Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Twijfels over kapper en gemaakte afspraken


Yumi

Yumi

18-09-2024 om 18:33 Topicstarter

Moxxie schreef op 18-09-2024 om 18:18:

[..]

Ik laat het altijd tot mijn schouders +2 cm knippen, en ze gebruiken folie. Het duurt altijd heel lang, dat was bij alle kappers zo waar ik door de jaren heen geweest ben. Ik ben een smak geld en een smak tijd kwijt voor zo'n opknapbeurt.

Nou hé wat doen we ons zelf aan, de laatste keer met folies betaalde ik € 174,- . Begreep die prijzen niet zo want soms wat het ineens meer en wist ik niet waarom. 

Mijn haar is iets langer, eerst bracht ze de high lights aan met een kwastje, dat was dezelfde prijs terwijl ze hier meer werk aan heeft. 

Yumi schreef op 18-09-2024 om 09:48:

[..]

Zo'n uitdunschaar is voor mijn haar ook vreselijk. Begrijp ook niet dat de kappers dat zo maar doen en niet vragen of ze het mogen uitdunnen.

Dus jij bent ook bang dat een boze kapster je verknipt, dat gevoel herken ik namelijk. Hoop dat je weer een fijne kapper vindt 👍️

Ja uit dunnen kan met een mes,dan gaat t goed. Of elk plukje los een knipje nzetten. Niet zo rats op een lijn een rij haar eruit. Ik heb kort lichtgrijs haar. Als ik t laat groeien wordt t alleen hoger en wijder. Dan voel ik me net dat medium van TLC met dat  witte helmhaar. 
Ik kan dan wel op t werk de kinderen laten lachen met mijn haar   ( lacht er nog tenminste iemand om.) Ik knijp dan een flinke pluk haar op mijn hoofd bij elkaar en dat blijft staan......( zijn jullie t nu aan het proberen whahahha)

Yumi

Yumi

18-09-2024 om 18:55 Topicstarter

Knutselkei schreef op 18-09-2024 om 18:43:

[..]

Ja uit dunnen kan met een mes,dan gaat t goed. Of elk plukje los een knipje nzetten. Niet zo rats op een lijn een rij haar eruit. Ik heb kort lichtgrijs haar. Als ik t laat groeien wordt t alleen hoger en wijder. Dan voel ik me net dat medium van TLC met dat witte helmhaar.
Ik kan dan wel op t werk de kinderen laten lachen met mijn haar ( lacht er nog tenminste iemand om.) Ik knijp dan een flinke pluk haar op mijn hoofd bij elkaar en dat blijft staan......( zijn jullie t nu aan het proberen whahahha)

Dat klinkt bijzonder, hoef ik niet te proberen dat gaat niet lukken en als ik jou zo hoor hoef ik dat niet erg te vinden  

geloof mij we doen het niet voor de lol maar wij moeten ook eten/huur betalen en de producten worden ook ieder jaar duurder  

nu helemaal aangezien alles plastic-vrij en vegan moet 

Moxxie schreef op 18-09-2024 om 15:18:

Ik heb vanmiddag ook een afspraak gemaakt, knippen, highlights en föhnen (zonder kan niet) €195,- 😢.

Maand geleden: knippen, balliage en föhnen, houd je vast €250! Echt niet dat ik.daar terug ga.

Ok, het zat echt heel mooi,  heeft ook mooi gezeten tot ik het ging wassen. Toen ging de ingefohnde slag er uit, model en kleur bleven gewoon goed. Maar toch.

Ysenda schreef op 18-09-2024 om 19:50:

[..]

Maand geleden: knippen, balliage en föhnen, houd je vast €250! Echt niet dat ik.daar terug ga.

Ok, het zat echt heel mooi, heeft ook mooi gezeten tot ik het ging wassen. Toen ging de ingefohnde slag er uit, model en kleur bleven gewoon goed. Maar toch.

Jeetje!

Hier juist bizar veel kappers in de stad, meer dan 110, al dan niet een kapsalon aan huis.

Wij hebben een thuiskapper die 15 euro pp rekent. Wel voor alleen knippen hoor, maar we stappen daarna toch allemaal meteen onder de douche omdat we niet tegen het gekriebel kunnen. Maar als ik die prijzen hier hoor zullen we flink meer moeten gaan betalen wanneer ze met pensioen gaat en we een ander moeten zoeken.

Yumi schreef op 18-09-2024 om 18:55:

[..]

Dat klinkt bijzonder, hoef ik niet te proberen dat gaat niet lukken en als ik jou zo hoor hoef ik dat niet erg te vinden

Whaha… snap je wel waarom t echt goed geknipt moet zijn. Mijn broer heeft de kroesvorm, nog erger.  En we zijn echt hollands.

 Mijn kapper kost 29,45 knippen en kort wat droogfohnen. Wat bij mij niet hoeft spring toch meteen onder de douche. Brr.. al dat gekriebel

Yumi

Yumi

19-09-2024 om 00:09 Topicstarter

Rogue schreef op 18-09-2024 om 19:49:

geloof mij we doen het niet voor de lol maar wij moeten ook eten/huur betalen en de producten worden ook ieder jaar duurder

nu helemaal aangezien alles plastic-vrij en vegan moet

Dat begrijp ik, maar de verplichting om elke 6 weken een afspraak te maken dat vond ik echt teveel. Heb daar 8 van gemaakt, omdat ook ik moet eten

Heb lang haar, liet het bij vorige kapper eens in de 3 maanden knippen.

Yumi

Yumi

19-09-2024 om 00:14 Topicstarter

Ysenda schreef op 18-09-2024 om 19:50:

[..]

Maand geleden: knippen, balliage en föhnen, houd je vast €250! Echt niet dat ik.daar terug ga.

Ok, het zat echt heel mooi, heeft ook mooi gezeten tot ik het ging wassen. Toen ging de ingefohnde slag er uit, model en kleur bleven gewoon goed. Maar toch.

Snap dat je daar niet meer terug gaat, zeker omdat het na wassen niet meer goed zat. Haar moet zo geknipt worden dat jij het zelf in model kan krijgen. Bij mij is het andersom, het zit beter als ik ze zelf was en föhn. 

Yumi schreef op 19-09-2024 om 00:14:

[..]

Snap dat je daar niet meer terug gaat, zeker omdat het na wassen niet meer goed zat. Haar moet zo geknipt worden dat jij het zelf in model kan krijgen. Bij mij is het andersom, het zit beter als ik ze zelf was en föhn.

Dat zei ik niet, want ik föhn niet zelf, er is uberhaubt geen föhn in huis. Het zit gewoon goed maar niet gala zoals de kapper dat doet met föhnen.

Ik ga toch echt niet elke dag een half uur slag in mijn haar föhnen,  ik heb wel betere dingen te doen. Mousse, gel, lak of andere meuk doe ik ook niet aan.

En is er niet ergens een Brainwash kapper bij jou in de buurt? Die zijn niet zo duur en die zijn vaak wel goed. Beter dan veel van die dure kappers die alsnog het haar verpesten tegen de hoofdprijs. 

Yumi

Yumi

19-09-2024 om 09:01 Topicstarter

Ysenda schreef op 19-09-2024 om 03:27:

[..]

Dat zei ik niet, want ik föhn niet zelf, er is uberhaubt geen föhn in huis. Het zit gewoon goed maar niet gala zoals de kapper dat doet met föhnen.

Ik ga toch echt niet elke dag een half uur slag in mijn haar föhnen, ik heb wel betere dingen te doen. Mousse, gel, lak of andere meuk doe ik ook niet aan.

Dan heb ik je niet goed begrepen. Elke dag föhnen doe ik ook niet, 1 keer in de 4 dagen is voldoende om het in model te laten blijven. Of het moet gaan regenen, dan ontploft mijn haar   

Yumi

Yumi

19-09-2024 om 09:04 Topicstarter

Jorni schreef op 19-09-2024 om 08:02:

En is er niet ergens een Brainwash kapper bij jou in de buurt? Die zijn niet zo duur en die zijn vaak wel goed. Beter dan veel van die dure kappers die alsnog het haar verpesten tegen de hoofdprijs.

Daar ben ik 'n keer geweest, toen de kleuring eruit moest ging de kapster lunchen. Alle begrip voor, alleen wou geen van de andere dames mijn haar uitspoelen. Sindsdien kom ik er niet meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.