Beauty en fashion
Poldervrouw
07-08-2023 om 11:16
Halara ? Plus size outdoor kleding überhaupt
ik overweeg een legging achtig iets te kopen bij Halara. Ik draag maar 44 en ben 1.80 lang. Het is vooral voor vakantie (ik wandel graag )
nu ben ik 50+ en wil niet voor gek lopen.
Wie heeft er iets van Halara en hoe ziet het eruit ? Zit het beetje lekker , kwaliteit ?
Zijn de shirts ook fijn (en mijn bovenmaat is maat 50/52 ) ?
Sowieso zoek ik ervaring met plus size outdoor kleding. Van boven heb ik door grote borsten en brede schouders altijd gedoe om
Wat passends te vinden. Ik zoek het soms van ellende in de herenmode .
Ik ben gewoon te zwaar en dat is al lastig genoeg ..
Kortom , kom Maar door met je plus size outdoor kleding tips
Wollstonecraft
07-08-2023 om 11:50
Ik lees even mee. Vind het een crime om een goede regenjas te vinden voor mijn maat 52/54. Had al een jas besteld bij de ANWB, maar die was toch weer net te klein. Misschien dat dat voor jou iets is?
citroentje
07-08-2023 om 12:17
Decathlon heeft wel fijne plussize lijn, ook outdoorkleding. Wel passen in de winkel, mijn ervaring is dat het meestal toch een maat kleiner valt.
Fenyw
07-08-2023 om 12:40
Ik vind het fijn om naar een winkel te gaan als OutdoorXL. Ze denken goed met je mee en als het ene merk niet past weten ze wel een ander model of merk.
Qua shirts heb ik goede ervaring met Icebreaker. Thirts Korte mouw, wijde hals. De tshirts met lange mouwen valken vrij klein. Laatste keer dat ik iets van dat merk kocht was ik maat 44-46. Nu weer wat slanker maar het zot nog steeds goed.
Ik heb een wandelrokje van Fjallraven en dat bevalt ook goed. Zit een broekje in tegek schurende dijen. Broeken vind ik vaak wat lastiger
Beterlaat2021!
07-08-2023 om 12:41
Poldervrouw, moet het persé een legging zijn?
Ik ben 1.83 m, ongeveer 80 kg, maat 44.
Heb bij de ANWB een groene wandelbroek gekocht, 'Riso', van € 89 voor € 55. Per ongeluk de XL besteld (=maat 42), maar die zit prima. Dus de XXL is nóg groter. (Ik heb geen dikke bips). Heb hem nog niet gedragen (morgen! 😀 ), maar het lijkt me een heerlijke broek.
Het lukt me niet een linkje toe te voegen, maar je kunt hem vast wel vinden.
SombraOnline
07-08-2023 om 13:39
Halara is volgens mij een dropship website, dus let met die website wel op! Het is een Chinese website, dus hoogstwaarschijnlijk zullen de maten ook kleiner vallen.
Poldervrouw
07-08-2023 om 14:03
ow ik wist niet dat Halara dropshipper was :/. Dan skip ik ze.
Icebreaker gaat niet zo groot helaas. Bovenkant is echt 50/52 en afhankelijk van hoe het valt zelfs 54. Heb grote borsten en brede schouders.
Wist niet dat decathlon plus size lijn had ?? Broeken pas ik de normale maten (44). Ik heb redelijk dunne benen en niet bepaald een dikke kont. Ik heb buik en borsten
die anwb broek zal ik even opzoeken
qua jassen kjelvik vaak wel oké. Ik pak dan gewoon herenmaat.
Ik worstel vooral met shirtjes
Poldervrouw
07-08-2023 om 14:04
outdoor xl zit in Barendrecht. Is voor mij te ver. Woon in Friesland
RavIvaR
07-08-2023 om 14:22
Decathlon heeft aardig wat in grote maten. Meest noordelijke filiaal is hier in Nederland in Utrecht. Maar via de site is alles te bestellen.
Ulla Popken heeft ook sport/outdoor kleding voor dames in grote maten. Het meest noordelijke filiaal ligt in Amersfoort. Misschien in Duitsland wel dichterbij te vinden?
Maar ze hebben sowieso een prima site om te bestellen.
IngridT
07-08-2023 om 14:30
RavIvaR schreef op 07-08-2023 om 14:22:
Decathlon heeft aardig wat in grote maten. Meest noordelijke filiaal is hier in Nederland in Utrecht. Maar via de site is alles te bestellen.
Ulla Popken heeft ook sport/outdoor kleding voor dames in grote maten. Het meest noordelijke filiaal ligt in Amersfoort. Misschien in Duitsland wel dichterbij te vinden?
Maar ze hebben sowieso een prima site om te bestellen.
Nee joh. Decathlon zit ook in Groningen. En in Leeuwarden.
SpiritedMagpie74
07-08-2023 om 15:52
Ik wandel graag => waar hebben we het over? Wandelen naar het centrum en weer terug of echt de hele dag wandelen?
Indien het laatste is -- zelfs als je in Friesland woont -- het echt de moeite om een keer naar de Zwerfkei in Woerden te gaan. Wel het duurdere segment, maar dan heb je ook wat. Hun website geeft aan dat ze maten hebben tot ver voorbij dames maat 44.
(en broeken, waar je in kunt wonen )
rooiekater
07-08-2023 om 16:38
Ben zelf fan van deze https://www.bever.nl/p/maier-sports-lulaka-short-broek-dames-ALAAC52127.html?colour=4168
Beterlaat2021!
07-08-2023 om 16:47
Die broek hierboven lijkt sprekend op de ANWB broek, ( behalve de prijs!).
Maar Bever zwerfsport, ook in Groningen, is ook een heerlijke winkel.
Poldervrouw
07-08-2023 om 17:04
Daddy_gijs schreef op 07-08-2023 om 15:52:
Ik wandel graag => waar hebben we het over? Wandelen naar het centrum en weer terug of echt de hele dag wandelen?
Indien het laatste is -- zelfs als je in Friesland woont -- het echt de moeite om een keer naar de Zwerfkei in Woerden te gaan. Wel het duurdere segment, maar dan heb je ook wat. Hun website geeft aan dat ze maten hebben tot ver voorbij dames maat 44.
(en broeken, waar je in kunt wonen )
Wandelen als in de hele dag
zwerfkei ken ik. Koop ik mijn schoenen maar daar hebben ze toch echt geen plus-size bovenkleding voor dames.Bever heeft niets idem. Max 46 en als ze al 50 hebben valt het als 44.
broeken is probleem niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.