karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
Kikki39
05-01-2025 om 19:43
Maar je denkt dat jeugdzorg belt omdat die moeder gebeld heeft omdat je te laat thuis was en dronken was? Daarvoor komt jeugdzorg echt niet
Vaaas
05-01-2025 om 19:46
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 19:37:
[..]
Nee ze sturen je eerst een brief en dan zo'n 6 weken later willen ze een afspraak met je. Het loopt allemaal niet zo'n vaart.
Dus dat geeft sowieso tijd om voor die tijd zaken op orde te krijgen.
Nick90
05-01-2025 om 19:53
Vaaas schreef op 05-01-2025 om 19:46:
[..]
Dus dat geeft sowieso tijd om voor die tijd zaken op orde te krijgen.
Ja, maar zaken klinken al op orde, ze werkt, hopelijk geen schulden. Alleen nog even de rem vinden. En dat moet ze zelf doen, refusal, antabus of naltrexone zijn lapmiddeltjes, je kunt daar gewoon doorheen drinken. Verslaving is iets wat je alleen zelf onder controle kunt krijgen, medicijnen, afkicken in zuid Afrika zijn lapmiddelen, uiteindelijk moet je het zelf doen.
Jorni
05-01-2025 om 20:02
Ik geloof ook echt niet dat TO een alcoholist is en ik denk ook dat ze een prima moeder is waarbij ook de basis op orde is. Alleen oppassen dat ze niet te veel gaat drinken en beter om leert gaan met haar emoties. Het is denk ik ook vooral helpend voor TO als we haar hier proberen te steunen in plaats van af te branden.
Nick90
05-01-2025 om 20:21
Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 19:15:
[..]
Recht uit je openingspost "soms drink ik te veel".
Nu heb je alleen het geluk gehad - voor je kinderen - dat er én een oppas én de politie bij betrokken was die je met de neus op de feiten hebben gedrukt. En dat je in beeld komt bij hulpverlening voor de kinderen.
Een oppas die zelf geregeld en betaald heeft lijkt me., en ja ik zou wel ook m'n wenkbrauwen optrekken bij een onbekwame oppas die al 19 is en nog haar moeder nodig heeft, bied jezelf dan niet aan als oppas.
karenm2
05-01-2025 om 20:30
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 19:32:
[..]
Heel goed! Mocht veilig thuis toch over 6 weken een keer komen zorg dan dat je een verhaal klaar hebt, zeg bijv lange dag, 's avonds op stap gegaan maar te weinig gegeten oid en toen liep het wat uit de hand, that's all. En zorg alsjeblieft dat je niet meer in zo'n situatie komt want dit werkt meestal maar 1 keer. En zoek iemand om je stress en gepieker mee te bespreken, kan ook anoniem online want ik denk dat je niet veel tijd hebt voor irl hulp. En verder relax, de politie gaat wss geen melding maken omdat je kids er niet bij waren.
Als de moeder van je oppas dat wel doet gebruik dan je verhaal, bluf en kom zelfzeker over. Ik denk niet dat je een alcoholist bent maar meer dat er geen rem opzit, en dat je mogelijk een kwaaie dronk hebt, je werkt ft, zorgt in je eentje voor een paar jongens, je functioneert dus nog prima.
Ja bedankt, dit helpt me echt. Een soort plan van hoe ik het ga aanpakken.
Ik hoop echt dat het klopt wat je zegt over dat de politie veilig thuis niet gaat bellen. De kids waren er niet bij zoals je zegt en ze waren ook niet alleen. Ik zou nooit uit gaan met de kids erbij en zo ontzettend dronken worden, is nog nooit gebeurd en gaat ook nooit gebeuren. Ook laat ik ze nooit alleen. Ik breng ze dus niet in gevaar en ik ben verantwoordelijk als moeder.
karenm2
05-01-2025 om 20:32
Kikki39 schreef op 05-01-2025 om 19:43:
Maar je denkt dat jeugdzorg belt omdat die moeder gebeld heeft omdat je te laat thuis was en dronken was? Daarvoor komt jeugdzorg echt niet
Ja of dat die moeder gaat bellen ofzo. Of nog iemand anders want weet ik veel wat die moeder gaat doen. Ze begon te dreigen met veilig thuis dat zou ik nooit doen dus ik vertrouw haar helemaal niet.
Jeugdzorg gaat niet bellen begrijp ik nu van Nick als ze al komen sturen ze een brief. Dus dat stelt me wel gerust. Ik weet natuurlijk ook dat ik moet zorgen dat het nooit meer gebeurt, ga ik ook doen.
duizel
05-01-2025 om 20:36
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 20:21:
[..]
Een oppas die zelf geregeld en betaald heeft lijkt me., en ja ik zou wel ook m'n wenkbrauwen optrekken bij een onbekwame oppas die al 19 is en nog haar moeder nodig heeft, bied jezelf dan niet aan als oppas.
Onbekwaam? Waarom denk je dat ze onbekwaam is? Iemand die om hulp vraagt in lastige situaties is juist bekwaam.
Bovendien weet jij niet hoe het gegaan is. Misschien heeft ze haar moeder om 1 uur geappt dat TO er nog niet was en dat ze wat later thuis zou zijn. Wellicht heeft ze daarna nog een keer geappt met het verhaal dat TO vertelde een ging er toen bij moeder van de oppas en alarmbel af en is moeder toen gekomen. Ik zou ook schrikken van zo'n verhaal.
karenm2
05-01-2025 om 20:37
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 19:53:
[..]
Ja, maar zaken klinken al op orde, ze werkt, hopelijk geen schulden. Alleen nog even de rem vinden. En dat moet ze zelf doen, refusal, antabus of naltrexone zijn lapmiddeltjes, je kunt daar gewoon doorheen drinken. Verslaving is iets wat je alleen zelf onder controle kunt krijgen, medicijnen, afkicken in zuid Afrika zijn lapmiddelen, uiteindelijk moet je het zelf doen.
Ja dank je. Ik heb zeker geen schulden. Ik heb alles op orde voor mijn jongens. Ook op mijn werk. Maar voor mezelf doe ik het niet zo goed en is alles een puinhoop.
Ik ben niet verslaafd. Maar ik moet wel minder drinken. Niet meer zo dronken worden. Dat moet ik zelf doen dat kan niemand voor me regelen, je begrijpt precies wat ik bedoel.
karenm2
05-01-2025 om 20:43
Jorni schreef op 05-01-2025 om 20:02:
Ik geloof ook echt niet dat TO een alcoholist is en ik denk ook dat ze een prima moeder is waarbij ook de basis op orde is. Alleen oppassen dat ze niet te veel gaat drinken en beter om leert gaan met haar emoties. Het is denk ik ook vooral helpend voor TO als we haar hier proberen te steunen in plaats van af te branden.
Ja, bedankt voor de steun. Ik ben een goede moeder, de basis is zeker op orde. Kijk vanbinnen gaat het ontzettend slecht met me en drinken helpt om even te vergeten en het zo vol te houden, maar ik ben in de fout gegaan door te dronken te worden en dat mag nooit meer gebeuren daar ga ik ook voor zorgen.
karenm2
05-01-2025 om 20:46
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 20:21:
[..]
Ja dat bedoel ik dus ook dat vind ik ontzettend raar. Ze is trouwens niet onbekwaam geweest als oppas, ze is goed met de kids en tot nu toe deed ze ook nooit raar als ik eens een glaasje op had ofzo. Ik snap dat ik het nu uit de hand heb laten lopen en dat had ik niet moeten doen. Dat is mijn fout niet die van haar. Maar waarom ze haar moeder daar bij moest halen snap ik niet. Daarom vertrouw ik het ook niet en denk ik wilden ze roddelen of me uitlachen of aanvallen ofzo?
Anoniemvoornu
05-01-2025 om 20:46
karenm2 schreef op 05-01-2025 om 20:32:
[..]
Ja of dat die moeder gaat bellen ofzo. Of nog iemand anders want weet ik veel wat die moeder gaat doen. Ze begon te dreigen met veilig thuis dat zou ik nooit doen dus ik vertrouw haar helemaal niet.
Jeugdzorg gaat niet bellen begrijp ik nu van Nick als ze al komen sturen ze een brief. Dus dat stelt me wel gerust. Ik weet natuurlijk ook dat ik moet zorgen dat het nooit meer gebeurt, ga ik ook doen.
Ik zou als 19 jarige oppasser ook zeker schrikken als de nog dronken moeder belt van 2 kids, de oudste pas 6 dat ze op het politiebureau zit , nu had ik mijn eigen moeder niet gebeld maar zeker gezocht naar een nummer van familie van de kinderen of de politie zelf gebeld voor advies. Je absolute weerstand tegen het compleet stoppen ondanks dit en het feit dat je al weer meerdere drankjes ophad toen je hier schreef dat zegt me dat je een alcholist bent
karenm2
05-01-2025 om 20:48
duizel schreef op 05-01-2025 om 20:36:
[..]
Onbekwaam? Waarom denk je dat ze onbekwaam is? Iemand die om hulp vraagt in lastige situaties is juist bekwaam.
Bovendien weet jij niet hoe het gegaan is. Misschien heeft ze haar moeder om 1 uur geappt dat TO er nog niet was en dat ze wat later thuis zou zijn. Wellicht heeft ze daarna nog een keer geappt met het verhaal dat TO vertelde een ging er toen bij moeder van de oppas en alarmbel af en is moeder toen gekomen. Ik zou ook schrikken van zo'n verhaal.
Ze is niet onbekwaam in de zin van niet goed met de kids.
Maar wat in de situatie was voor haar dan zo lastig en waarvoor had ze dan hulp nodig? Ik was een half uur te laat toen ik haar belde (omdat ik dus door omstandigheden echt niet eerder kon bellen) en nog een half uur later was ik thuis.
Meesje
05-01-2025 om 20:51
Ik denk dat het wel goed is als je 'verhaal' wat meer schuldbewust en vanuit jezelf is. Niet allerlei mensen als schuldigen aanwijzen en je eigen aandeel klein maken. Dat roept weerstand op bij mensen. En het sluit de deur naar hulp. Áls een instantie contact opneemt zou ik niet, zoals jij zelf zegt; meewerken en dus zeggen dat alles geweldig gaat. Dat is gewoonweg niet waar. Maar vanuit jezelf vertellen zonder te wijzen.
Dus niet: ik kan er niks aan doen want ik had stress en dat was niet mijn schuld.
Maar: ik had stress, niet genoeg gegeten en verloor de controle, heel stom en het zal me niet weer gebeuren. Ik heb therapie om met de stress om te leren gaan. Dat heb ik gelijk weer opgepakt nadat dit gebeurde.
Ook niet: de oppas is een slecht mens want ze belde haar moeder om over mij te roddelen.
Maar: ik had oppas geregeld voor de kinderen. Door alles dat gebeurde kon ik haar pas een half uur na de afgesproken tijd bellen. Ik vind het vervelend dat ze zich zorgen heeft gemaakt. Tot overmaat van ramp beloofde ik over 5 min thuis te zijn en bleef toen nóg een keer een half uur weg. Toen heeft ze haar moeder gebeld. Daar schrok ik van en ik ben boos geworden. Maar achteraf zal dat meisje wel bang zijn geworden. Ik heb later wel mijn excuses aangeboden.
Niet: mijn kinderen zouden nooit in gevaar zijn gekomen.
Maar: het idee dat ik mijn kinderen mogelijk in gevaar zou hebben kunnen brengen is vreselijk voor mij als moeder.
Niet: ik ben wél een goede moeder. Die andere mensen haten mij. Die moeder van de oppas wil roddelen. De politie stelt zich aan. Ik verzorg mijn kinderen, dus ik doe het heel goed.
Maar: Het idee dat mensen mij een slechte moeder vinden doet me pijn. Ik heb alles voor mijn jongens over. Dat wil ik graag laten zien.
Schemerlampje
05-01-2025 om 20:53
karenm2 schreef op 05-01-2025 om 20:48:
[..]
Ze is niet onbekwaam in de zin van niet goed met de kids.
Maar wat in de situatie was voor haar dan zo lastig en waarvoor had ze dan hulp nodig? Ik was een half uur te laat toen ik haar belde (omdat ik dus door omstandigheden echt niet eerder kon bellen) en nog een half uur later was ik thuis.
Maar je had gezegd 5 minuten. Ik zou als oppas bang geweest zijn dat je dus ergens laveloos langs de weg lag of een ongeluk had gehad of iets dergelijks. En dat ze haar moeder gevraagd heeft wat nu te doen. Niet om te roddelen, maar uit bezorgdheid.