Moedervan3boys
13-12-2024 om 15:13
Sint en Kerst
Hoi,
Ik vroeg me af of jullie ook kerstcadeaus onder de boom leggen nu sinterklaas net achter de rug is... Hoor het graag!
Ted68
13-12-2024 om 18:18
Sinterklaas brengt hier in het land waar ik woon alleen manderijnen en chocolade. En het Christchindli brengt kadootjes onder de kerstboom...
Moederkareltje
13-12-2024 om 18:36
we hebben sinterklaas gevierd met ons eigen gezin en nog eens met familie.
Met kerst ken ik geen cadeautjes van huis uit maar schoonfamilie doet dat wel als we daar op bezoek komen krijgen onze kinderen wat dus dan is het toch soort plicht om ook wat voor hun kinderen te halen.
Temet
13-12-2024 om 18:50
Hier vierden we thuis Sinterklaas, vaak met mijn ouders erbij, en met Kerst kregen ze van ons niets meer, maar wel van mijn schoonfamilie. Die is Indonesisch en heeft niet zoveel met Sinterklaas.
Als het puur aan mij had gelegen waren er alleen cadeaus met Sinterklaas geweest
Herfstappeltaart
13-12-2024 om 18:52
De eigen kinderen hebben we laten kiezen toen ze niet meer in de Sint geloofden en ze kozen voor onder de kerstboom.
Nu vieren we het voor de kleinkinderen. Omdat dat eerst baby's waren bleef het onder de boom, nu inmiddels oud genoeg voor het Sintfeest. Dus we hebben de cadeautjes verdeeld: een paar met Sint en een paar onder de boom.
Junio
13-12-2024 om 19:43
Alleen met Sint! Vind dat al een overdaad, moet er niet aan denken ook nog met kerst te doen!
Anoniemvoornu
13-12-2024 om 19:52
Hier ook allebei maar dat komt vooral omdat die van mij de eerste en enige kleine is van mijn kant van de familie en zijn ooms en tantes hem graag verwennen en dus verdelen we het over de 2 feesten
AlisonH
13-12-2024 om 20:03
Sinds allebei de kinderen niet meer geloven doen wij met Sint een chocoladeletter en een gedicht, en met Kerst de cadeaus. De eerste cadeautjes liggen er al onder, ik leg er af en toe wat bij en ik vind dan regelmatig een volwassen kind dat onder de kerstboom in de pakjes aan het neuzen is 😄
Due-scimmie
13-12-2024 om 20:16
Wij hebben voor kerst lootjes getrokken op verzoek van onze 7-jarige 🥰.
Verder waarschijnlijk bordspel oi onder de boom.
Schommelstoel
13-12-2024 om 20:17
In mijn familie wordt geen van beide met cadeaus gevierd.
En dat vind ik meer dan fijn, geen extra kosten, geen cadeaus waar je toch net niet op zit te wachten, geen zoektocht naar dat ene cadeau, etc.
watertoren
13-12-2024 om 21:28
Hier kreeg zoon best veel met sinterklaas maar er lag ook altijd een cadeautje voor hem onder de Kerstboom maar hij wist wel dat dat van ons was.
Wieder
13-12-2024 om 21:34
Wij hebben sinds jaren weer een kerstboom. We doen normaal gesproken niks met kerst maar nu heb ik stiekem voor iedereen (en de twee honden) drie kleinigheidjes gekocht. Ik heb er mooi papier bij gekocht en komende maandag, als iedereen weg is, ga ik ze inpakken en zonder iets te zeggen bij de boom leggen. Zes keer drie is toch een mooie berg pakjes die daar tot kerst liggen te liggen! Heb er nu al zin in, en tegen de kerst ben ik vergeten wat ik voor mezelf heb gekocht, dus blijft dat ook een verrassing 😆
Storybrooke
13-12-2024 om 21:42
hier (voor nu) cadeautjes met Sinterklaas, gezellig eten/samen zijn met kerst. Kind 1 is in januari jarig en kind 2 komt over 5 dagen dus die krijgen straks zat in deze periode. Als ze ouder zijn en niet meer in Sinterklaas geloven straks, zien we dan wel weer hoe we het vorm gaan geven.
Knutselkei
14-12-2024 om 07:50
Ja, we deden sint rustig en met kerst kregen ze altijd trui,pyjama en dat ene kleine kadootje wat ze heel graag wilden en sint dan niet gegeven had. Ze wisten wel dat t van ons kwam.
Strijkstok
14-12-2024 om 09:36
Sint is bij ons alleen nog maar een chocoladeletter, verder doen we er niks mee. Met kerst ligt er altijd een berg cadeautjes onder de boom, voor iedereen. Het ziet er altijd zo gezellig uit, ik hou ervan
LazySunday
14-12-2024 om 11:41
Ik vind het juist zo fijn dat we in Nederland de cadeaus en de bezinning/het samenzijn/het eten hebben opgeknipt in twee feesten. Het scheelt een hoop stress om die cadeaus bij de Sint te laten en met kerst alleen inkopen te doen voor een mooi gedekte tafel.