Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Strijkstok schreef op 08-10-2024 om 11:06:

Nou nou, nu is de broodjesmens al de categorie 'aso en grote bek en erop slaan'.

Dat gaat toch wel te ver hoor, het is maar een broodje in de hand van een dreumes

Het gaat hier echt alle kanten op.

Eerder in dit topic werd ook al de beschuldiging geuit dat wie het niet netjes vindt, maar toch niks zegt tegen zo'n broodjesmens, vast ook wegkijkt als er iemand in elkaar wordt geslagen. 

Dus of je in de super nou niks over peuters met broodjes zegt of ze juist aan je kinderen uitdeelt, je loopt blijkbaar de kans dat andere klanten denken dat jij onethisch, asociaal of zelfs tot gruwelijke dingen in staat bent 

Strijkstok schreef op 08-10-2024 om 11:06:

Nou nou, nu is de broodjesmens al de categorie 'aso en grote bek en erop slaan'.

Dat gaat toch wel te ver hoor, het is maar een broodje in de hand van een dreumes

maar die dreumes komt daar niet zonder een volwassene die dat broodje geeft. Die dreumes kun je niets kwalijk nemen. 

Threefold schreef op 08-10-2024 om 00:28:

[..]

Ik citeerde hiervoor al een bericht, maar je beseft wel dat personeel van diezelfde winkel op staande voet wordt omslagen als ze een krentebol die toch wel wordt afgerekend wordt alvast opeten? En dan leer je een kind dat dit mag?

Ik denk dat het personeel ook een goed gesprek of verwijzing naar de Arbo kan verwachten als ze op de grond gaan zitten omdat hun benen 'te moe' werden, als ze zomaar midden op de dag ín de winkel slapen, als ze spontaan in zingen uitbarsten, als ze een willekeurige klant een knuffel geven omdat ze op oma lijkt, als ze zich in een wagentje rond laten rijden door de winkel...

Ik mag toch aannemen dat personeel in staat is het verschil te zien tussen regels voor personeel en gedrag van een dreumes. 

yette schreef op 08-10-2024 om 11:29:

[..]

Dus of je in de super nou niks over peuters met broodjes zegt of ze juist aan je kinderen uitdeelt, je loopt blijkbaar de kans dat andere klanten denken dat jij onethisch, asociaal of zelfs tot gruwelijke dingen in staat bent

En ik maar denken dat de meeste mensen heel erg met zichzelf bezig zijn

yette schreef op 08-10-2024 om 11:29:

[..]

Het gaat hier echt alle kanten op.

Eerder in dit topic werd ook al de beschuldiging geuit dat wie het niet netjes vindt, maar toch niks zegt tegen zo'n broodjesmens, vast ook wegkijkt als er iemand in elkaar wordt geslagen.

Dus of je in de super nou niks over peuters met broodjes zegt of ze juist aan je kinderen uitdeelt, je loopt blijkbaar de kans dat andere klanten denken dat jij onethisch, asociaal of zelfs tot gruwelijke dingen in staat bent

  ik heb inmiddels veel opgestoken van dit topic: het is hoe-dan-ook nooit goed 

Dees! schreef op 08-10-2024 om 00:48:

[..]

De Speld is aan jou niet besteed?

Dat is satire, geen stropopredenering omdat je met gewoon discussiëren je gelijk niet krijgt

Lieveheersbeest schreef op 08-10-2024 om 10:30:

Het blijft intens fascinerend om te zien hoezeer men zich hierover kan opwinden. Wat nog interessanter is: Al die frustratie en afkeur zie ik in de supermarkt dus helemaal niet, als een kind een hap van een broodje neemt.

Omdat het een topic is. Dan geef ik wel vaker mijn mening over iets waar ik in het dagelijks leven niet mee bezig ben. Hier wordt om je mening gevraagd. 

Ik vind het vooral fascinerend dat die 'opwinding' één kant toebedeeld lijkt te worden. Terwijl er ook mensen enorm op de barricade gaan staan als iemand simpelweg vindt dat je niet iets nuttigt uit een winkel dat niet van jou is. Dan wordt er ineens gedaan of iedereen vindt dat die kinderen gedoemd zijn te mislukken. Terwijl niemand dát zegt

Cle0 schreef op 08-10-2024 om 12:56:

[..]

Terwijl er ook mensen enorm op de barricade gaan staan als iemand simpelweg vindt dat je niet iets nuttigt uit een winkel dat niet van jou is. 

En is die iemand een derden die er überhaupt niets mee te maken heeft, of een medewerker van de winkel?

Ik vraag me af hoeveel broodjesgevers een grote bek geven of iemand een tik verkopen wanneer ze aangesproken worden op het doorgeven van het broodje. Of zouden die mensen (ouders) dan een beetje gegeneerd met een blosje op de wangen zeggen "oh sorry, het spijt me, ik was me er niet echt bewust van dat dit écht niet mag"?

er wordt wel gesuggereerd dat kinderen die iets te eten krijgen verwend zijn en hun zin doordrammen terwijl het ook een ritueel kan zijn of handig gecombineerd zodat kind straks meteen naar bed kan. Ik geef kareltje vaak eten en drinken op weg naar huis zodat hij meteen naar bed kan. 

Cle0 schreef op 08-10-2024 om 12:56:

[..]

Omdat het een topic is. Dan geef ik wel vaker mijn mening over iets waar ik in het dagelijks leven niet mee bezig ben. Hier wordt om je mening gevraagd.

Ik vind het vooral fascinerend dat die 'opwinding' één kant toebedeeld lijkt te worden. Terwijl er ook mensen enorm op de barricade gaan staan als iemand simpelweg vindt dat je niet iets nuttigt uit een winkel dat niet van jou is. Dan wordt er ineens gedaan of iedereen vindt dat die kinderen gedoemd zijn te mislukken. Terwijl niemand dát zegt

Hè, hè...jij snapt het.👌

Lieveheersbeest schreef op 08-10-2024 om 12:59:

[..]

En is die iemand een derden die er überhaupt niets mee te maken heeft, of een medewerker van de winkel?

Ik vraag me af hoeveel broodjesgevers een grote bek geven of iemand een tik verkopen wanneer ze aangesproken worden op het doorgeven van het broodje. Of zouden die mensen (ouders) dan een beetje gegeneerd met een blosje op de wangen zeggen "oh sorry, het spijt me, ik was me er niet echt bewust van dat dit écht niet mag"?

Nou ja, het is mij dus in al die jaren nooit overkomen dat ik erop aangesproken werd. Mocht dat komen van een andere klant, dan zou ik diegene toeknikken en bedanken voor het advies. Als het verzoek komt van een supermarktmedewerker, dan zou ik zeggen dat ik het niet wist en het niet meer doen of naar een andere supermarkt gaan. Maar goed, dat is dus eigenlijk een scenario dat nooit voorkomt. De supermarkt vindt het prima of gedoogt het. Ik denk dat het het minste van hun zorgen is, knabbelende peuters. Ze maken zich drukker om scholieren met rugzakken.

Moederkareltje schreef op 08-10-2024 om 13:02:

er wordt wel gesuggereerd dat kinderen die iets te eten krijgen verwend zijn en hun zin doordrammen terwijl het ook een ritueel kan zijn of handig gecombineerd zodat kind straks meteen naar bed kan. Ik geef kareltje vaak eten en drinken op weg naar huis zodat hij meteen naar bed kan.

maar moet het dan perse al IN de winkel, of leer je je kind dat het even kan wachten tot het product van eigenaar gewisseld is door het ruilen van geld. En het op de fiets onderweg naar huis kan eten.

Ysenda schreef op 08-10-2024 om 13:11:

[..]

maar moet het dan perse al IN de winkel, of leer je je kind dat het even kan wachten tot het product van eigenaar gewisseld is door het ruilen van geld. En het op de fiets onderweg naar huis kan eten.

Ligt er natuurlijk aan hoe je naar huis gaat. Als kareltje zelf moet fietsen kan hij niet eten, als ik een auto zou hebben wil ik niet dat hij zijn knijpkwark rijdend op de bank smeert. Dus dan zou het handiger kunnen uitkomen hem zijn kwark in de winkel al te geven. Ik ga altijd lopend en karel in de buggy dus dat is niet van toepassing maar ik zou het me kunnen voorstellen. 

Ysenda schreef op 08-10-2024 om 13:11:

[..]

maar moet het dan perse al IN de winkel, of leer je je kind dat het even kan wachten tot het product van eigenaar gewisseld is door het ruilen van geld. En het op de fiets onderweg naar huis kan eten.

Tsja, ik heb het nooit gedaan, omdat ik het niet nodig vond en ik vind dat iets pas van mij is als ik heb betaald. 

Maar ik begrijp wel dat als je daar anders over denkt en de winkel het ook prima lijkt te vinden als je kind vast een broodje eet, dat je dan niet gaat wachten tot je buiten bent. 

MMcGonagall schreef op 08-10-2024 om 13:10:

[..]

Nou ja, het is mij dus in al die jaren nooit overkomen dat ik erop aangesproken werd. 

Mij ook niet... Maar mocht het gebeuren zie ik mezelf echt niet op de barricade springen, mensen uitschelden of fysiek geweld toepassen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.