Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Help, ik word grijs


Als je grijze haren hebt, kun je geen highlights meer nemen? Weer wat geleerd. 

grasspriet1980

grasspriet1980

04-07-2023 om 21:51 Topicstarter

FantasticFox schreef op 04-07-2023 om 21:47:

Als je grijze haren hebt, kun je geen highlights meer nemen? Weer wat geleerd.

Als je er teveel hebt blijkbaar niet, en het is ook 3x zo duur dan verven/kleurspoeling

letterkoekje schreef op 04-07-2023 om 19:27:

TO, natuurlijk is het schrikken, maar er is niks ergs aan grijze haren hoor. Integendeel, staat charmant. Misschien kun je een aantal jaren verven, maar ooit zal je toch moeten zwichten.

En weet je welk voordeel je hebt, tegenwoordig is grijs een even mooie kleur als alle andere. En wat natuurlijk ook is - net zoals ingrid schrijft: wat van/uit jezelf komt, is altijd mooi. En staat je ALTIJD.

Succes met je beslissing in hoe wil dat je haren er de komende jaren uit gaan zien.

Daarin verschil ik van mening. Ik Heb behoorlijk veel grijs haar maar het meeste is donkergrijs. Ik vind dat een gore kleur. De witte haren pakken de verf niet, maar dat geeft juist een leuk effect (highlights) als ik mijn haar in zacht natuurlijk bruin verf. 

Ik ben gestopt met verven in corona tijd. Was toch al ontploft qua lengte dus t verven hielp ook niks.  Meesten vroegen me ernà of ik mn haar gekleurd had,ze vonden de kleur schakeringen zo mooi 😂
Nu ben ik aan de voorkant lichtgrijs en achter nog wat donkerderblond/grijs. Ik zal wit worden net als mijn moeder en oma.

Pimpelmees67 schreef op 04-07-2023 om 21:41:

[..]

Zelfs verven is geen uren bij de kapper zitten. Ik zit er elke 5 weken zo'n anderhalf uur. Geen highlights. Verf het wel altijd helemaal want nogal felle kleur die vervaagt.

Uitgroei verven, wassen, knippen en drogen daar zit ik 3 uur voor. Heb wel lang dik haar, maar vind het verschil in tijd wel erg veel.

Ik heb jarenlang bruin haar gehad met enkele zilvergrijze haren. Sinds een jaar of twee werden dat er meer en leek het bruin wel valer te worden, echt peper-en-zout melkboerenhondenhaar. Dat vond ik dus echt niet mooi, dus een maand voor mijn 50e verjaardag heb ik er voor het eerst een semi-permanente (28 wassingen) in gedaan. Die dekt het grijs niet volledig, echt witte haren blijven wit, maar het geheel ziet er nu in ieder geval weer wat frisser uit. Omdat ik nog niet heel grijs ben, zie je uitgroei amper dus het hoeft ook maar elke drie maanden of zo.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-07-2023 om 22:06:

[..]

Daarin verschil ik van mening. Ik Heb behoorlijk veel grijs haar maar het meeste is donkergrijs. Ik vind dat een gore kleur. De witte haren pakken de verf niet, maar dat geeft juist een leuk effect (highlights) als ik mijn haar in zacht natuurlijk bruin verf.

Gebruiker, waarom is donkergrijs een gore kleur?

Nu ik net mijn tekst waarop jij reageerde (over dat charmant), nog eens las, dacht ik: ik heb het verkeerd verwoord. Ik bedoel daarmee enkele grijze haren tussen een andere kleur vind ik charmant. Ik neem aan dat TO nog geen uitgroei heeft, want dan heb je al redelijk veel grijs haar. Ik denk (denk!) dat ze hier en daar een grijze haar heeft tussen haar eigen kleur en dat die enkele haren misschien (bijna) even lang zijn als de rest van haar haar. Tenminste zo zie ik dat bij sommige vrouwen, die zijn donker van haar maar hier en daar zit er een grijze tussen. Dat vind ik schattig.

Je hebt ook gelijk als je zegt dat bij witte haren de verf niet zo pakt. En die grijze haren hebben volgens mij (of tenminste zeker bij mij) een andere structuur.

Ik word sinds mijn 18e al grijs. Toen af en toe een paar haartjes. Inmiddels (eind 30) genoeg grijze haren om het direct te zien (hier kwam ik achter toen ik eens door drukte een kappersafspraak over sloeg  ) 
Elke 3 weken ga ik nu naar de kapper om de uitgroei bij te laten werken. Het geeft mij meer zelfvertrouwen.

Yumi schreef op 04-07-2023 om 22:29:

[..]

Uitgroei verven, wassen, knippen en drogen daar zit ik 3 uur voor. Heb wel lang dik haar, maar vind het verschil in tijd wel erg veel.

Ik heb normaal, veel, halflang krullend haar. Knippen doe ik zelden, hooguit 2 x per jaar. Dus dan zou t een half uurtje meer worden.

letterkoekje schreef op 04-07-2023 om 22:56:

[..]

Gebruiker, waarom is donkergrijs een gore kleur?

Nu ik net mijn tekst waarop jij reageerde (over dat charmant), nog eens las, dacht ik: ik heb het verkeerd verwoord. Ik bedoel daarmee enkele grijze haren tussen een andere kleur vind ik charmant. Ik neem aan dat TO nog geen uitgroei heeft, want dan heb je al redelijk veel grijs haar. Ik denk (denk!) dat ze hier en daar een grijze haar heeft tussen haar eigen kleur en dat die enkele haren misschien (bijna) even lang zijn als de rest van haar haar. Tenminste zo zie ik dat bij sommige vrouwen, die zijn donker van haar maar hier en daar zit er een grijze tussen. Dat vind ik schattig.

Je hebt ook gelijk als je zegt dat bij witte haren de verf niet zo pakt. En die grijze haren hebben volgens mij (of tenminste zeker bij mij) een andere structuur.

 Je denkt vanalles maar geeft  daarbij een mening die je presenteert als waarheid.  Eerst moet je met grijs haar niet zeuren want als dat je grootste probleem is ben je een gezegend mens. Het is niet mijn grootste probleem en ja, ik ben een gezegend mens,  maar het is een klein ongemak in mijn leven waar ik op een hele makkelijke manier iets aan kan doen en dat maakt me blij.  Mag dat? Dank u.

Dan is grijs haar ineens charmant,  mag ik,  en to, dat even zelf uitmaken? Als je die paar grijze of die witte bos  dikke prima vindt,  good for you! Ik vind de kleur die ik heb, zilverwit over het grootste deel van mijn hoofd, hoogst charmant,  maar niet passend bij mijn leeftijd.  Ik verf lekker, wat een ander doet moet ie zelf weten.  En weet je, ik voel me zelfs gezegend met dit haar, want als ik er straks aan toe ben om te stoppen met verven, hoef ik niet door een peper en zout fase (wat ook heel charmant kan zijn overigens,  maar niet voor mij, dank u) da's bij ons in de familie genetisch bepaald. 

Grijs haar kan heel goed staan,  een  beetje twijfelen of je eigen mening de waarheid is,  staat nog beter. 

letterkoekje schreef op 04-07-2023 om 22:56:

[..]

Gebruiker, waarom is donkergrijs een gore kleur?

Nu ik net mijn tekst waarop jij reageerde (over dat charmant), nog eens las, dacht ik: ik heb het verkeerd verwoord. Ik bedoel daarmee enkele grijze haren tussen een andere kleur vind ik charmant. Ik neem aan dat TO nog geen uitgroei heeft, want dan heb je al redelijk veel grijs haar. Ik denk (denk!) dat ze hier en daar een grijze haar heeft tussen haar eigen kleur en dat die enkele haren misschien (bijna) even lang zijn als de rest van haar haar. Tenminste zo zie ik dat bij sommige vrouwen, die zijn donker van haar maar hier en daar zit er een grijze tussen. Dat vind ik schattig.

Je hebt ook gelijk als je zegt dat bij witte haren de verf niet zo pakt. En die grijze haren hebben volgens mij (of tenminste zeker bij mij) een andere structuur.

Ik vind het een gore kleur. Mijn haar was altijd heel donkerbruin en is nu (het meeste) heel donkergrijs met witte haren tussendoor en hier en daar een plukje wit. Niet iedereen wordt in korte tijd lichtgrijs.

Zonder ook maar iets te vinden van mensen die er anders in staan......

Ik zit net in de spiegel te kijken terwijl ik dit draadje lees. Eigenlijk vind ik mn huidige haarkleur (gemeleerd grijs) mooier dan wat ik ooit gehad heb (naturel bruin, en bij vlagen geverfd in allerlei tinten) 

TO je bent 43, klopt dat? 

Wat ik merk met ouder worden (vanaf 30+) is dat je wat andere dingen moet gaan doen om er leuk uit te zien (geen feit, mijn visie). Ik had op mijn 18e al grijze haren, maar verfde het niet structureel (geen geld, geen tijd, lui). Als ik het verfde, deed ik dat vaak zelf (want goedkoper), maar daardoor viel het vaak donker uit en oogde het massief (want één kleur, geen nuances). 

Nadat ik de 30 gepasseerd was en kinderen had bekeek ik mezelf op een keer in de spiegel. Toen dacht ik echt "oei, dit is niet hoe ik het voor me zie". Dus ik ben gaan nadenken wat ik mooi vind bij andere vrouwen van mijn leeftijd. En dan maakt voor mij het verschil: Nagels gelakt, haren geverfd, haren goed verzorgd en basis make uppie op orde. Dat zijn voor mij de dingen die ervoor zorgen dat ik goed in mijn vel zit (qua uiterlijk) en bijv met zelfvertrouwen bij klanten over de vloer kom. Als ik er nu bij loop zoals in mijn twintiger jaren kom ik er niet meer mee weg 

Dus, antwoord op jouw vraag: Ik ga elke 6 weken naar de kapper. Mijn laptop gaat mee, dus ik werk tijdens het verven gewoon. Meestal werkt ze de uitgroei bij en knipt ze de puntjes. Eén keer in de zoveel tijd highlights bijwerken. Het kost tijd en geld, maar het resultaat mag er wezen (hoe conservatief dit ook klinkt).

IngridT schreef op 05-07-2023 om 14:21:

Zonder ook maar iets te vinden van mensen die er anders in staan......

Ik zit net in de spiegel te kijken terwijl ik dit draadje lees. Eigenlijk vind ik mn huidige haarkleur (gemeleerd grijs) mooier dan wat ik ooit gehad heb (naturel bruin, en bij vlagen geverfd in allerlei tinten)

Hier hetzelfde. Maar ik kan niet praten voor de rest van het forum want jullie zijn bijna allemaal veel jonger. Ik heb het jaren en jaren geverfd (ik was donkerbruin van mezelf en heb altijd moccabrown van Hennaplus gebruikt). Op den duur had mijn huidskleur echt niets meer te maken met mijn haarkleur dus ik ben cold-turkey gestopt met verven. Dat heeft me wel maanden gedoe en lelijke uitgroei gekost maar ik heb doorgezet en ben nu vreselijk blij met mijn grijze haar. Nooit meer verven, heerlijk! Op mijn achterhoofd zit nog veel antraciet maar mijn 'pony' en slapen zijn witachtig grijs. Het is echt gemêleerd en staat veel beter dan het geverfde haar ooit heeft gestaan.

Ik was het met zilvershampoo (Guhl) en gebruik regelmatig een zilvermasker (zelfde merk), zo blijft de kleur fris.

Hier 39 jarige en al aantal jaar aan het grijs worden.
Prima, dan is dat maar zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.