Moedervan3boys
13-12-2024 om 15:13
Sint en Kerst
Hoi,
Ik vroeg me af of jullie ook kerstcadeaus onder de boom leggen nu sinterklaas net achter de rug is... Hoor het graag!
kenfan
16-12-2024 om 20:43
Temet schreef op 16-12-2024 om 07:38:
[..]
Ooit eens een collega gehad wiens zoon geloof ik op 5 december jarig was. Maar dat wist verder niemand buiten de directe familie, want het werd altijd gevierd in mei. Vriendjes etc wisten ook niet beter of Pietje was jarig in mei. Ik vond het een vrij briljante zet.
Bij mijn decemberzoon hebben we de de eerste jaren gewoon de x en een halve verjaardag gevierd in het voorjaar. De laatste twee jaar van de basisschool hebben we het kinderpartijtje in november gehouden met resp. lampionnen knutselen en een griezelfeest. (Grotemensenfeesten deden we sowieso niet aan) Hij was nr 3, dus ook met Sinterklaas kwam hij er vrij bekaaid vanaf, want alles was er al.
Moederkareltje
16-12-2024 om 21:02
ik heb meer dan eens gehoord dat mensen expres in maart niet van bil willen en die maand dus overslaan omdat je dan een decemberkind krijgt.
Knutselkei
16-12-2024 om 21:29
Moederkareltje schreef op 16-12-2024 om 21:02:
ik heb meer dan eens gehoord dat mensen expres in maart niet van bil willen en die maand dus overslaan omdat je dan een decemberkind krijgt.
Nou, wij wilden toen gaan ‘proberen’ en zijn wel maand later gestart vanwege de vele verjaardagen naast sint en kerst die we al hadden. We dachten dan hebben we een jaar voor t weer december is
Mevrouw75
17-12-2024 om 06:50
Valeria schreef op 15-12-2024 om 11:58:
[..]
Daarom hebben we destijds sinterklaas zonder opa en oma gevierd, want die waren van de kwantiteit boven kwaliteit. Zóveel cadeaus binnen twee weken zag ik niet zitten (vanuit zowel ruimte als opvoedkundig oogpunt). Dan kwam er alsnog wat van hen met kerst, maar gelukkig wel minder omdat er dan soms andere mensen bij waren waar ze geen geld aan wilden uitgeven.
Echt niet fijn als je in die periode jarig bent als kind, lijkt me. Op een gegeven moment weet je toch niet meer wat je moet vragen (of geven)?
Och ja, vreselijk lijkt me. Mijn man heeft nogal een uitgebreide samengestelde familie en onzer beider families wilden perse Sinterklaas vieren, vooral toen het eerste kleinkind er was. Toen moesten we in 2 weekenden 5 Sinterklaashappenings af. Kind wist van gekkigheid niet meer wat ze moest doen. We hebben het gelukkig weten reduceren tot 2 nu.
Decembermamma
17-12-2024 om 17:14
Wij waren allang blij dat ik zwanger werd en dat dit kindje bleef zitten. Maar het is niet de handigste maand voor verjaardagen. Vaak maar 1 weekend waarop vieren een beetje uitkomt en dan zit je vaak met nog meer andere verjaardagen in het gedrang want voor iedere verjaardag is dat hetzelfde.
TineWinkel
17-12-2024 om 19:50
Alsof je n bestelling bij Bol plaatst... ik was al lang blij dat ik eindelijk zwanger was, en bleef...
Due-scimmie
17-12-2024 om 21:15
TineWinkel schreef op 17-12-2024 om 19:50:
[..]
Alsof je n bestelling bij Bol plaatst... ik was al lang blij dat ik eindelijk zwanger was, en bleef...
Maar toch denken mensen er zo over. Niet voor iedereen is zwanger worden lastig, hoe vervelend voor anderen ook. Mijn moeder zei ook dat als ze niet zwanger was geworden van mij op moment dat dit was, had ze ook twee maanden gewacht want er waren veel verjaardagen eind november/begin december. Net als dat ze zich had ingelezen in de kennis over jongen/meisje krijgen.
Oftewel je kunt dit niet voor een ander invullen . Ieder zijn beweegredenen.
Fourtyfour
17-12-2024 om 21:32
Sint met de familie, met lootjes. Bij schoonfamilie gestopt met de cadeautjes. Daarom gaat er hier nu met kerst wat onder de boom. Deed altijd een boek/tijdschrift, maar daar komt nu dus iets extra bij, geurtje, lego noem maar op. Zoon koopt sinds 2 jaar ook een cadeautje voor ons, zo lief (niet om gevraagd, man vind het zelfs wat ongemakkelijk)
Envelop
17-12-2024 om 21:37
Onze zoon is vorige week 6 geworden. Van mijn ouders kreeg hij maar 1 cadeau (wel echt wat leuks overigens) omdat hij met Sinterklaas al zoveel had gehad.
Dat vind ik echt niet eerlijk. Prima dat we niks doen met kerst, dat hoeft van mij ook niet, maar minder cadeaus geven op zijn verjaardag omdat hij toevallig vlakbij Sinterklaas jarig is vind ik stom.
yasmijn27
18-12-2024 om 06:59
Envelop schreef op 17-12-2024 om 21:37:
Onze zoon is vorige week 6 geworden. Van mijn ouders kreeg hij maar 1 cadeau (wel echt wat leuks overigens) omdat hij met Sinterklaas al zoveel had gehad.
Dat vind ik echt niet eerlijk. Prima dat we niks doen met kerst, dat hoeft van mij ook niet, maar minder cadeaus geven op zijn verjaardag omdat hij toevallig vlakbij Sinterklaas jarig is vind ik stom.
Oh, mijn kinderen kregen altijd maar 1 cadeau pp voor verjaardagen?
IMI-x2
18-12-2024 om 07:04
yasmijn27 schreef op 18-12-2024 om 06:59:
[..]
Oh, mijn kinderen kregen altijd maar 1 cadeau pp voor verjaardagen?
De mijne ook hoor, nog steeds trouwens. Zijn ze nu zielig? Nee toch?
Happyapple
18-12-2024 om 07:21
Deze redenering vind ik ook altijd zo raar. Hier ook een nichtje jarig begin december en zij mocht haar schoen maar 1x zetten van mijn schoonzus, want ze was ook al jarig. Er zal wel achter gezeten hebben dat ze dan hyper om 530 wakker zou worden, maar toch...
Hier vieren we uitgebreid Sinterklaas en onder de kerstboom evt nog een kleinigheidje.
Ons kind is ook bijna jarig en krijgt dan van grootouders en ons de cadeaus die ze heel graag wil maar niet gekregen heeft van Sinterklaas. Bijvoorbeeld een grote legoset, waarvoor ze met sint qua bedrag vergeleken, meerdere leuke pakjes kon krijgen.
Due-scimmie
18-12-2024 om 07:37
Vind ik ook stom. Hier wordt neefje begin december net zo hard verwend met cadeaus als zijn broer die in april jarig is. U
Due-scimmie
18-12-2024 om 07:38
IMI-x2 schreef op 18-12-2024 om 07:04:
[..]
De mijne ook hoor, nog steeds trouwens. Zijn ze nu zielig? Nee toch?
Het gaat er niet om dat het 1 cadeau is maar dat de ouders minder doen dan bij andere kind wat niet in december jarig is vermoed ik .
Annieniem
18-12-2024 om 07:56
Wij vieren Sinterklaas. Altijd al gedaan, vanuit mijn ouderlijk huis deden we toen we ouder waren een gedichtje en cadeautje tot een bepaald bedrag. Onze kinderen zijn nu nog jong. Dus vieren we Sinterklaas.
Met kerst kochten mijn a.s. ex en ik voor elkaar altijd cadeautjes voor onder de kerstboom, en nu doen we er ook eentje voor de kinderen.
Schoonfam viert wel kerst dus krijgen de kinderen daar altijd heel veel cadeautjes onder de kerstboom van de kerstman. Hoeft van mij niet, één vreemde man die cadeaus komt brengen is genoeg. Maar dat is hun pakkie an. We liggen in scheiding dus ben benieuwd hoe de kinderen hier volgend jaar op reageren.