karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
Jorni
06-01-2025 om 19:44
Pippeltje schreef op 06-01-2025 om 17:44:
[..]
Wil je nu applaus?
Het is juist goed dat je kinderen regelmatig ook eens bij een betrouwbare oppas zijn. Daar leren ze veel van: sociaal en kwa flexibiliteit.
Oppassen hoeft niet per se door een puber of een vreemde te worden gedaan. Dat zou ook echt geen optie zijn waar ik zelf voor zou kiezen. No way. Sociaal en flexibel zijn leren ze maar op een andere manier.
Ik snap overigens wel goed waarom een ander daar wel eventueel voor kiest.
Jorni
06-01-2025 om 19:48
Maar TO wat ga je nu verder doen? Laat je de alcohol vanaf nu staan? Ga je het aankaarten bij jouw therapeut? De gouden tip van moederkareltje leek me ook echt een heel goed advies voor je. Ik hoop voor je dat het snel beter met je gaat en je het minder zwaar hebt.
karenm2
06-01-2025 om 19:57
troelahoep schreef op 06-01-2025 om 00:33:
[..]
Is het nu niet zo dat je je schaamt voor de moeder van de oppas? Dat kan ik me goed voorstellen, maar ze weet het nu eenmaal toch wel wat er is gebeurd dus in die zin maakt dat niet veel meer uit.
Wat had je oppas dan moeten doen. Iemand van 19 jaar is misschien wel meerderjarig, maar niet vreselijk volwassen en ervaren. Ik heb zelf ook een kind van 19, die zou ik in zo'n geval waarschijnlijk ook willen ophalen om half 2 's nachts.
In het belang van mijn eigen kind, maar ook om te checken of alles goed is bij het oppasadres. Want mijn kind is wel verantwoordelijk, maar in welke staat zou jij thuiskomen na zo'n toestand? Zou mijn kind wel opgewassen zijn tegen de situatie? Misschien was je nog wel dronken, vervelend, agressief, was het niet verantwoord om jou alleen te laten met je kinderen. Dat is geen vervelende bemoeienis, maar je mag blij zijn dat er mensen zijn die zich bekommeren om je gezin en dat er 19-jarigen zijn die op hun ouders kunnen steunen. Sterker nog, als mijn partner in een vergelijkbare situatie had moeten oppassen om wat voor redenen dan ook was ik misschien ook wel op komen dagen om mijn partner te steunen mocht dat nodig zijn. En die is echt geen meisje van 19.
Het spijt me voor je dat jij al jonge leeftijd op jezelf aangewezen was en kennelijk denkt dat dit normaal is.
Maar ik was toch helemaal niet agressief. Ook niet meer echt dronken. Kijk je beschuldigt me van dingen maar zo is het niet gegaan. Ik ben het ook beu om me te blijven verdedigen ik heb super veel stress door dit alles.
Waarom ik blij moet zijn dat de oppas van 19 haar moeder in huis gehaald heeft net toen ik een keer in de fout ging (en er verder helemaal niks met de kids was ofzo) met drinken? En blij zijn dat ik bedreigd wordt met veilig thuis? Is gewoon heel raar dat je zegt dat ik daar blij moet mee zijn.
Anoniemvoornu
06-01-2025 om 19:59
karenm2 schreef op 06-01-2025 om 19:57:
[..]
Maar ik was toch helemaal niet agressief. Ook niet meer echt dronken. Kijk je beschuldigt me van dingen maar zo is het niet gegaan. Ik ben het ook beu om me te blijven verdedigen ik heb super veel stress door dit alles.
Waarom ik blij moet zijn dat de oppas van 19 haar moeder in huis gehaald heeft net toen ik een keer in de fout ging (en er verder helemaal niks met de kids was ofzo) met drinken? En blij zijn dat ik bedreigd wordt met veilig thuis? Is gewoon heel raar dat je zegt dat ik daar blij moet mee zijn.
Laat me raden je hebt nu ook al een paar drankjes op
karenm2
06-01-2025 om 20:02
TrefleQ schreef op 06-01-2025 om 07:53:
[..]
😱... Met je kindjes van 4 en 6 in huis dacht je 'ik neem nog een paar shotjes jenever'?
Dat is toch overmatig alcoholgebruik en zeer onverantwoord gedrag naar je kinderen toe? Ook zonder de hele escalatie daarna lijken me die 'paar' shotjes al zeer problematisch.
Je bagatelliseert veel in dit topic. Je wilt graag een goede moeder zijn, daar twijfel ik niet aan, maar 'slechts een paar shotjes jenever' passen daar écht niet bij.
Maar de kinderen waren daar niet eens bij. Dus het is niet onverantwoordelijk naar hen toe.
karenm2
06-01-2025 om 20:04
Abracadabra schreef op 06-01-2025 om 08:21:
to ik heb niet alles gelezen maar ik wilde toch proberen een advies te geven.
Toen ik alleenstaand was had ik het ook heel moeilijk. Ik ging dan ook proberen om alles te vergeten dmv een aantal substanties. Uiteindelijk is veilig thuis daar toen ook bij betrokken geraakt. Gelukkig zag ik toen in dat ik echt niet ook nog mijn kinderen kwijt wilde.
Net zoals jij dacht ik niet echt een drugs/alcohol probleem te hebben maar vooral te veel stress maar achteraf zie ik in dat dat alles alleen maar voor meer stress zorgde.
To alcohol drinken kan even lekker zijn om alles te vergeten maar uiteindelijk heb je door dat alles nog meer stress dan dat je daarvoor had. Dus alcohol helpt helemaal niks.
Je zal wellicht niet lichamelijk verslaafd zijn aan alcohol maar het is wel jouw manier om met stress om te gaan en die manier is echt destructief. Het zorgt dat je in een spiraal komt die alleen maar meer naar beneden gaat. Straks raak je je kinderen ook nog kwijt. Dat wil je niet. .
Ik snap dat het moeilijk is maar je zult sterk moeten zijn. Het begin is om in ieder geval voorlopig even niet meer te drinken. Dat kan jij. Want ook ik denk dat je wellicht nog niet lichamelijk verslaafd bent. Maar het zal wel zorgen dat je tijdelijk even iets meer stress hebt. Daarom is hulp vragen echt belangrijk. Het is niet het afkicken van de drank wat lastig wordt maar alle dingen die maar boven komen als je het niet meer verdoofd. Daar kan je niet voor weglopen. Je moet het aankijken. Anders wordt het alleen maar nog zwaarder.
Als je nu niks doet dan beland je dus echt als lichamelijk verslaafde alcoholist (want je hebt steeds meer nodig om de stress die alcohol ook veroorzaakt erbij weg te krijgen) en je kinderen worden uit huis geplaatst. En dat wil je niet
Ikzelf ben inmiddels al jaren overal vanaf. Ben inmiddels hertrouwd en heb een rustig en stabiel leven. Dat kan jij ook.
Meer stress ja dat is waar. Maar vaak helpt het me ook. Kijk ik zou het prima vinden als ik dood was. Maar dat kan niet want ik moet voor mijn kids zorgen. ik doe wat nodig is om dat vol te houden ik doe het net voor de kinderen.
Niet lichamelijk verslaafd klopt ook. Ik ga ook zorgen dat ik dat niet wordt hoor.
karenm2
06-01-2025 om 20:06
Abracadabra schreef op 06-01-2025 om 08:21:
to ik heb niet alles gelezen maar ik wilde toch proberen een advies te geven.
Toen ik alleenstaand was had ik het ook heel moeilijk. Ik ging dan ook proberen om alles te vergeten dmv een aantal substanties. Uiteindelijk is veilig thuis daar toen ook bij betrokken geraakt. Gelukkig zag ik toen in dat ik echt niet ook nog mijn kinderen kwijt wilde.
Net zoals jij dacht ik niet echt een drugs/alcohol probleem te hebben maar vooral te veel stress maar achteraf zie ik in dat dat alles alleen maar voor meer stress zorgde.
To alcohol drinken kan even lekker zijn om alles te vergeten maar uiteindelijk heb je door dat alles nog meer stress dan dat je daarvoor had. Dus alcohol helpt helemaal niks.
Je zal wellicht niet lichamelijk verslaafd zijn aan alcohol maar het is wel jouw manier om met stress om te gaan en die manier is echt destructief. Het zorgt dat je in een spiraal komt die alleen maar meer naar beneden gaat. Straks raak je je kinderen ook nog kwijt. Dat wil je niet. .
Ik snap dat het moeilijk is maar je zult sterk moeten zijn. Het begin is om in ieder geval voorlopig even niet meer te drinken. Dat kan jij. Want ook ik denk dat je wellicht nog niet lichamelijk verslaafd bent. Maar het zal wel zorgen dat je tijdelijk even iets meer stress hebt. Daarom is hulp vragen echt belangrijk. Het is niet het afkicken van de drank wat lastig wordt maar alle dingen die maar boven komen als je het niet meer verdoofd. Daar kan je niet voor weglopen. Je moet het aankijken. Anders wordt het alleen maar nog zwaarder.
Als je nu niks doet dan beland je dus echt als lichamelijk verslaafde alcoholist (want je hebt steeds meer nodig om de stress die alcohol ook veroorzaakt erbij weg te krijgen) en je kinderen worden uit huis geplaatst. En dat wil je niet
Ikzelf ben inmiddels al jaren overal vanaf. Ben inmiddels hertrouwd en heb een rustig en stabiel leven. Dat kan jij ook.
Oh ja en bedankt dat je de moeite neemt om dit op te schrijven. Wat goed ook dat jij hulp kreeg omdat je dat nodig had en ook goed dat je gestopt bent. Ik ben zeker dat jij een hele goede moeder bent en dat je dat toen ook al was. Ook goed dat het nu beter gaat met jij en dat je nu een beter leven hebt. ik geloof echt niet dat dat kan voor mij maar dat maakt niks uit ik hou het nog wel even vol voor mijn jongens.
karenm2
06-01-2025 om 20:07
Roos57 schreef op 06-01-2025 om 08:25:
[..]
Ze was bang voor jou
Wat nou bang waarom dan bang.
echt wat weet jij nou daarvan jij was er toch niet bij
karenm2
06-01-2025 om 20:14
Abracadabra schreef op 06-01-2025 om 08:27:
o en nog even als toevoeging. Je kan dit je rock bottom laten zijn. Je realisatie dat je er echt wat aan moet doen. Als je dat niet doet is je volgende rock bottom nog een stuk dieper. En daar gaan je kinderen ook last van krijgen.
Ja maar dat realiseer ik me ook dat zeg ik toch al de hele tijd. Ik ga minder drinken maar gedreig met veilig thuis geeft nog meer stress en maakt het alleen maar lastiger. Ik heb super veel stress nu en dat komt echt door de oppas en h aar moeder en dat dreigen. ik heb de hele dag gewerkt en voor de jongens gezorgd maar nu liggen ze op bed en het gaat echt slecht in mijn hoofd zoveel stress. ik ben ook zo bang en zit te piekeren wat die moeder allemaal al besproken heeft. en hoe lang ze dan hier was want dat weet ik niet eens en wat ze dan allemaal gedaan heeft. ik zit te piekeren misschien heeft ze met de buren gesproken. op dinsdag gaan de jongens altijd spelen na school bij de onderbuurvrouw want die heeft geen kids en wel een hondje waar ze dol op zijn. maar ik heb nu al stress dat die buurvrouw me dan morgen ook een slechte moeder gaat noemen dat kan ik er gewoon niet bij hebben. maar als ik zeg dat ze niet meer mogen gaan snappen ze dat natuurlijk niet en dat is ook niet eerlijk voor hun want ze zijn dol op dat hondje. ik weet niet wat te doen ben heel onrustig wordt gek van de stress nu
karenm2
06-01-2025 om 20:15
Roos57 schreef op 06-01-2025 om 08:26:
En ik denk dat het wel goed is dat veilig thuis mee kijkt . Hoe jij omgaat met stress en drank is niet goed voor je kinderen.
Die hebben er geen last van ze merken het niet eens
karenm2
06-01-2025 om 20:16
Roos57 schreef op 06-01-2025 om 08:37:
Kinderen voelen àlles feilloos aan . Nu al .
ja jij wil me gewoon een rot gevoel geven. nou dat is gelukt hoor.
maar ik voel me vanbinnen altijd zo dus je hoeft daar geen gemene dingen voor te posten
karenm2
06-01-2025 om 20:18
Ellori schreef op 06-01-2025 om 09:15:
[..]
Je zegt de hele tijd dat je geen probleem met alcohol hebt, maar dit soort posts helpen echt niet om dat te onderbouwen.
Ik denk namelijk dat je wel een alcohol probleem hebt. Dit maakt je niet per definitie een slechte ouder. Het niet aanpakken wel zegt een kind van een functionerend alcoholist.Je moet stoppen met de schuld bij de oppas leggen dat zij haar moeder binnen gehaald heeft. Er zijn al 10 scenarios gegeven waarom ze binnen zou kunnen zijn. Maar boven al zat ze binnen omdat jouw oppas (of haar moeder met meer levenservaring in haar plaats) zich zorgen maakte om JOUW kinderen. Sorry voor mijn harde woorden, maar jij bent toch echt de enige schuldige in deze situatie, NIET je oppas.
Ik heb een probleem met stress en ook met soms teveel drinken en dat ga ik ook aanpakken want ik ga minderen. ik ben een goede ouder.
dat van die oppas klopt niet heb ik al uitgelegd er was niks met de kids en ik was echt niet meer zo dronken dus waar moesten ze zich zorgen over maken
karenm2
06-01-2025 om 20:21
Anoniemvoornu schreef op 06-01-2025 om 09:26:
[..]
Je ging door het lint, je kan geen maat houden en hebt een kwaaie dronk, je drinkt zoveel dat je niet meer weet wat er gebeurt en daarnaast drink je thuis als je alleen met de kinderen bent en nog snap je niet dat dat niet samengaat met goed ouderschap
Ik heb geen kwaaie dronk dat is weer een valse beschuldiging stop daar toch mee. en ik ging door het lint omdat ik plots in een cel werd geduwd
En half nederland drinkt ook wel eens waar kinderen bij zijn dat is niet verboden. dus doe niet zo hysterisch.
Moederkareltje
06-01-2025 om 20:27
Je hebt nu meer stress omdat je doordrinkt en weet dat dat niet goed is. Ik geef je op een briefje dat als je niks drinkt tot je het gesprek gehad hebt er nul gevolg komt. Je krijgt eerst een brief dat er een melding gedaan is en dan een telefoontje waarschijnlijk dat ze een afspraak willen maken. Probeer iets anders om jezelf te kalmeren.