Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Kleinduimpje
16-10-2024 om 07:26
vreselijk Ciska, hoe is het nu met je dochter?
MamaE schreef op 15-10-2024 om 22:41:
Hè bah, wat naar om te lezen dit Ciska. Wat is de taak van begeleiding als ze haar alleen laten wandelen terwijl ze weten dat jullie dochter erg suïcidaal is op het moment?
Wat doet deze begeleiding met en voor haar?
De vraag is of de begeleiding af weet dat dochter van Ciska niet alleen mag zijn, waarschijnlijk miscommunicatie en is dit niet doorgegeven.
Ciska78
16-10-2024 om 08:57
Kleinduimpje schreef op 16-10-2024 om 07:26:
[..]
De vraag is of de begeleiding af weet dat dochter van Ciska niet alleen mag zijn, waarschijnlijk miscommunicatie en is dit niet doorgegeven.
Sorry, maar we hebben afgelopen vrijdag overleg gehad met teammanager en behandelcoördinator en het was heel duidelijk dat dochter niet alleen weg mocht ivm plannen in haar hoofd. Dit is ook gecommuniceerd naar alle begeleiders.
Miscommunicatie moet in dit geval toch echt niet voorkomen als het gaat om kwesties van leven en dood.
Ciska78
16-10-2024 om 08:58
Kleinduimpje schreef op 16-10-2024 om 07:26:
[..]
Het gaat oke, ze heeft geslapen en net is er weer bloed geprikt. En we wachten op de dokter.
Vaaas
16-10-2024 om 08:59
En behalve dat ze alleen mocht wandelen was blijkbaar de medicatie ook niet afdoende achter slot en grendel. Wat ontzettend moeilijk om zo vertrouwen te houden.
Ciska78
16-10-2024 om 09:00
ze had haar pinpas bij (die ik op kantoor heb afgegeven maar die dus in eigen beheer is gegeven zonder overleg) en heft ze zelf gekocht.
Desideria
16-10-2024 om 09:12
Wat een rotbericht, Ciska! Het vertrouwen was al zo fragiel, ze moeten nu van wel heel goede huize komen wil dat snel kunnen herstellen.
Godzijdank leeft ze nog.. ik hoop dat de begeleiding nu goed wakker is geschut en zich beseft dat jouw waarschuwingen en de gemaakte protocollen dus écht een kwestie van leven of dood zijn en dat het een flinterdun lijntje is waar ze op balanceren.
Ik hoop op een spoedig herstel. Voor je dochter en voor jou, Ciska. We denken aan jullie.
Temet
16-10-2024 om 11:43
Dit is dus zo gekmakend, lijkt me (gelukkig zelf geen ervaring). Je kind is er zo slecht aan toe dat zo ongeveer de zwaarst mogelijke professionele hulp wordt ingezet. Dat gebeurt alleen in het uiterste geval, en dan nog pas na een hoop gewacht, gedoe, en mitsen en maren. Omdat het echt niet meer gaat, omdat het echt niet anders kan.
En dan is die hulp in de praktijk dus niet adequaat. Want er wordt niet gedaan wat nodig is, en wat eigenlijk wel gewoon gedaan zou kunnen worden. Dan heb je als ouder alles goed gedaan, alles doorgesproken, en dan doen de professionals het niet goed. Terwijl zij je laatste hoop zijn. Het is niet te verkroppen.
Jonagold
16-10-2024 om 12:24
Godgeklaagd vind ik het . Ik snap dat je er de puf niet voor hebt, maar je zou toch subiet een klachtenprocedure starten!
Mocht je dat overwegen, dan wil ik je daar zeker bij helpen. Professioneel ben ik onderdeel van een klachtencommissie, dus ik heb enige ervaring aan de andere kant van de tafel.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel
Layka.12
16-10-2024 om 12:54
Ik word hier ook zo ontzettend boos om.
Het raakt me echt ontzettend.
Jullie maken afspraken, moeten en willen daar op kunnen vertrouwen en dan dit!!!
Gooi jullie boosheid er daar maar uit Ciska.
Ik wens jullie heel veel sterkte, denk aan jullie.
Hou vol lieverd en blijf hier schrijven.
Liefs ♥️
Biem
16-10-2024 om 13:10
Layka.12 schreef op 16-10-2024 om 12:54:
Ik word hier ook zo ontzettend boos om.
Het raakt me echt ontzettend.
Jullie maken afspraken, moeten en willen daar op kunnen vertrouwen en dan dit!!!
Gooi jullie boosheid er daar maar uit Ciska.
Ik wens jullie heel veel sterkte, denk aan jullie.
Hou vol lieverd en blijf hier schrijven.
Liefs ♥️
Nou dit, het is niet te beschrijven dit..
dikke knuffel voor jullie allemaal Ciska!
pind@
16-10-2024 om 13:33
Wat een K*Tzooi. Hoe kan het nu dat ze alleen gelaten is? Terwijl er door jullie constant zo hard aan de bel is getrokken....
Gekmakend dit.
Heel, heel veel sterkte Ciska 😭
kaatjecato
16-10-2024 om 13:39
Ciska78 schreef op 16-10-2024 om 09:00:
ze had haar pinpas bij (die ik op kantoor heb afgegeven maar die dus in eigen beheer is gegeven zonder overleg) en heft ze zelf gekocht.
Oh Ciska, ik voel plaatsvervangende woede. Hoe kan dat toch, dat ze de gemaakte afspraken zo negeren!!! Wat machteloos moeten jullie je voelen, naast de boosheid.