karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
BritgetJones007
06-01-2025 om 09:59
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:01:
[..]
😂 dan moet dat 19 jarige kind zich niet aanbieden als oppas als ze het eigenlijk niet aan kan. Op kinderen passen is een serieuze zaak en iemand die de uurtjes aftelt tot ze naar huis kan omdat ze de hele week al druk was moet gewoon een ander baantje zoeken, bij voorkeur iets waar je geen verantwoordelijkheid hebt.
Maar de babysit is juist de enigste die zich verantwoordelijk heeft gedragen in deze situatie! Sterker nog, de babysit heeft zelf ingeschat dat dit een rare situatie is, de kinderen bij een dronken moeder moeten achterlaten, die ook nog eens niet komt opdagen en heeft daar haar moeder bijgehaald. Waarschijnlijk, omdat juist aanvoelde dat die situatie niet wenselijk is. Dus waarom je nou juist doorgaat, op de enigste persoon die juist heeft gehandeld is voor mij een vraagteken??
Roos57
06-01-2025 om 10:00
Anoniemvoornu schreef op 06-01-2025 om 09:26:
[..]
Je ging door het lint, je kan geen maat houden en hebt een kwaaie dronk, je drinkt zoveel dat je niet meer weet wat er gebeurt en daarnaast drink je thuis als je alleen met de kinderen bent en nog snap je niet dat dat niet samengaat met goed ouderschap
Amen
Aviendha
06-01-2025 om 10:02
Roos57 schreef op 06-01-2025 om 09:58:
[..]
Wie denkt dat dan behalve Nick en TO
Weet ik niet, ik kon het niet aan alles te lezen over dit onderwerp. Maar wilde wel heel graag mijn onvrede uiten.
Ik vind het wel bijzonder dat 1 of 2 mensen een non-issue pagina's lang weten te verdedigen.
Roos57
06-01-2025 om 10:17
Aviendha schreef op 06-01-2025 om 10:02:
[..]
Ik vind het wel bijzonder dat 1 of 2 mensen een non-issue pagina's lang weten te verdedigen.
Ja 😞
Anoniemvoornu
06-01-2025 om 10:18
Aviendha schreef op 06-01-2025 om 10:02:
[..]
Weet ik niet, ik kon het niet aan alles te lezen over dit onderwerp. Maar wilde wel heel graag mijn onvrede uiten.
Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat ook als ouder je je eens in de zoveel tijd zo moet kunnen drinken dat je niet meer weet wat je doet zolang er maar iemand bij je kinderen is , maar de meeste mensen vinden dat gewoon geen goed voorbeeld voor hun kinderen en geen prettig idee dat ook al is er een oppas dat je niet in staat bent dat als er een noodgeval is er te zijn voor je kind.
Kataravrouw
06-01-2025 om 12:10
Drink je vaker thuis waar je kinderen bij zijn? Hopelijk heb je geen auto gereden die avond.
Ga je dan alleen uit om ergens aan een bar te hangen en te drinken?
Ben je vaker dronken thuis gekomen en dat je oppas weet van je drankprobleem?
Je oppas betichten van een non issue als roddelen terwijl jezelf stomdronken in een politiecel zit en dus niet bereikbaar? Een goede ouder zorgt ervoor dat hij/zij altijd bereikbaar is.
Je bent een alcoholist en dat weet je zelf heel goed.
Mlah!
06-01-2025 om 13:40
Ik denk dat alles wel is gezegd over de gebeurtenis.
Hoe nu verder? Je hebt stress en blijkbaar kan je dat met niemand delen om het dragelijk te maken. Alcohol geeft tijdelijk verlichting, maar het komt als een boemerang keihard terug en maakt het probleem en de stress alleen maar groter.
Zou je willen in welke richting moeten we denken? Familie, werk, geld, huisvesting, relaties, etc. Misschien zijn hier mensen met goede ideeën.
Of tips om te ontstressen.
Even helemaal los op je favoriete muziek bijvoorbeeld, om de verkramping uit je lijf te dansen?
Yumi
06-01-2025 om 14:07
Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 23:55:
[..]
Dat ik als puber babysitte voor een hongerloon was één zaak.
Er stond ergens nergens in mijn contracten dat de opdrachtgever totaal onbereikbaar mocht zijn of zich leplazarus mocht zuipen.
Als de afspraak was "tot ten laatste 1 uur" stond ik om 5 voor 1 met mijn jas voor de deur om stipt door te gaan. Toedels en je zorgt maar dat je thuis bent.
Hier schrik ik van, 5 minuten voor tijd je jas aan en je zorgt maar dat je thuis bent? Je gaat naar huis en laat 2 kinderen alleen?
Jij was absoluut niet geschikt als oppas want hiermee toon je geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel.
Maar jij bent natuurlijk nog nooit te laat geweest, hebt zelf en in je omgeving geen kinderen, dan begrijp je dat ook niet.
wil40
06-01-2025 om 15:14
Yumi schreef op 06-01-2025 om 14:07:
[..]
Hier schrik ik van, 5 minuten voor tijd je jas aan en je zorgt maar dat je thuis bent? Je gaat naar huis en laat 2 kinderen alleen?
Jij was absoluut niet geschikt als oppas want hiermee toon je geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel.
Maar jij bent natuurlijk nog nooit te laat geweest, hebt zelf en in je omgeving geen kinderen, dan begrijp je dat ook niet.
Er staat niet dat ze wegging. Ik heb vroeger ook opgepast en niet eens tot 1.00 uur, tot maximaal 24.00 uur. Ik was toen een jaar of 16.
Om 23.50 uur begon ik ook op mijn klok te kijken en mijn spullen vast bij elkaar te pakken, blij als ik naar huis kon. Glaasje naar de keuken en kussentjes weer netjes.Ik was een goede lieve oppas maar het was niet mijn hobby. Deed het echt om ouders een plezier te doen. Het waren altijd bekenden overigens.
Ik heb wel kinderen en opgegroeid met veel kinderen om mij heen en nee, ben nog nooit te laat thuis gekomen, eerder een half uur te vroeg als ik zelf een oppas had. Hadden we iets bijzonders dat tot diep in de nacht kon duren of ver weg, gingen mijn kinderen logeren.
Yumi
06-01-2025 om 15:30
wil40 schreef op 06-01-2025 om 15:14:
[..]
Er staat niet dat ze wegging. Ik heb vroeger ook opgepast en niet eens tot 1.00 uur, tot maximaal 24.00 uur. Ik was toen een jaar of 16.
Om 23.50 uur begon ik ook op mijn klok te kijken en mijn spullen vast bij elkaar te pakken, blij als ik naar huis kon. Glaasje naar de keuken en kussentjes weer netjes.Ik was een goede lieve oppas maar het was niet mijn hobby. Deed het echt om ouders een plezier te doen. Het waren altijd bekenden overigens.
Ik heb wel kinderen en opgegroeid met veel kinderen om mij heen en nee, ben nog nooit te laat thuis gekomen, eerder een half uur te vroeg als ik zelf een oppas had. Hadden we iets bijzonders dat tot diep in de nacht kon duren of ver weg, gingen mijn kinderen logeren.
Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 23:55:
[..]
Dat ik als puber babysitte voor een hongerloon was één zaak.
Er stond ergens nergens in mijn contracten dat de opdrachtgever totaal onbereikbaar mocht zijn of zich leplazarus mocht zuipen.
Als de afspraak was "tot ten laatste 1 uur" stond ik om 5 voor 1 met mijn jas voor de deur om stipt door te gaan. Toedels en je zorgt maar dat je thuis bent.
Er staat wel degelijk dat ze weg ging, inclusief de toedels...
Ik heb nog nooit een oppas gehad, simpel omdat ik ze niet bij vreemde en/of pubers laat.
Mlah!
06-01-2025 om 16:23
Yumi schreef op 06-01-2025 om 15:30:
[..]
[..]
Ik heb nog nooit een oppas gehad, simpel omdat ik ze niet bij vreemde en/of pubers laat.
Dit lijkt me niet heel relevant voor TO.
Pippeltje
06-01-2025 om 17:44
Yumi schreef op 06-01-2025 om 15:30:
[..]
[..]
Wil je nu applaus?
Het is juist goed dat je kinderen regelmatig ook eens bij een betrouwbare oppas zijn. Daar leren ze veel van: sociaal en kwa flexibiliteit.
Marty1984
06-01-2025 om 18:47
Yumi schreef op 06-01-2025 om 14:07:
[..]
Uiteraard ren ik niet naar huis en laat ik die kinderen niet achter.
Maar ik had op mijn 18de - toen ik oppaste - ook gewoon een leven. Kon dus zijn dat ik om 1u nog uitging in de kroeg of naar de plaatselijke tentfuif en dat er gewoon vriendinnen op mij zaten te wachten waar ik mee afgesproken had. Eerst geld verdienen om het daarna gelijk weer uit te geven. Dan wil je om 1u gewoon weg naar je volgende afspraak of je bed en niet nog een uur drama en zitten wachten op een dronken moeder.
Ik werkte voor een babysit-centrale. Ik heb wel eens een soortgelijk adres als opstartster na 2 keer laten gaan omdat de ouders irritant deden, te dronken en te laat thuiskwamen, ... En ik was niet de eerste babysit van de centrale die daar na 1 of 2 keer babysitten afhaakte hoorde ik van mede-collega's. Bij de 4de of 5de babysit die afhaakte haakte de centrale bij dat gezin ook af om nog iemand te sturen.
lientje69
06-01-2025 om 19:21
Pimpelmees67 schreef op 06-01-2025 om 00:15:
[..]
Je ziet het gewoon nog steeds niet hè...
Nee dat is wel duidelijk. Ik zie wel een goede match. Nick en TO zijn de enigen in dit hele topic die op een lijn zitten . Misschien een keer een koffietje doen? Alcohol beveel ik niet aan...
lientje69
06-01-2025 om 19:26
Aviendha schreef op 06-01-2025 om 09:40:
92 reacties verder met voornamelijk discussie over dat meisje van 19. Hoe kunnen mensen nou in alle eerlijkheid denken dat zij fout zat? Wat een triest gedoe.
Dat zijn er maar 2 hè....