Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Hoe lang is jouw haar? En hoe oud ben je zelf?

Moirmel schreef op 04-06-2023 om 04:49:

Als een van de weinige mannen toch een poging om hier te reageren. 41 en een stevig bos krullen, lengte moeilijk te bepalen maar als ik eraan trek komt het tot aan mijn bovenlip.
Ook stevige baardgroei, maar die scheer ik één keer per week.

Enkele maanden geleden uitnodiging gekregen voor trouw in Harry Potter stijl en omdat ik nogal stevig gebouwd ben zei ik tegen mijn partner: vanaf nu niet meer knippen of scheren en dan ga ik als Hagrid; vond ze geen goed idee.

Ik wist niet dat jij een man was/bent. Moest wel grinniken om vetgedrukte.

De vraagstelling naar het kantelpunt qua lengte haar gebaseerd op leeftijd? Als in: vrouwen/meisjes hebben lang haar als ze jong zijn en dat verandert als ze ouder worden? Voor mij gaat het om het gevoel, hoe het draagt, en hoe praktisch het is. Niet om hoe het eruitziet of de verwachting van ‘de maatschappij’.
Ik heb altijd kort haar gehad. In mijn puberteit kreeg ik krullen en was het daardoor langer maar leek het nog steeds even kort. Ik heb nog steeds kort haar, dat staat nu eenmaal het mooist bij mijn hoofd. Mijn vriend heeft lang haar, die heeft er ook de gezichtsvorm en het haar voor: sluik, zijdeachtig, niet-klittend en in no-time droog. Ik kan gaan slapen met mijn natte krullen en de volgende ochtend is het dan nog niet helemaal droog.
Overigens ziet mijn vriend mij graag kort/kaalgeschoren maar dat doe ik niet meer.  ik heb dat ooit gedaan toen mijn dochter trichotillomanie bleek te hebben en toen hebben we samen ons hoofd kortgeschoren. Ik kreeg nog best een aantal geschokte reacties daarop. Maar mijn haar boeit mij niet zo heel erg. Het groeit zo weer terug. 

Ik ben 59 en heb een kort kapsel wat ik zeker niet pittig wil noemen, eerder romantisch chique. Elke 6 weken wordt mijn kaar geknipt en gekleurd en door het vele knippen oogt het gezond en mooi.
In mijn jeugd wel geprobeert om mijn haar langer te laten groeien maar de onderkant werd dan erg dun met gespleten punten en dat vond ik erg onverzorgd. 
Ik vind lang haar bij anderen alleen mooi als het ook goed zit en gezond eruit ziet. Ik zie best vaak lang haar waarvan ik denk laat er 5 of 10 centimeter afknippen en een goed model er in en dan is het mooi maar nu doet je lange haar niet zo veel voor je.

Eind 30 en een bob tot iets onder mijn oren. Kort haar staat me beter. Ik heb een ovaal gezicht en met lang haar wordt dat erg benadrukt. Een pony is geen optie, mijn middenscheiding is erg sterk.

Ik ben 48 en haar net op de schouders . Het is net vorige week geknipt, het was iets langer maar werd behoorlijk dun.

Friezinnetje schreef op 04-06-2023 om 08:25:

[..]

mijn haar is dus kort, is snel droog, beetje wax erin, en klaar. Moet wel elke 6 weken naar de kapper. Dus kort haar is niet veel werk dagelijks.

En niet persoonlijk naar jou, maar ik vind dat kort-pittig altijd negatief klinken. Gewoon korte coupe of kort haar is prima.

Eens. Met dat ḱort pittig wordt een bepaald karikatuur neergezet. 

Ik ben 65 en heb een lange bob. Draag het soms ook opgestoken.
Mijn haar wordt nu pas enigszins grijs.
Verfde het vroeger wel omdat ik het leuk vond om van kleur te wisselen en kreeg er meer volume van in mijn haar.
Een heftige allergie ontwikkeld voor haarverf dus dat doe ik beslist niet meer.

Ik ben 52 en heb lang krullend haar tot onderaan mijn rug.
Ondanks 30+ jaar verven is het nog steeds gezond en heb ik ook nog steeds heel veel haar.
Ik draag het meestal in een staart of opgestoken omdat het door mijn pijpekrullen moeilijk kambaar is (wat ik hier wel meer lees).
Voor een feestje of iets dergelijks ga ik aan de slag met de stijltang.

Ik ben 45 en heb een flinke bos krullend haar (rood, helaas steeds wat meer grijs ertussen) tot iets over mijn schouders. Draag het altijd los, behalve tijdens sporten.

Ik heb ooit wel kort haar gehad, rond mijn 25ste denk ik. Ik had toen minder krullen dan nu, toen was het meer flinke slag en nu zijn het zo'n beetje pijpekrullen. Zoals het nu is vind ik mijn haar echt mooi en zonde om af te knippen. 

50 jaar en kort haar. Heb dit al mijn hele leven en het lijkt inderdaad wel net of je standaard lang haar 'hoort' te hebben en dat je pas bij een bepaalde leeftijd dit afknipt. Ik heb heel veel en dik haar en lang is echt geen doen, kan ik niks mee; zo zwaar en bovendien geen gezicht.

Ik ben 58 en mijn haar komt tot net boven mijn bh bandje. Ik heb nooit kort haar gehad omdat ik daar niet zo van hou.

Hommel schreef op 06-06-2023 om 14:16:

50 jaar en kort haar. Heb dit al mijn hele leven en het lijkt inderdaad wel net of je standaard lang haar 'hoort' te hebben en dat je pas bij een bepaalde leeftijd dit afknipt. Ik heb heel veel en dik haar en lang is echt geen doen, kan ik niks mee; zo zwaar en bovendien geen gezicht.

pcies. En ik zie mensen met lang haar altijd met hetzelfde gekke knoetje lopen, kunnen er verder ook niks mee. Ik kan met mijn korte coupe verschillende stylingen doen. 

ik ben 64 en mijn haar is kort in laagjes maar niet heel kort.  En natuurlijk grijs/bijna wit. 
Lang of kort is een kwestie van mode. In mijn schooltijd hadden bijna alle meisjes en vrouwen kort haar.  Nu bijna niemand.
Die mode is denk ik eind jaren '80/begin jaren '90 begonnen.  Zelfs ik liet het groeien tot schouderlengte maar dat beviel niet.  Had er veel werk aan

Eerlijk gezegd vind ik lang haar niet altijd mooi.  Steil hangend lang haar flatteert zelden..  Met kortere lokken langs je gezicht kun je je ogen of gezichtsvorm accentueren.

Soms krijg ik in het OV haar in mn gezicht van een meisje dat haar haar achteloos (of koketterend) naar achteren zwaait. Zo vies! 

amarna schreef op 08-06-2023 om 08:10:

ik ben 64 en mijn haar is kort in laagjes maar niet heel kort. En natuurlijk grijs/bijna wit.
Lang of kort is een kwestie van mode. In mijn schooltijd hadden bijna alle meisjes en vrouwen kort haar. Nu bijna niemand.
Die mode is denk ik eind jaren '80/begin jaren '90 begonnen. Zelfs ik liet het groeien tot schouderlengte maar dat beviel niet. Had er veel werk aan

Eerlijk gezegd vind ik lang haar niet altijd mooi. Steil hangend lang haar flatteert zelden.. Met kortere lokken langs je gezicht kun je je ogen of gezichtsvorm accentueren.

Soms krijg ik in het OV haar in mn gezicht van een meisje dat haar haar achteloos (of koketterend) naar achteren zwaait. Zo vies!

Ik ben ook grijs en dat bevalt goed. Alleen vind ik mijn haar soms qua conditie zo slecht. Ik verzorg het goed. Was het met Guhl zilvershampoo en gebruik één keer per week de Guhl zilver-conditioner en toch is het soms dor. Dat helpt niet mee voor een soepelvallend kapsel. Hoe doe jij dat?

Herfstappeltaart schreef op 09-06-2023 om 08:13:

[..]

Ik ben ook grijs en dat bevalt goed. Alleen vind ik mijn haar soms qua conditie zo slecht. Ik verzorg het goed. Was het met Guhl zilvershampoo en gebruik één keer per week de Guhl zilver-conditioner en toch is het soms dor. Dat helpt niet mee voor een soepelvallend kapsel. Hoe doe jij dat?   

Grijs haar is vaak droog en enigszins stug.  Ik was het om de dag met Guhl volumeshampoo en 1x per week met zilvershampoo, gevolgd door zilvercremespoeling, beide van Guhl.
Vaker cremespoeling wil ik niet, daar vind ik mn haar slap van worden.

Van zilvershampoo kan het haar nog stugger worden.  Misschien niet altijd met die shampoo wassen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.