Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger worden februari 2025

Olievantje

Olievantje

11-02-2025 om 19:34 Topicstarter

Ook ik hou geen rekening met de geboortedatum. Niet alles in het leven is planbaar. Jarig zijn in de zomervakantie heb ik ook nooit als leuk ervaren als kind. Nu ik een stuk ouder ben maakt dat opeens minder uit. 

Met mijn laatste cycli van 41, 34 & 34 dagen, was ik nu gisteren, 13 dagen na start ongesteldheid, begonnen met testen. Deze eerste dag meteen een streep, maar nog wel lichter dan de controlestreep. Vanmorgen was de streep bijna afwezig. Ik dacht dat de test misschien niet goed was gegaan, dus voor de zekerheid zojuist een 2e test gedaan, waar helemaal geen teststreep meer te zien was. Bijzonder, dan had ik dus op dag 12 of 13 al mijn ovulatie? Op dag 11 seks gehad, en dan vanavond dus ook maar (=dag 14). Ik ben benieuwd of deze cyclus dan ook (veel) korter is dan de cycli hiervoor. Of nouja, niet ongesteld worden mag natuurlijk ook   

Spannend! Dus nu twee weken duimen draaien... Dat deel vind ik altijd zo vreselijk.

Ik heb de resultaten van de hysteroscopie: alles zag er keurig uit. Dus in principe zou niets ons in de weg moeten staan. 

Olievantje

Olievantje

17-02-2025 om 17:19 Topicstarter

Fijne uitslag Afrodite! Hopelijk lukt het snel.
En jij succes met duimen draaien Masatu! Die periode is nooit leuk.
Laatst had ik precies hetzelfde met een lichte streep.

Inmiddels hier dag 29 van mijn cyclus. Dat betekent dat ik nu ongesteld kan worden, maar dat het ook nog 20 dagen kan duren ivm onregelmatigheid. Ik wacht nog even af.

Fijn, Afrodite!

Olievantje, heb jij nu vooraf al een moment bedacht waarop je zou willen testen op een zwangerschap als je dan nog niet ongesteld bent geworden? 
Weet je eigenlijk hoe het komt dat je zo onregelmatig ongesteld bent? Of heb je dat eigenlijk al je hele vruchtbare leven?

Olievantje

Olievantje

19-02-2025 om 20:47 Topicstarter

@Masatu nee geen idee wanneer ik wil testen. Op dit moment op dag 31 van mijn cyclus en nog geen ongesteldheid te bekennen. Op dag 21 en 22 wel heel licht rood bloed verlies. 

Enige tijd geleden ben ik bij de ha geweest ivm onregelmatige cyclus. Zij gaf aan dat we het eerst even tot juni aan moeten kijken en daarna word ik door verwezen. Ik ben nog nooit heel regelmatig ongesteld geweest, maar wel regelmatiger dan nu. 

Hoe is het met jullie? Olievantje, is er al duidelijkheid? En Masatu, lukt het wachten?

Ik had gisteren een positieve ovulatietest, een hele mooie duidelijke. In theorie is dit dus een goede ronde, want vrijdag, gisteren en vandaag seks gehad. Ik ga deze cyclus geen progesteron nemen om de luteale fase te verlengen. In het verleden was die altijd kort, vandaar dat ik die medicijnen slikte. Dan moest ik altijd een test doen en als die negatief was, stoppen met de medicatie en dan begon de menstruatie. Vorige maand heb ik geen progesteron genomen omdat ik toen die hysteroscopie had en niet zwanger mocht zijn. Toen bleek mijn luteale fase best netjes (12 dagen tussen de ovulatie en de menstruatie, de dag van de ovulatie en eerste dag menstruatie niet meegeteld). Daarom nu maar zonder pillen proberen, kijken wat mijn lichaam doet. Als dit nu raak zou zijn, is de uitgerekende datum 18 november. Stom he, om dat nu al te berekenen... Hopelijk jinx ik het hiermee niet.

Afgelopen weekend had ik nare menstruatiekrampen, dus anderhalve week na de eisprong. Ik herkende dat heel erg van de vorige zwangerschap.. gelukkig is het weer weg. Nu vooral 's avonds steeds erg moe. Dus spannend of het echt wat is of dat mijn lijf mij gewoon voor de gek houdt Ik twijfel nog een beetje of ik wacht tot de 34 dagen cyclus voorbij zijn (zo lang duurde het afgelopen 2x) of al eerder ga testen omdat ik denk dat mijn ovulatie dus eerder is geweest dan normaal. Ligt er misschien ook aan hoe ik mij de komende dagen voel.

Fijn dat zonder pillen de luteale fase vorige keer best normaal was, Afrodite! Hopelijk nu ook weer. Ik kan mij voorstellen dat het ook wel fijn is om niet dagelijks herinnerd te worden aan het wachtbankje doordat je steeds die pillen moet slikken.

Olievantje

Olievantje

27-02-2025 om 08:35 Topicstarter

Spannend en weer afwachten Afrodite! haha, je jinxt het vast niet zo! 
En ook voor jou spannend Masatu. Ik duim in elk geval voor jullie!  

Hier een negatieve test en nog steeds niet ongesteld. Inmiddels op dag 39 van de cyclus en nog niet ongesteld. 

Vanmorgen getest: hartstikke positief!  In de eerste ronde direct raak, dat had ik niet verwacht...

Gefeliciteerd Masatu! Wat fijn dat het zo snel al gelukt is!

Gefeliciteerd Masatu! Een goede zwangerschap gewenst!

Olievantje

Olievantje

01-03-2025 om 20:50 Topicstarter

wauw, gefeliciteerd Masatu! 

Dankjulliewel Nu vooral veel gerommel in buik/darmen, en soms een vlaag van misselijkheid 's ochtends. Maar het valt nog mee gelukkig. Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat verlopen..
Hoe gaat het bij jullie inmiddels? Olievantje nu al wel ongesteld (of positieve test ?
En Afrodite, nog op het "wachtbankje"?

Staat de eerste echo gepland, Masatu?

Ik zou dit weekend ongesteld moeten worden, als mijn cyclus "netjes" is. Maar zou ook begin volgende week kunnen zijn. Ik zit nu op 10 dagen na ovulatie, de vorige keren had ik toen al een heel dun/licht streepje. Vanochtend getest, ik denk iets te zien, maar dat kan evengoed een indroogstreep zijn of simpelweg de plek waar de streep zou moeten komen. Zondag maar nog een keer testen als er nog niets gebeurd is in de tussentijd. Ik heb wel allerlei klachten, maar die kunnen ook bij het gewone hoge progesterongehalte horen (rode wangen, soms een vlaag van misselijkheid, last van m'n darmen). Tja.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.