Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Help, ik word grijs


Ik verf het bij de natuurkapper. Minder schadelijk voor het milieu, de kleur is mooier (oogt veel natuurlijker) en zeker bij grijs is elke kleur(schakering) mogelijk. Kleuren kost hier een kleine 30 euro. Een vriendin doet het ook en binnenkort kopen wij onze eigen natuurverf en doen het bij elkaar.  

Eeh ken je die reclame niet,(geen idee meer welke shampoo) Je bent goed zoals je bent, vier je eerste grijze haar (of iets van die strekking). 

Bloemenaandewaterkant schreef op 04-07-2023 om 11:34:

Ik verf het bij de natuurkapper. Minder schadelijk voor het milieu, de kleur is mooier (oogt veel natuurlijker) en zeker bij grijs is elke kleur(schakering) mogelijk. Kleuren kost hier een kleine 30 euro. Een vriendin doet het ook en binnenkort kopen wij onze eigen natuurverf en doen het bij elkaar.

Sinds kort laat ik mijn uitgroei ook verven met natuurlijke materialen, dekt zelfs beter. Ben benieuwd hoe lang ik ermee doe, want normaal ging ik om de 3 maanden. En ja dan zie je het grijs in mijn uitgroei, maar dat mag op mijn leeftijd

grasspriet1980

grasspriet1980

04-07-2023 om 13:13 Topicstarter

Jullie brengen me wel aan het twijfelen Misschien toch beter verven dan een kleurspoeling. Alleen wil ik het zo natuurlijk mogelijk, ik val niet graag op; ik vind het niet prettig als mensen zien dat er iets anders is aan mij

ik gebruik Colourwell, 100% natuurlijke verf

ik ben ruim voor m’n 50e gestopt met verven. Beste beslissing ever. Ik zie er beter uit. Frisser en sprankelende.jonger. Ook / juist met minder of geen   make up. Kleren kopen is gemakkelijker omdat alles nu klopt qua kleuren ( huid/ haar/ outfit)

Ik heb veel haar en last van mijn hoofdhuid. Ik denk daarom niet dat ik het ga verven. Ik word nu met bijna 40 nog 10 jaar jonger geschat dus dat zal het meeste wennen zijn. Dat ik dan wel op mijn echte leeftijd geschat word. 

Bij mij word het nu ook steeds zichtbaarder maar elke keer met verf in de weer of een halve dag kwijt zijn aan de kapper is niks voor mij. Dus ik denk dat ik het maar laat gebeuren.

Ik heb meerdere vriendinnen die gestopt zijn met verven tijdens Corona en het ziet heel goed uit.

Ik had superkort donkerbruin haar dat ik steeds moest bijverven vanwege de witte haren die doorkwamen. Op mijn 48ste was ik daar flauw van. 

Ik heb de verf laten uitgroeien, weggeknipt en daarna mijn haar laten groeien.
De grijze flanken heb ik geaccepteerd en nu mijn haar halverwege de rug is gegroeid kan ik er lekker veel mee.

TO, natuurlijk is het schrikken, maar er is niks ergs aan grijze haren hoor. Integendeel, staat charmant. Misschien kun je een aantal jaren verven, maar ooit zal je toch moeten zwichten.

En weet je welk voordeel je hebt, tegenwoordig is grijs een even mooie kleur als alle andere. En wat natuurlijk ook is - net zoals ingrid schrijft: wat van/uit jezelf komt, is altijd mooi. En staat je ALTIJD.

Succes met je beslissing in hoe wil dat je haren er de komende jaren uit gaan zien.

grasspriet1980

grasspriet1980

04-07-2023 om 20:20 Topicstarter

Ik denk er nog eens over; ik ben helemaal niet zo uiterlijk gericht; enige make up die ik draag is mascara bijvoorbeeld. Misschien laat ik het toch maar gebeuren; pff lastig. Heb ook echt geen tijd en zin om uren bij de kapper te zitten steeds.

grasspriet1980 schreef op 04-07-2023 om 20:20:

Ik denk er nog eens over; ik ben helemaal niet zo uiterlijk gericht; enige make up die ik draag is mascara bijvoorbeeld. Misschien laat ik het toch maar gebeuren; pff lastig. Heb ook echt geen tijd en zin om uren bij de kapper te zitten steeds.

Nee joh niet je tijd aan de kapper spenderen als het niet hoeft. Ik zou eerder investeren in een kleur- en stijladvies, kost uiteindelijk minder dan verven. Als je grijs wordt, daalt het contrast tussen je huid en je haar en is het nodig om je kleding daar op aan te passen. Heb je veel meer aan dan uren in de kapsalon. Ik heb makkelijk praten want ik ben over de 50 en ik moet goed zoeken naar de eerste grijze haren. Ik heb ook krullen en ik zie een bos grijze krullen wel zitten eigenlijk. Veel makkelijker te verzorgen, het is nu al een bos touw als ik het niet op zijn ‘curly girls’ verzorg. Moet er niet aan denken dat verf mijn haar nog lastiger te verzorgen maakt. 

Ik denk dat ik het zou laten verven. Uitgroei bijwerken is toch geen uren bij de kapper zitten? Of onderschat ik het vreselijk?  

ToetieToover schreef op 04-07-2023 om 21:09:

[..]

Nee joh niet je tijd aan de kapper spenderen als het niet hoeft. Ik zou eerder investeren in een kleur- en stijladvies, kost uiteindelijk minder dan verven. Als je grijs wordt, daalt het contrast tussen je huid en je haar en is het nodig om je kleding daar op aan te passen. Heb je veel meer aan dan uren in de kapsalon. Ik heb makkelijk praten want ik ben over de 50 en ik moet goed zoeken naar de eerste grijze haren. Ik heb ook krullen en ik zie een bos grijze krullen wel zitten eigenlijk. Veel makkelijker te verzorgen, het is nu al een bos touw als ik het niet op zijn ‘curly girls’ verzorg. Moet er niet aan denken dat verf mijn haar nog lastiger te verzorgen maakt.

Grijs haar is ook veel stugger en droger van structuur hoor.

Aviendha schreef op 04-07-2023 om 21:18:

Ik denk dat ik het zou laten verven. Uitgroei bijwerken is toch geen uren bij de kapper zitten? Of onderschat ik het vreselijk?

Zelfs verven is geen uren bij de kapper zitten. Ik zit er elke 5 weken zo'n anderhalf uur. Geen highlights. Verf het wel altijd helemaal want nogal felle kleur die vervaagt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.