft.
Dat geeft je toch niet het recht om een rare draai aan een reactie, die ze nu plaatst te geven? Jammer Daglichtlamp, dit verwacht ik niet van jou.
Daglichtlamp
27-04-2024 om 18:56
Yumi schreef op 27-04-2024 om 18:54:
[..]
Dat geeft je toch niet het recht om een rare draai aan een reactie, die ze nu plaatst te geven? Jammer Daglichtlamp, dit verwacht ik niet van jou.
Minder vaccineren leidt uiteindelijk tot meer doden, maar je hebt gelijk dat ik had anders op moeten schrijven.
Maar hier zag je duidelijk mijn ergernis hoe zo'n heel verdrietig verhaal gebruikt wordt om een antivaccinatiestandpunt uit te dragen.
Yumi
27-04-2024 om 19:24
Daglichtlamp schreef op 27-04-2024 om 18:56:
[..]
Minder vaccineren leidt uiteindelijk tot meer doden, maar je hebt gelijk dat ik had anders op moeten schrijven.
Maar hier zag je duidelijk mijn ergernis hoe zo'n heel verdrietig verhaal gebruikt wordt om een antivaccinatiestandpunt uit te dragen.
Ik lees het niet als een anitvaccinatiestandpunt.
Ik lees dat Fleurtje graag gezien had, dat men in het verleden iemand die gevaccineerd was, ook liet testen voor toegang. Een gevaccineerde kon immers met zijn vaccinatie bewijs overal binnenkomen, zonder test.
Gevaccineerden konden het virus toch bij zich dragen waardoor ze meerdere keren besmet konden raken, of een ander besmetten. Dat kon leiden tot andere varianten en/of besmetting.
Fleurtje_5
28-04-2024 om 07:18
Daglichtlamp schreef op 27-04-2024 om 18:48:
[..]
Werkelijk....je zit er alweer zo giga naast met je beweringen.