Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Kopen jullie nu ook al ( dure ) merk kleding voor de winter ?

Zijn er hier meer mensen die nu al op zoek gaan naar ( dure ) merk kleding voor de winter, die vaak tegen deze tijd met hoge korting wordt aangeboden?

Bianca heeft net een nieuwe Canada Goose winterjas besteld was flink afgeprijsd van 1400 voor 800 euro...

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 13:37

Je hoeft toch geen vegan te zijn om dit niet aan/in je kleding te willen hebben. 

coyote3.jpg

piepvandaag-ganzendons.jpg

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-07-2022 om 13:41

Tickel schreef op 18-07-2022 om 13:37:

Je hoeft toch geen vegan te zijn om dit niet aan/in je kleding te willen hebben.

coyote3.jpg

Is dat een speciaal voor dit doel gefokt dier?

Ze zijn gestopt met echt bont.

Tickel schreef op 18-07-2022 om 13:37:

coyote3.jpg

Nee precies. Ik begrijp heel goed dat veel mensen het ingewikkeld vinden om geen vlees te eten of helemaal geen leer te gebruiken. Maar in Nederland een goede winterjas kopen zonder dierenleed is toch heel simpel en voor iedereen te doen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 13:49

Battle-Royale schreef op 18-07-2022 om 13:41:

[..]

Is dat een speciaal voor dit doel gefokt dier?

Coyotes worden niet gefokt. Zijn wilde dieren. Ganzen worden wel gefokt voor foie gras en en gemiddeld 4 keer levend geplukt voor ze geslacht worden. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 13:51

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 13:46:

Ze zijn gestopt met echt bont.

Uiterlijk einde van dit jaar. Vanaf eind 2021 geen bont meer ingekocht maar dat gaan ze nog wel verwerken. Grote kans dat er dus wel echt bont zit op kleding gekocht in 2022.

Tickel schreef op 18-07-2022 om 13:49:

[..]

Coyotes worden niet gefokt. Zijn wilde dieren. Ganzen worden wel gefokt voor foie gras en en gemiddeld 4 keer levend geplukt voor ze geslacht worden.

De coyotes sterven meestal een langzame pijnlijke dood in een val. De ganzen leiden (lijden ) een pijnlijk ellendig leven met een pijnlijk einde.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 13:54

Rondstruiner schreef op 18-07-2022 om 13:52:

[..]

De coyotes sterven meestal een langzame pijnlijke dood in een val. De ganzen leiden (lijden ) een pijnlijk ellendig leven met een pijnlijk einde.

En als ze daar niet aan sterven dan worden hun hersenen ingetimmerd. 

Rondstruiner schreef op 18-07-2022 om 13:52:

[..]

Ik weet dat het vaak beweerd wordt over dons wat CG gebruikt, maar er zijn ook meerdere bronnen die aangeven dat wat ze gebruiken een bijproduct is. 

Half Nederland slaapt onder een donzen dekbed. 

Ik snap dat iemand die vegan is daar alsnog problemen mee heeft (die eten ook geen eieren), maar als je dat niet bent vind ik mensen aanspreken op het feit dat ze producten kopen met dons erin een beetje hypocriet.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 14:06

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 14:02:

[..]

Ik weet dat het vaak beweerd wordt over dons wat CG gebruikt, maar er zijn ook meerdere bronnen die aangeven dat wat ze gebruiken een bijproduct is.

Half Nederland slaapt onder een donzen dekbed.

Ik snap dat iemand die vegan is daar alsnog problemen mee heeft (die eten ook geen eieren), maar als je dat niet bent vind ik mensen aanspreken op het feit dat ze producten kopen met dons erin een beetje hypocriet.

Het is een bijproduct, van ganzen die gefokt worden voor de foie gras. Alleen worden ze niet alleen dood geplukt, maar ook nog 4 keer levend. Maar foie gras valt bij mij ook onder dierenleed en eet ik dus niet. Je hoeft echt geen vegan te zijn om tegen dit soort praktijken te zijn.

Tickel schreef op 18-07-2022 om 13:54:

[..]

En als ze daar niet aan sterven dan worden hun hersenen ingetimmerd.

Maar goed, ze hebben nu een goed alternatief bedacht. 

De vleesindustrie gaat ook gepaard met leed. De natuur ook trouwens. Want zoals er mensen zijn die het belachelijk vinden dat katten buiten rond mogen lopen vanwege de dieren die ze vermoorden op gruwelijke wijze geldt exact hetzelfde voor de Coyote. 

Ik ben blij met dat ze een goed alternatief hebben gevonden, maar het is allemaal niet zo zwart/wit als wat PETA ervan maakt.

Tickel schreef op 18-07-2022 om 14:06:

[..]

Het is een bijproduct, van ganzen die gefokt worden voor de foie gras. Alleen worden ze niet alleen dood geplukt, maar ook nog 4 keer levend. Maar foie gras valt bij mij ook onder dierenleed en eet ik dus niet. Je hoeft echt geen vegan te zijn om tegen dit soort praktijken te zijn.

Dat ze ook levend geplukt worden zou niet kloppen las ik ergens. 

Foie gras eet ik uit principe ook niet. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 14:09

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 14:06:

[..]

Maar goed, ze hebben nu een goed alternatief bedacht.

De vleesindustrie gaat ook gepaard met leed. De natuur ook trouwens. Want zoals er mensen zijn die het belachelijk vinden dat katten buiten rond mogen lopen vanwege de dieren die ze vermoorden op gruwelijke wijze geldt exact hetzelfde voor de Coyote.

Ik ben blij met dat ze een goed alternatief hebben gevonden, maar het is allemaal niet zo zwart/wit als wat PETA ervan maakt.

Joh, dat jij een jas met coyotebont en ganzendons wil kopen moet je zelf weten. Maar ga er dan niet alles bij halen om het te rechtvaardigen, want dat hoeft echt niet. Ik zeg je alleen hoe ik over dat soort kleding denk.

Tickel schreef op 18-07-2022 om 14:09:

[..]

Joh, dat jij een jas met coyotebont en ganzendons wil kopen moet je zelf weten. Maar ga er dan niet alles bij halen om het te rechtvaardigen, want dat hoeft echt niet. Ik zeg je alleen hoe ik over dat soort kleding denk.

Mijn punt is meer dat als je het nodig vind om belerend te zijn (en dat vind ik als je iemand die een nieuwe jas heeft gekocht ongevraagd gaat vertellen dat jij meent dat het echt niet kan), je dan ook eerst jezelf in het reine moet brengen. En dus niet bij C&A profiteren van kinderarbeid en moderne slavernij. Of in de avond een lekkere stukkie vlees eten. Dan ben je gewoon enorm hypocriet.

En ja, ik ben ook hypocriet (wie niet?), maar ik ga echt niet ongevraagd met het vingertje anderen terechtwijzen als ik iemand met een C&A jas rond zie lopen. 

De whataboutisms vliegen je om de oren hier😂.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.