Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wat te doen bij héél droog haar?

Mijn haar is altijd al droog geweest maar de laatste tijd is het echt verschrikkelijk. Ik heb hele dure shampoo gebruikt, dure shampoo, goedkope shampoo, geen shampoo, conditioner, haarmaskers, olie, leave in conditioner, nog maar 1x in de week wassen, zijden kussensloop, noem het maar op. Werkelijk niets helpt en ik vind het er enorm onverzorgd uitzien.
Wat helpt nu echt of wat kan ik doen voor glad en glanzend haar?

Heb je een tekort aan voedingsstoffen?

Hoe oud ben je? (ik heb het n.l. ook maar dat komt omdat ik grijs ben). 

Fenyw

Fenyw

21-10-2023 om 13:48 Topicstarter

Monika_Geller schreef op 21-10-2023 om 13:32:

Heb je een tekort aan voedingsstoffen?

Ik denk het niet. Ben vegetariër maar suppleteer op advies van de huisarts B12 en calcium. Verder slik ik magnesium en D.

Fenyw

Fenyw

21-10-2023 om 13:49 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 21-10-2023 om 13:38:

Hoe oud ben je? (ik heb het n.l. ook maar dat komt omdat ik grijs ben).

52. Beginnend grijs, hier en daar.

Grijs haar is meestal wel droger(springeriger, pluiziger) dan naturel ongeverfd haar.

Misschien dit? https://www.action.com/nl-nl/search/?q=plex

Arganolie. Niet teveel en niet uitwassen. Wordt verkocht bij Holland and Barrett en bij Marokkaanse/ arabische supermarkten. Kreeg tip ooit van Marokkaanse collega, werkt echt goed.

citroentje schreef op 21-10-2023 om 14:37:

Arganolie. Niet teveel en niet uitwassen. Wordt verkocht bij Holland and Barrett en bij Marokkaanse/ arabische supermarkten. Kreeg tip ooit van Marokkaanse collega, werkt echt goed.

Gebruik ik sinds kort ook. Ik vind het helemaal top.

Fenyw

Fenyw

21-10-2023 om 15:04 Topicstarter

citroentje schreef op 21-10-2023 om 14:37:

Al gedaan. Werkt niet. Jojoba-olie en amandelolie ook niet. Kokosolie en olijfolie ook niet.

Ik ben beginnend grijs, als ik vijftien grijze haren heb, is het veel. Te weinig om mijn haar zo te laten springen.

Ik had er ook heel erg last van. Nu gebruik ik Redken frizz dismiss. Superspul. Na 2 keer gebruiken (S+C) werd mijn haar al gladder en glanzender. Prijzen bij webshops kunnen wel enorm verschillen.

redken-frizz-dismiss-set.jpg

Ik had deze set gekocht, maar uiteindelijk de tube(haarmasker) niet nodig gehad. 
https://www.haarspullen.nl/nl/redken-frizz-dismiss-de-luxe-set.html

Anders aan je kapper vragen. Misschien kunnen zij je haartype analyseren (en een oplossing bieden).

Ik heb geen aandelen, maar ik gebruik Kerastase Shampoo sentitive op aanraden kapper. Na jaren eindelijk shampoo waarmee ik tevreden ben. Kerastase heeft ook shampoo speciaal voor droog haar. Lauw water gebruiken voor haar wassen en geen föhn.

Fenyw

Fenyw

21-10-2023 om 18:21 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-10-2023 om 15:06:

Ik had er ook heel erg last van. Nu gebruik ik Redken frizz dismiss. Superspul. Na 2 keer gebruiken (S+C) werd mijn haar al gladder en glanzender. Prijzen bij webshops kunnen wel enorm verschillen.

redken-frizz-dismiss-set.jpg

Ik had deze set gekocht, maar uiteindelijk de tube(haarmasker) niet nodig gehad.
https://www.haarspullen.nl/nl/redken-frizz-dismiss-de-luxe-set.html

Dit klinkt wel als een hele fijne. Ik zie op de site dat ze heel veel verschillende hebben voor pluizig haar. Even kijken wat het best past.

Heb je de curly girl methode al eens toegepast? Daarvan is mijn haar veranderd in babyzachte krulletjes.

Het is even zoeken naar producten die bij jouw haar passen. En je kunt daarbij opletten of het ‘voedend’ of juist ‘vochtinbrengend’ moet zijn voor jouw haartype. Zodra ik teveel proteïne (voedend) gebruik, gaat het mis. Dan wordt het stug!

Mijn haar gaat goed op As I am co-wash (bij wijze van ‘wassen’) en daarna As i am leave in conditioner. Heel veel. Totdat mijn haar het niet meer ‘opeet’ en glad aanvoelt. Daarna doe ik er gel in tegen het pluizen, beste merk daarvoor is voor mijn haar Wella new wave ultra strong rock&hold gel. 
Alles verkrijgbaar bij Kruidvat.

Mijn kapster gaf het advies om een masker te gebruiken en dat de hele nacht in te laten trekken. Heb het nog niet geprobeerd.  Ze heeft bij mij het masker wel langer dan de gebruikelijke 2 minuten laten zitten en dat scheelde al heel veel.

Fenyw schreef op 21-10-2023 om 18:21:

[..]

Dit klinkt wel als een hele fijne. Ik zie op de site dat ze heel veel verschillende hebben voor pluizig haar. Even kijken wat het best past.

Als je er eentje op het oog hebt kun je altijd even kijken of er reviews zijn op websites.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.