Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Hand-voet-mond ziekte

daar is m'n dochter helaas mee besmet, na een hele week goed verkouden te zijn geweest kreeg ze blaartjes op haar handjes en onder haar voetzolen en in haar mond, dochter voelt zich erg ziek, ze niest en hoest en haar handen en voeten doen pijn. Iemand tips ter verbetering?


Ben je bij de huisarts geweest? Roodvonk geeft soortgelijke klachten en dan heeft kind wel snel antibiotica nodig. 

Nick90

Nick90

18-10-2024 om 22:04 Topicstarter

Citroengraag schreef op 18-10-2024 om 21:49:

Ben je bij de huisarts geweest? Roodvonk geeft soortgelijke klachten en dan heeft kind wel snel antibiotica nodig.

Ja zijn we heen gegaan, handvoetmondziekte was haar diagnose, ze moest uitzieken en goed drinken maar omdat ze ook blaren in haar mond heeft drinkt ze niet en wil ze maar weinig eten, ze eet alleen wat haar broer haar aanbiedt, van ons pakt ze niks aan. Ze drinkt heel weinig, ijslollies lust ze gelukkig nog wel. 

Nick90 schreef op 18-10-2024 om 22:04:

[..]

Ja zijn we heen gegaan, handvoetmondziekte was haar diagnose, ze moest uitzieken en goed drinken maar omdat ze ook blaren in haar mond heeft drinkt ze niet en wil ze maar weinig eten, ze eet alleen wat haar broer haar aanbiedt, van ons pakt ze niks aan. Ze drinkt heel weinig, ijslollies lust ze gelukkig nog wel.

Goed opletten of ze niet uitdroogt, en anders toch de huisartsenpost opnieuw bellen als je je zorgen maakt. Sterkte.

Sterkte Nick!

Nick90 schreef op 18-10-2024 om 22:04:

[..]

Ja zijn we heen gegaan, handvoetmondziekte was haar diagnose, ze moest uitzieken en goed drinken maar omdat ze ook blaren in haar mond heeft drinkt ze niet en wil ze maar weinig eten, ze eet alleen wat haar broer haar aanbiedt, van ons pakt ze niks aan. Ze drinkt heel weinig, ijslollies lust ze gelukkig nog wel.

Dan maar veel ijslollies erin. Gezond eten komt straks wel weer. Kan ze al drinken met een rietje? Misschien is dat ook fijner voor haar dan gewoon drinken. En dingen als appelmoes, knijpfruit of yoghurt, zou ze dat willen eten?

Nick90

Nick90

18-10-2024 om 22:55 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 18-10-2024 om 22:08:

[..]

Dan maar veel ijslollies erin. Gezond eten komt straks wel weer. Kan ze al drinken met een rietje? Misschien is dat ook fijner voor haar dan gewoon drinken. En dingen als appelmoes, knijpfruit of yoghurt, zou ze dat willen eten?

Yoghurt lust ze wel, de rest is meer speelgoed, ze kan uit het rietje van broer z'n beker drinken en dat doet ze ook, hij bood aan dat ze wel bij hem mag liggen, ook al is het besmettelijk  dus daar liggen ze nu met z'n 2. Ze vind haar broer een soort God dus ze is zeer content dat ze in z'n bed mag en uit z'n beker mag drinken ook al vind hij dat smerig. Ik vind het echt heel sneu dat ze zich zo ziek voelt.

Beterschap! 🌻

Beterschap voor je dochter. En wat is jouw zoon lief voor zijn zusje, mijn hart smelt!
IJsjes zijn ook vocht, dan maar dat. De rest komt wel weer. Doen wat wel werkt, dat is hier in lastige periodes inmiddels het motto geworden.

Wat een ellende…mijn jongste zoon heeft het ook gehad alweer wat jaren terug. Hij was er mild ziek van maar helaas kreeg ik het ook in alle hevigheid, ben er goed ziek van geweest. Mijn voeten waren het ergste ik kon er niet op lopen. Behoorlijke koorts erbij. Hoop dat het jou en de rest van het gezin bespaard blijft. Helaas geen tips. Ik bleef na die tijd ook erg lang moe omdat het virus nog wel even in het lichaam blijft.

Ik had er tot wij het kregen nooit van gehoord.

Nick90

Nick90

19-10-2024 om 08:14 Topicstarter

Mika2024 schreef op 19-10-2024 om 08:09:

Wat een ellende…mijn jongste zoon heeft het ook gehad alweer wat jaren terug. Hij was er mild ziek van maar helaas kreeg ik het ook in alle hevigheid, ben er goed ziek van geweest. Mijn voeten waren het ergste ik kon er niet op lopen. Behoorlijke koorts erbij. Hoop dat het jou en de rest van het gezin bespaard blijft. Helaas geen tips. Ik bleef na die tijd ook erg lang moe omdat het virus nog wel even in het lichaam blijft.

Dochter wil ook niet meer lopen, van ons is gelukkig verder niemand ziek, ik had hier ook nog nooit van gehoord. Ik dacht dat het een dierziekte was.

Sterkte en beterschap gewenst!

Mijn middelste heeft het ook gehad, was toen twee.
Volgens mij mochten we toen een soort koelzalf voor brandwonden gebruiken (wellicht was het gewoon een calendulan dat weet ik niet meer. 
Helaas heeft ze drie/vier keer per jaar dat ze bij iets mindere weerstand weer kapotte vingers en tenen (het zijn geen winterhanden). 

Als ze echt te weinig vocht binnenkrijgt kun je ORS proberen, dat gaat vochttekort beter tegen dan ander drinken. Ook te krijgen met smaakjes.
Maar in eten zit ook wel vocht.

Er bestaat ook een spray voor zweertjes in de mond, dat verzacht enorm. Weet alleen niet of dat ook bij babies mag, maar de huisarts vast wel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.