Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Leukste winkelstad Nederland

Wat vinden jullie de leukste winkelstad in Nederland? Ik vind zelf Rotterdam en Utrecht erg leuk vanwege het grote aanbod, maar ben benieuwd of er nog meer steden zijn die het proberen waard zijn.


Utrecht ja, maar Rotterdam nee,.
Amsterdam ook een absolute nee, echt niet meer dan een overstapstation.

Den Haag, Haarlem en Zwolle vind ik erg leuk.

De echt grote steden vind ik vaak allemaal op elkaar lijken en gedomineerd door ketens.
Middel grote steden die ik leuk vind Amersfoort, Zwolle, Groningen, Haarlem en Deventer. 
Kleinere steden in mijn omgeving Zutphen,  Lochem en Gorsel daar zijn bv voor kleding nog zaken die niet tot een keten behoren en een mooi assortiment hebben en in die plaatsen zijn ook leuke interieur winkeltjes.

Groningen is leuk

Hoofddorp heeft heel veel winkels dicht op elkaar en ruim plek in de horeca. Dus als het je puur om het shoppen gaat is het verrassend leuk. Utrecht is leuk winkelen, maar peperdure horeca en overvol. Weing winkels, maar heel gezellig: Woerden en Gouda. Evt. Gorinchem als je van een stadswandeling houdt. 

Anouk1234

Anouk1234

16-08-2024 om 17:38 Topicstarter

Het gaat mij en mijn dochter met name om de grote ketens. Dus we houden van steden waar die allemaal zitten. Vandaag in Arnhem misten we er een aantal zoals pull & bear, stradivarius, mango.

Bijenkorf hoeven we niet te hebben.

Utrecht absoluut, ik vond Arnhem ook altijd leuk, maar zonder de Bijenkorf waar ik graag kwam en de V&D toch minder.

Anouk1234

Anouk1234

16-08-2024 om 17:49 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 16-08-2024 om 17:40:

Utrecht absoluut, ik vond Arnhem ook altijd leuk, maar zonder de Bijenkorf waar ik graag kwam en de V&D toch minder.

Ja jaren terug al eens in Arnhem geweest en vond het destijds een hele leuke winkelstad, maar nu dus minder.

Groningen, Deventer, Haarlem, Zwolle
Kleiner: Leeuwarden.

maar als je alleen de grote ketens wilt, dan zou ik gewoon op hun sites kijken, waar ze zitten en daar heen gaan. 

Anouk1234 schreef op 16-08-2024 om 17:49:

[..]

Ja jaren terug al eens in Arnhem geweest en vond het destijds een hele leuke winkelstad, maar nu dus minder.

Ik vind van wel ja, je hebt er nog wel leuke koffietentjes ect. maar ik vind zelf de stad heel erg achteruit gegaan, veel junkies en dus minder leuke winkels (Nogmaals vind ik)

Anouk1234 schreef op 16-08-2024 om 17:38:

Het gaat mij en mijn dochter met name om de grote ketens. Dus we houden van steden waar die allemaal zitten. Vandaag in Arnhem misten we er een aantal zoals pull & bear, stradivarius, mango.

Bijenkorf hoeven we niet te hebben.

Niet Nederland, maar dan zou ik Wijnegem bij Antwerpen aanraden. Dochter vind dat helemaal geweldig! Bijna alle ketens zitten er wel, parkeren is gratis, het is overdekt en overal zitten restaurants en eettentjes. Wij gaan er regelmatig een dag shoppen en dat is echt een dagje uit  

Tuinfluiter schreef op 16-08-2024 om 17:32:

De echt grote steden vind ik vaak allemaal op elkaar lijken en gedomineerd door ketens.
Middel grote steden die ik leuk vind Amersfoort, Zwolle, Groningen, Haarlem en Deventer.
Kleinere steden in mijn omgeving Zutphen, Lochem en Gorsel daar zijn bv voor kleding nog zaken die niet tot een keten behoren en een mooi assortiment hebben en in die plaatsen zijn ook leuke interieur winkeltjes.

Wij gaan binnenkort een weekendje naar Lochem. Leuk om te lezen dat het er gezellig is. Ik geef juist niks om grote ketens en ga voor de sfeer. Er loopt ook water door toch?

Herfstappeltaart schreef op 16-08-2024 om 18:30:

[..]

Wij gaan binnenkort een weekendje naar Lochem. Leuk om te lezen dat het er gezellig is. Ik geef juist niks om grote ketens en ga voor de sfeer. Er loopt ook water door toch?

Je hebt het Twentekanaal en de Berkel maar die lopen niet door het centrum. Aan het kanaal zitten bij lochem grote agrarische voer bedrijven en die zijn wat minder aantrekkelijk.

De Berkel vind ik erg mooi. Bij landgoed Velhosrt kun je mooi de Berkel zien en is een mooi wandelgebied. Je kunt er ook fietsen maar wij zijn echte wandelaars dus dat weet ik niet precies. 

Landgoed Terwolde iets buiten laren is ook mooi en het landhuis is zeker een bezoek waard.

Tuinfluiter schreef op 16-08-2024 om 18:50:

[..]

Je hebt het Twentekanaal en de Berkel maar die lopen niet door het centrum. Aan het kanaal zitten bij lochem grote agrarische voer bedrijven en die zijn wat minder aantrekkelijk.

De Berkel vind ik erg mooi. Bij landgoed Velhosrt kun je mooi de Berkel zien en is een mooi wandelgebied. Je kunt er ook fietsen maar wij zijn echte wandelaars dus dat weet ik niet precies.

Landgoed Terwolde iets buiten laren is ook mooi en het landhuis is zeker een bezoek waard.

Dankjewel voor de tips!

's-Hertogenbosch. Auto, als je daarmee komt, parkeren bij een van de 3 transferiums en dan met de bus naar centrum

Herfstappeltaart schreef op 16-08-2024 om 18:51:

[..]

Dankjewel voor de tips!

Hoop dat je een leuk weekend hebt in deze mooie streek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.