Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Ceintuur als je dik bent?


Lollypopje schreef op 10-07-2023 om 14:06:

Ik heb net dus op kenkels moeten googlen,omdat ik er serieus niet eens een beeld bij had 😂

Dat zegt wel genoeg over hoe erg ik er op let

Ik denk dat mensen bij anderen vooral kijken naar hun eigen onzekerheden. Dus iemand met onzekerheid over rechte enkels, kijkt naar enkels etc.

Draag vooral wat je zelf mooi vind! Omarm jezelf!!! Ik vind dat niemand zich hoeft te verbergen of krampachtig aan een schoonheid/mode ideaal moet voldoen of alleen de pluspunten mag benadrukken?!!
Mooi of lelijk is zo ontzettend subjectief. Geniet van jouw lichaam. 

Due-scimmie schreef op 10-07-2023 om 14:15:

[..]

Ik denk dat mensen bij anderen vooral kijken naar hun eigen onzekerheden. Dus iemand met onzekerheid over rechte enkels, kijkt naar enkels etc.

Haha dat klopt wel. Ik heb een grote schoenmaat en laatst viel mij op dat iemand een te kleine maat slippers aanhad. Ik moest lang wachten bij een klantenservicebalie anders had ik diegene nooit zo uitgebreid bekeken. Gevalletje ontkenning, denk ik dan meteen, koop toch je goede maat! Diegene had daardoor enorme stukken eelt precies op de plek waar de voet op de rand van de slipper zat. Aha zó kom je dus aan eelt, dacht ik toen. 

Ginevra

Ginevra

10-07-2023 om 14:48 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 10-07-2023 om 14:15:

[..]

Ik denk dat mensen bij anderen vooral kijken naar hun eigen onzekerheden. Dus iemand met onzekerheid over rechte enkels, kijkt naar enkels etc.


Klopt. Ik kan enorm letten op buiken en kaaklijnen, precies waar mijn eigen baalpunten zitten. En bij enkels, bovenarmen, kipfilets etc denk ik 'waar maak je je druk om,  dat ziet toch niemand'.......

Ginevra schreef op 10-07-2023 om 14:48:

[..]


Klopt. Ik kan enorm letten op buiken en kaaklijnen, precies waar mijn eigen baalpunten zitten. En bij enkels, bovenarmen, kipfilets etc denk ik 'waar maak je je druk om, dat ziet toch niemand'.......

Heel gemeen denk ik soms ‘hé die heeft ook hamsterwangen, erger dan ik’ of heel dun haar. Ik kan er wel mee leven dat ik wat gezet ben (zelfs met de kenkels, die ik ook had toen ik slank was), maar die hangwangen vind ik zo lelijk.

Kenkels. hahahaha. Dat moest ik ook googelen. Kende ik niet...

Toch nog even over broeken vs rokken of jurkjes met dit weer:  Ik heb een paar dunne, losvallende linnen  of hele dunne katoen/viscose achtige lange broeken die echt heerlijk zijn bij 30+ graden. Net zo luchtig als welk rokje of jurkje ook. 

Ademend en dun stofje, losvallend. Dat zijn voor mij de toverwoorden. Hoe lang of kort / rok of broek is dan niet zo relevant. 

IngridT schreef op 10-07-2023 om 18:09:

Kenkels. hahahaha. Dat moest ik ook googelen. Kende ik niet...

Toch nog even over broeken vs rokken of jurkjes met dit weer: Ik heb een paar dunne, losvallende linnen of hele dunne katoen/viscose achtige lange broeken die echt heerlijk zijn bij 30+ graden. Net zo luchtig als welk rokje of jurkje ook.

Ademend en dun stofje, losvallend. Dat zijn voor mij de toverwoorden. Hoe lang of kort / rok of broek is dan niet zo relevant.

Voordeel van broeken is dat je bovenbenen niet schuren.

Ysenda schreef op 10-07-2023 om 18:12:

[..]

Voordeel van broeken is dat je bovenbenen niet schuren.

heb er een soort van fietsbroekje bij gekocht, heb je er ook geen last van

Friezinnetje schreef op 10-07-2023 om 18:20:

[..]

heb er een soort van fietsbroekje bij gekocht, heb je er ook geen last van

Ja, maar dan moet je weer iets extra's aan. Die broekjes zijn bij mij meestal te kort of ze krullen op, zit je met zo'n dikke rol in je liezen.

IngridT schreef op 10-07-2023 om 18:09:

Kenkels. hahahaha. Dat moest ik ook googelen. Kende ik niet...

Toch nog even over broeken vs rokken of jurkjes met dit weer: Ik heb een paar dunne, losvallende linnen of hele dunne katoen/viscose achtige lange broeken die echt heerlijk zijn bij 30+ graden. Net zo luchtig als welk rokje of jurkje ook.

Ademend en dun stofje, losvallend. Dat zijn voor mij de toverwoorden. Hoe lang of kort / rok of broek is dan niet zo relevant.

Ik heb een paar maanden geleden deze losse broek van viscose gekocht. Enorm fijn en totaal niet warm.


22001025-9xf09uAc.jpg

En deze ook nog 

22073805-fCB1beaa.jpg

Ysenda schreef op 10-07-2023 om 18:12:

[..]

Voordeel van broeken is dat je bovenbenen niet schuren.

Vevina crème. Ideaal!

ToetieToover schreef op 10-07-2023 om 08:36:

Rechte enkels, wat bedoelen jullie daarmee?
Wat ik ooit heb gedaan, is een kleur- en stijladvies en dat was de beste investering ooit. Ik zou het zo weer doen als ik van vorm zou veranderen of als mijn haar grijs wordt. Dan weet je welke kleuren, juist wel of geen prints en hoe groot dan, hoogte van het contrast in kleur en donker/licht. En welke modellen: kraagje, ronde hals of v-hals, jasje tot je middel of je heup, flatteuze mouwlengte, maxi rok of knie of midirok, vorm van je bril, kapsel, hoed, make-up, sieraden; echt alles.

Mijn oudste dochter heeft dit ook gedaan . Zij heeft ook een maatje meer en was super blij met alle adviezen , en vond het verrassend te ervaren wat haar leuk stond .

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-07-2023 om 07:27:

[..]

Ik heb laatst sandalen gekocht met een hakje. Lopen enorm lekker en de hoogte merk je niet bij lopen.

Ze hebben ook een iets lagere versie. Merk is Toni Pons. Valt klein dus een maat groter is nodig.

Toni-Pons-Nuria-Taupe.jpg

heb deze vanmorgen besteld, vond ze erg leuk, ook voor straks onder een jurkje

@Friezinnetje, zoals gezegd heb ik ze ook. Ze lopen heerlijk dus daar ga je vast veel plezier van hebben. Ik wilde de taupe ook maar die was bij wehkamp uitverkocht in mijn maat. Heb jij een maat groter genomen?

Herfstappeltaart schreef op 11-07-2023 om 18:42:

@Friezinnetje, zoals gezegd heb ik ze ook. Ze lopen heerlijk dus daar ga je vast veel plezier van hebben. Ik wilde de taupe ook maar die was bij wehkamp uitverkocht in mijn maat. Heb jij een maat groter genomen?

Ik heb ze ook besteld, maar dan ook met een dicht achterkantje en twee van die bandjes over de wreef.  Ben benieuwd, heb ze inderdaad wel op jouw aanraden een maatje groter besteld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.