Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat betalen jullie de oppas?

Mijn dochter is 15 en past al drie jaar op kinderen tussen 0 en 8 jaar, vooral ‘s avonds, inclusief naar bed brengen. Nu wil ze haar tarief verhogen, ze zit nu op €5 per uur. Hoe oud is jullie oppas en wat betalen jullie per uur? 

EmmaT schreef op 15-12-2024 om 07:42:

[..]

Oh, per kind

Hier 1 kind, minimaal van 19-23 uur. Maar dat was wel 20 jaar geleden. Nu zou ik idd meer betalen

Nee, niet echt. Als ik 1 kind had zou ik dat ik betalen. Maar da's in jouw geval dan 4 uurtjes,  da's een paar tientjes 😉

Krijgt ze €5,- per kind per uur of €5 voor drie kinderen per uur? In het laatste geval zou ik naar €7,50 gaan. In het eerste is €6 idd wel een mooie.  

Libertine schreef op 15-12-2024 om 06:58:

je wordt over het algemeen betaald naar de verantwoordelijkheid die je draagt en niet naar hoe hard je werkt. Dat is ook in het gewone werkzame leven zo. 

Nou, nee hoor. De apothekersassistentes staken niet voor niks. Vrij verantwoordelijk werk, maar verdienen niet veel meer dan het minimum loon.

TO, als kind het wil verhogen moet ze dat gewoon doen. Dan hoort ze vanzelf wel wat de ouders zeggen. Ik vind €6,- per uur een prima bedrag. Zeker als ze dat ook kan verdienen op een andere plek.

BlairW schreef op 15-12-2024 om 07:56:

[..]

Nou, nee hoor. De apothekersassistentes staken niet voor niks. Vrij verantwoordelijk werk, maar verdienen niet veel meer dan het minimum loon.

Daarom schreef ik “over het algemeen”.

Libertine schreef op 15-12-2024 om 08:02:

[..]

Daarom schreef ik “over het algemeen”.

Ook dat niet eens. Genoeg verantwoordelijke banen die echt minder verdienen dan al die slimme bobo’s die in de crypto zitten, beleggingen, banken enz. De gewone, normale banen zoals in de zorg, maar ook kinderopvang etc komen er slecht vanaf helaas. Ik vind dus ook dat je als oppas best hoger mag inzetten, want je hebt toch de verantwoordelijkheid over iemands kostbaarste “bezit”. Ook als die gewoon rustig liggen te slapen.

hier komt het op ongeveer 10 euro per uur, voor twee kinderen. En ik rond naar boven af. Dus gisteren van 19.00 tot 22.30 betaal ik 40 euro. Kinderen zijn 8 en 11, dus gaan wat later naar bed en vragen in de tijd dat ze wakker zijn aandacht. Heel de avond op de bank hangen en series kijken is er dus niet bij. En ik wil graag dat ze nog eens terug komt.

Caroline80 schreef op 15-12-2024 om 06:44:

[..]

Maar daar ben je constant aan het werk. Bij oppassen zit je toch als de kinderen op bed liggen wat voor je zelf te doen.

Wat een knieperige opmerking. 5 euro is echt misbruik maken van zo’n meisje. Ik betaalde mijn 16-jarige kattenoppas 10 euro voor een uur, en dat is 9 jaar geleden. OK, het is pas dit jaar naar 11 gegaan, maar betreft inmiddels wel een ander meisje.

Je dochter moet inderdaad haar tarief verhogen, groot gelijk, hoor. 

MMcGonagall schreef op 15-12-2024 om 08:47:

[..]

Wat een knieperige opmerking. 5 euro is echt misbruik maken van zo’n meisje. Ik betaalde mijn 16-jarige kattenoppas 10 euro voor een uur, en dat is 9 jaar geleden. OK, het is pas dit jaar naar 11 gegaan, maar betreft inmiddels wel een ander meisje.

Voor een uur wandelen met een hond krijgen mijn kinderen al €10 per hond.

Ze wandelen met verschillende honden en dit is de algemene prijs waar mee deze tieners, want dat zijn de meesten die via de vraag en aanbod site zoeken, adverteren.

Leeftijd maakt niet uit.

Dit zijn dus niet die professionele hondenuitlaatservices met zo'n roedel honden.

BlairW schreef op 15-12-2024 om 07:56:

[..]

TO, als kind het wil verhogen moet ze dat gewoon doen. Dan hoort ze vanzelf wel wat de ouders zeggen. Ik vind €6,- per uur een prima bedrag. Zeker als ze dat ook kan verdienen op een andere plek.

Mijn dochter is apothekersassistent maar valt onder de umc-cao. Zij verdient meer dan haar vriend die in de bouw werkt. 

BlairW schreef op 15-12-2024 om 08:10:

[..]

Ook dat niet eens. Genoeg verantwoordelijke banen die echt minder verdienen dan al die slimme bobo’s die in de crypto zitten, beleggingen, banken enz. De gewone, normale banen zoals in de zorg, maar ook kinderopvang etc komen er slecht vanaf helaas. Ik vind dus ook dat je als oppas best hoger mag inzetten, want je hebt toch de verantwoordelijkheid over iemands kostbaarste “bezit”. Ook als die gewoon rustig liggen te slapen.

Nou idd. Ik werk al meer dan 16 jaar in de kinderopvang en ik heb laatst uitgerekend wat ik netto per uur verdien. Schrik niet: €15,01. Genoeg die daar hun bed niet voor uitkomen. Nee je verdient over het algemeen helemaal niet op basis van verantwoordelijkheid. De zorg en de kinderopvang verdienen waardeloos. 

Dus ik vindt €6 voor een jonge meid die op de bank zit, chips eet en tv kijkt wel voldoende. Want ja ze zijn verantwoordelijk voor de kinderen maar in 99% van de gevallen bleven ze bij gewoon in hun bed liggen slapen. Savonds oppassen was vooral heel erg saai. Is het overdag of moeten ze ook echt wat doen met de kids, bv naar bed brengen, randen poetsen, wassen enz dan is €7 wel mooi. Op een ander forum zag ik €10 en zelfs €12,50 voorbij komen. Gezien mijn eigen netto loon vindt ik dat belachelijk. 

JtM

JtM

15-12-2024 om 10:33

Onze oppas is 19 jaar en we betalen haar €10,- per uur. We hebben één kind, die heel makkelijk is en makkelijk naar bed gaat. Zodra hij in bed ligt komt hij zijn bed niet meer uit. Gisteravond was ze om 18.30 uur bij ons, zoon ging om 20.15 uur naar bed en wij kwamen om 23u thuis. Heeft ze een dikke 2 uur aan haar studie kunnen werken.

PinkFlower schreef op 15-12-2024 om 10:33:

[..]

Nou idd. Ik werk al meer dan 16 jaar in de kinderopvang en ik heb laatst uitgerekend wat ik netto per uur verdien. Schrik niet: €15,01. Genoeg die daar hun bed niet voor uitkomen. Nee je verdient over het algemeen helemaal niet op basis van verantwoordelijkheid. De zorg en de kinderopvang verdienen waardeloos.

Dus ik vindt €6 voor een jonge meid die op de bank zit, chips eet en tv kijkt wel voldoende. Want ja ze zijn verantwoordelijk voor de kinderen maar in 99% van de gevallen bleven ze bij gewoon in hun bed liggen slapen. Savonds oppassen was vooral heel erg saai. Is het overdag of moeten ze ook echt wat doen met de kids, bv naar bed brengen, randen poetsen, wassen enz dan is €7 wel mooi. Op een ander forum zag ik €10 en zelfs €12,50 voorbij komen. Gezien mijn eigen netto loon vindt ik dat belachelijk.

Mijn dochter is wat ouder en verdient met haar supermarktbaan al ruim 11 euro per uur. Die gaat dus echt niet voor 7 euro oppassen (gratis wel of voor een aardigheidje, maar niet voor zo’n bedrag net alsof het eerlijk betaald is).

Die 15 euro van jou is netto. Ik weet niet wat dat bruto is, maar in ieder geval een stuk boven het minimumloon. De salarissen in de kinderopvang zijn tegenwoordig ook hoger dan vroeger. Jullie zijn de apothekersassistenten voorbij gestreefd.

MMcGonagall schreef op 15-12-2024 om 10:41:

[..]

Mijn dochter is wat ouder en verdient met haar supermarktbaan al ruim 11 euro per uur. Die gaat dus echt niet voor 7 euro oppassen (gratis wel of voor een aardigheidje, maar niet voor zo’n bedrag net alsof het eerlijk betaald is).

Die 15 euro van jou is netto. Ik weet niet wat dat bruto is, maar in ieder geval een stuk boven het minimumloon. De salarissen in de kinderopvang zijn tegenwoordig ook hoger dan vroeger. Jullie zijn de apothekersassistenten voorbij gestreefd.

Ik zou er vanuit gaan dat wat je het oppasmeisje geeft ook 'netto' is wat ze er aan overhoudt. Die geven dat heus niet op aan de belastingen. Wat dat betreft is het dan ook niet helemaal juist om het te vergelijken met supermarkt vakkenvuller bruto loon. 

MMcGonagall schreef op 15-12-2024 om 10:41:

[..]

Ja natuurlijk is bruto hoger dan netto, dat is bij iedereen zo. Ik noem het netto bedrag omdat de een oppas meisje het geld ook netto krijgt. Handje contantje gewoon zo hup. 

Met die €11 zal ze boven de 20 zijn, aldus Google. En dat is nog bruto ook, dus netto zal ze minder overhouden. Een oppas meisje is meestal nog niet volwassen. Dus niet te vergelijken. 

En nee we zijn de apothekersassistenten niet voorbij. Een vriendin die apothekersassistent was, was degene die me vertelde dat ze voor mijn loon nooit zou gaan werken. Zij is sinds kort wat compleet anders gaan doen want ook apothekersassistent verdiende niet heel goed.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.