Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe tonen dat ik goede ouder ben

het is dat ik je adres niet heb. Anders had ik een melding gemaakt bij VT. 
Alles aan dit verhaal rammelt. En je probeert recht te praten wat krom is. Je weet heel goed hoe je zelf bent maar door 100 keer te zeggen dat je een goede moeder bent maakt het nog ongeloofwaardiger.

karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:02:

[..]

dat weet ik wel, waarom schrijf je dit nu, alleen maar om me nog slechter te laten voelen?

Nou nee, ik denk omdat ze hoopt dat je inziet dat je een behoorlijk probleem hebt. Als je wel gewoon naar huis was gegaan en de oppas naar huis, was je ladderzat alleen bij je kinderen geweest. 
Dat is slecht ouderschap. 

karenm2 schreef op 04-01-2025 om 21:56:

[..]

ik weet dat ik een fout gemaakt heb. ik wil alleen geen verdere problemen daarom vraag ik wat ik nu best kan doen. de oppas is 19 dus geen puber meer dus haar moeder bellen was echt niet nodig, ik was ook niet heel veel te laat.

ik hoop dat het klopt wat je zegt over veilig thuis. dat er niets aan de hand is

Hoe laat had je afgesproken dat je zou thuiskomen en hoe laat ben je thuisgekomen? Je hebt 4 uur op het politiebureau gezeten en dat zal niet gelijk nadat je weg bent gegaan zijn geweest.

Als mijn 20 jarige had opgepast, had die ook mij gebeld als je niet thuisgekomen was op de afgesproken tijd en ze geen contact met jou had kunnen krijgen. Misschien niet gelijk, maar wel als het een half uur later werd. Ik zou ook naar haar toegegaan zijn en proberen uit te zoeken waar je was. En als je dan half laveloos thuiskomt, zou ik me ook zorgen maken over je kinderen. Dat vind ik niet zo gek.

karenm2

karenm2

04-01-2025 om 22:08 Topicstarter

Jorni schreef op 04-01-2025 om 20:32:

Ik denk dat je wel heel erg dronken moet zijn geweest voordat ze je oppakten. Natuurlijk niet heel handig, maar kan een keer gebeuren. Is het een incident of gebeurt dit vaker? Gebeurt dit vaker dan is het wel belangrijk dat je dit gaat aanpakken. Ik vind het wel raar dat jij of zij niet even hebben kunnen bellen naar de oppas. Dat is echt kwalijk.
Ik hoop voor je dat het een eenmalig incident was en dat er geen instantie aan ten pas gaat komen. Ik zou wel even een excuus maken aan de oppas en ik zou zeker niet meer uitgaan of in ieder geval niet meer drinken als je weet dat je nog naar huis moet naar jouw kind. Dan voorkom je dit in de toekomst en heeft het geen impact op jouw kind, ook al kijk je even een keertje te diep in het glaasje.

dank dat je me probeert te begrijpen. het is zoals je zegt, het was niet goed dat weet ik ook wel maar het kan een keer gebeuren. 

ik was erg dronken ja, dat geef ik toe. het gebeurt niet vaak, wel af en toe.

excuus aan de oppas ga ik niet doen, misschien als ze niet haar moeder gebeld had en die niet was gaan dreigen ja maar nu niet

karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:08:

[..]

dank dat je me probeert te begrijpen. het is zoals je zegt, het was niet goed dat weet ik ook wel maar het kan een keer gebeuren.

ik was erg dronken ja, dat geef ik toe. het gebeurt niet vaak, wel af en toe.

excuus aan de oppas ga ik niet doen, misschien als ze niet haar moeder gebeld had en die niet was gaan dreigen ja maar nu niet

Nee, dat kan nooit gebeuren. 

Natuurlijk is het jouw schuld dat je niet bereikbaar was voor de oppas. Zo strontlazarus zijn dat je in de cel gegooid wordt is zeker ook niet jouw schuld?
En je moet juist blij zijn met zo'n oppas die zich zorgen maakt als je niet te bereiken bent ipv denken dat ze over jouw gaan roddelen. Als mijn dochter jouw oppas zou zijn zou ze na dit niet meer bij jou mogen oppassen.

Ik vind de oppas qua ‘ouderverantwoordelijkheid’ sterker over komen dan TO, als ik eerlijk ben.

Maar dit meiske is alweer exit begrijp ik? Omdat TO het niet kan handelen dat een ander de verantwoordelijkheid voor de kinderen wel serieus neemt terwijl TO met haar zatte kop in de nor zat?

Als je de gevolgen niet wilt/kunt dragen moet je ook niet over grenzen gaan TO?

Begin met kritisch naar jezelf kijken en koester de mensen die zich voor jou en je gezin willen inzetten. Of dat nu een betrokkken oppas is of Veilig Thuis. De kinderen (en jij) hebben het kennelijk nodig.

karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:01:

[..]

ik heb geen alcoholprobleem 

Maar wel een probleem met alcohol.

karenm2

karenm2

04-01-2025 om 22:13 Topicstarter

Nick90 schreef op 04-01-2025 om 20:45:

[..]

De kinderen waren niet in direct gevaar en ja er zijn wel vaker straalbezopen mensen op straat, meestal van donderdag tot zondag.

dank dat je niet zoals iedereen gelijk een oordeel hebt. ik weet ook wel dat ik soms echt niet goed bezig ben maar ik breng de kinderen niet in gevaar. en het is zoals je zegt zoveel mensen worden een keer te dronken

karenm2

karenm2

04-01-2025 om 22:15 Topicstarter

Jorni schreef op 04-01-2025 om 20:45:

[..]

We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten, ook mensen die kinderen hebben. Zolang je anderen dan geen pijn doet en het 1 keer gebeurt ok fout maar kan gebeuren. Gebeurt het vaker in deze mate of waar de kinderen bij zijn dan wordt het pas echt foute boel.

dankje. ik heb bijna niemand die me steunt dus als ik dit lees dan voel ik me gelijk niet meer zo waardeloos. ik doe echt mijn best als moeder maar ik weet dat ik fouten maak maar ik breng nooit de kids in gevaar zou ik ook nooit doen

karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:15:

[..]

ik doe echt mijn best als moeder maar ik weet dat ik fouten maak maar ik breng nooit de kids in gevaar zou ik ook nooit doen

Als je die nacht zat thuis gekomen was en de oppas naar huis jas gestuurd en er was iets met een van je kinderen gebeurd had je niet kunnen handelen. Dus je had ze dan wel in gevaar kunnen brengen.

karenm2

karenm2

04-01-2025 om 22:16 Topicstarter

Joszy schreef op 04-01-2025 om 20:47:

[..]

Ik vind het toch een raar verhaal. Als je verdacht wordt van moord mag je in elk geval een advocaat bellen die je partner kan inlichten, iets kan regelen voor de kinderen etc. Zou dat hier dan helemaal niet zo zijn? Leuk dat kinderen veilig zijn bij een oppas, maar als je een meisje van 15 thuis hebt, is dat dan echt zo?

ze hebben me niet laten bellen denk ik. maar als ik heel eerlijk ben was ik daar ook te dronken voor. ik weet niet meer precies hoe het gegaan is

karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:16:

[..]

ze hebben me niet laten bellen denk ik. maar als ik heel eerlijk ben was ik daar ook te dronken voor. ik weet niet meer precies hoe het gegaan is

Maar je hebt geen alcoholprobleem? 

karenm2

karenm2

04-01-2025 om 22:18 Topicstarter

Kikki39 schreef op 04-01-2025 om 20:53:

ik vind het ook echt vreemd,hoeveel mensen zijn er wel niet dronken op straat, ik heb er nog nooit van gehoord dat je een paar uur de cel in gaat, vind dit trouwens ook echt niet kunnen! Een crimineel van een inbraak laten ze zo lopen, iemand mishandelen stoppen ze ook niet in de cel, en heb je gedronken moet je een cel in, bizar. Laten ze iemand bellen om je op te halen.

ik vind het ook niet kunnen alsof ik een crimineel ben

karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:13:

[..]

dank dat je niet zoals iedereen gelijk een oordeel hebt. ik weet ook wel dat ik soms echt niet goed bezig ben maar ik breng de kinderen niet in gevaar. en het is zoals je zegt zoveel mensen worden een keer te dronken

Als je dan na een nacht stappen dronken thuis komt, ben je dan wel in staat om je kinderen uit huis te loodsen als er brand is? Zij zijn van jou afhankelijk voor hun veiligheid, jij bent alles wat ze hebben. En jij bent te dronken.

Je hebt echt wel een serieus probleem. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.