Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger , geen relatie


Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 13:40 Topicstarter

haarklover schreef op 20-09-2024 om 12:55:

[..]

Klote situatie?
Ze wilde altijd al een kind, en ze heeft steun van familie (en vrienden).

En iemands gedrag wordt niet puur door genen bepaald!
(was het maar zo simpel... dan waren we in 3 generaties allemaal geniaal).

En het zijn voor de helft haar eigen genen, dus dat komt wel goed.

En de opvoeding van mij, ik ben een gevoelsmens en help altijd andere waar nodig, als mijn kind dat als voorbeeld heeft, ga ik ervan uit dat het al een goede start heeft, en anders heeft hij een moeder die begeleider in de zorg is en dus snel kan ingrijpen bij problematiek hihi.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel een vervelende situatie zo. Zo te lezen kun je prima voor een kind zorgen, is het welkom en geliefd. Prima uitgangspunt toch? Er zijn zoveel bam moeders die zich prima redden, jij kunt dat ook.
Wel zou ik, op papier, al laten vastleggen wie de vader is, mocht je kindje er later eens naar gaan vragen, dan heb je dat voor hem/haar. Dat het een eikel is die moet nadenken voordat hij zijn l*l  gebruikt kun je eerst nog wel achterwege houden 😉.
Maar waarvoor je ook kiest, kies met je hart en niet met je hoofd.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 13:41 Topicstarter

Dorestad schreef op 20-09-2024 om 11:11:

wat een klote situatie. Wens je wel een kind met zijn genenpakket?

ik ga ervan uit dat opvoeding mee speelt in de ontwikkeling van mijn kind, en ik zou alles behalve een slecht voorbeeld zijn.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 13:43 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 20-09-2024 om 13:41:

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel een vervelende situatie zo. Zo te lezen kun je prima voor een kind zorgen, is het welkom en geliefd. Prima uitgangspunt toch? Er zijn zoveel bam moeders die zich prima redden, jij kunt dat ook.
Wel zou ik, op papier, al laten vastleggen wie de vader is, mocht je kindje er later eens naar gaan vragen, dan heb je dat voor hem/haar. Dat het een eikel is die moet nadenken voordat hij zijn l*l gebruikt kun je eerst nog wel achterwege houden 😉.
Maar waarvoor je ook kiest, kies met je hart en niet met je hoofd.

Ik weet wie zijn vader is, heb zijn telefoon nummer, weet zijn adres, weet zijn achternaam, zijn werkplek . Begrijp mij goed ik wil mijn kind de vader niet ontnemen, ik wilde er samen met hem uitkomen en hem betrekken bij deze zwangerschap , hij wilt dit zelf niet. Als hij zich bedenkt zou ik het voor mijn kind altijd een kans geven. 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 13:45 Topicstarter

EmmaT schreef op 20-09-2024 om 13:06:

Je maakt natuurlijk je eigen keuzes. Mijn ervaring: zorg dat je je keuze straks aan je kind kan uitleggen en geef je kind de vrijheid zelf ook te kiezen of het kan weten wie de vader is. Hem nu zomaar 'wegdoen' is rigoreus. Praat erover, ga naar Fiom, of naar je huisarts. Voor het kind!

Uiteraard is mijn kind altijd vrij om te kiezen of het zijn vader wilt kennen, sterker nog als vader zich bedenkt , dan zou ik het in bestwil van mijn kind ook een kans geven om onze weg erin te vinden. Ik vind dat ik en vader onze eigen gevoelens minder belangrijk moeten vinden, het gaat nu om het ongeboren kind wat een goede start verdiend.

Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 10:34:

[..]

en waar zie jij dat ik dat doe? Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid toch, maar goed bedankt voor je bijdrage

Nee want je hebt dat toegestaan. 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 13:57 Topicstarter

Nick90 schreef op 20-09-2024 om 13:52:

[..]

Nee want je hebt dat toegestaan.

Wellicht omdat ik wel echte gevoelens voor die man had, precies zoals hier eerder werd geschreven door een ander : als je absoluut niet wil dat iemand zwanger van je kan worden, dan zul je daar zelf ook iets in moeten doen. Ik ben vanaf dag 1 eerlijk tegen hem geweest hoe mijn situatie was, hij maakte de keuze om het risico te nemen , net als ik. En zoals je ziet neem ik mijn verantwoordelijkheid voor het risico en hij niet.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 13:59 Topicstarter

EmmaT schreef op 20-09-2024 om 13:06:

Je maakt natuurlijk je eigen keuzes. Mijn ervaring: zorg dat je je keuze straks aan je kind kan uitleggen en geef je kind de vrijheid zelf ook te kiezen of het kan weten wie de vader is. Hem nu zomaar 'wegdoen' is rigoreus. Praat erover, ga naar Fiom, of naar je huisarts. Voor het kind!

Ik ga een herinneringsdoos vanaf  nu maken : waar de test in komt, de echo foto's, eerste sokjes, dagboekje van de zwangerschap, foto's van zijn vader voor als hij er op een dag vragen over heeft enz.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Natuurlijk ga je dit niet afbreken, want het kindje is door jou heel gewenst.

Veel geluk gewenst 

Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 13:57:

[..]

Wellicht omdat ik wel echte gevoelens voor die man had, precies zoals hier eerder werd geschreven door een ander : als je absoluut niet wil dat iemand zwanger van je kan worden, dan zul je daar zelf ook iets in moeten doen. Ik ben vanaf dag 1 eerlijk tegen hem geweest hoe mijn situatie was, hij maakte de keuze om het risico te nemen , net als ik. En zoals je ziet neem ik mijn verantwoordelijkheid voor het risico en hij niet.

Wat is het verband tussen echte gevoelens en zonder condoom seksen? Het is nu een baby maar het had ook net zo goed herpes kunnen zijn.

Die idioot definitief je leven uitgooien en het kind houden. Ik zou ook helemaal geen alimentatie moeten, hem nergens meer bij betrekken, ... Salut, au revoir, tot nooit meer.

Als hij geen condoom wil gebruiken weet hij héél duidelijk waar dit toe kan leiden. Hij heeft nota bene al meer dan eens ervaring. Dan gaan roepen dat het allemaal jouw fout is, dat het maar weg moet, ... is natuurlijk onzin.

Voor de veiligheid zou ik ook gelijk een SOA-test regelen. Je weet nooit wat die lapzwans je nog cadeau gedaan heeft.

De enige die op de blaren moet zitten is hij. Dit kind klinkt behoorlijk gewenst voor jou. Hij zal echter de rest van zijn leven bij tijd en wijlen afvragen wat er van is geworden. Tenzij kind op een bepaald moment zelf beslist zijn vader te gaan zoeken.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 15:00 Topicstarter

Nick90 schreef op 20-09-2024 om 14:27:

[..]

Wat is het verband tussen echte gevoelens en zonder condoom seksen? Het is nu een baby maar het had ook net zo goed herpes kunnen zijn.

Ik ga uberhaupt niet met iemand naar bed waar ik geen potentie in zie, en niet snel , dus na ruim 3 maanden daten, en hem steeds beter te kennen durfde ik hem voldoende te vertrouwen daarin, maar waarom ben ik mij überhaupt aan het verantwoorden terwijl ik een vraag stel waar je verder niets over te melden hebt. Krijg sterk de indruk dat je er zelf ervaring en opgekropte frustratie van hebt. Fijne avond.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 15:00 Topicstarter

Mlah! schreef op 20-09-2024 om 14:21:

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Natuurlijk ga je dit niet afbreken, want het kindje is door jou heel gewenst.

Veel geluk gewenst

Dankje wel!

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 15:02 Topicstarter

Marty1984 schreef op 20-09-2024 om 14:34:

Die idioot definitief je leven uitgooien en het kind houden. Ik zou ook helemaal geen alimentatie moeten, hem nergens meer bij betrekken, ... Salut, au revoir, tot nooit meer.

Als hij geen condoom wil gebruiken weet hij héél duidelijk waar dit toe kan leiden. Hij heeft nota bene al meer dan eens ervaring. Dan gaan roepen dat het allemaal jouw fout is, dat het maar weg moet, ... is natuurlijk onzin.

Voor de veiligheid zou ik ook gelijk een SOA-test regelen. Je weet nooit wat die lapzwans je nog cadeau gedaan heeft.

De enige die op de blaren moet zitten is hij. Dit kind klinkt behoorlijk gewenst voor jou. Hij zal echter de rest van zijn leven bij tijd en wijlen afvragen wat er van is geworden. Tenzij kind op een bepaald moment zelf beslist zijn vader te gaan zoeken.

Ja gelukkig is dat al een van de onderzoeken tijdens de zwangerschap ( soa's) maar ga zeker vragen om een uitgebreide soatest. Bedankt voor de motiverende woorden.

Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 15:00:

[..]

Ik ga uberhaupt niet met iemand naar bed waar ik geen potentie in zie, en niet snel , dus na ruim 3 maanden daten, en hem steeds beter te kennen durfde ik hem voldoende te vertrouwen daarin, maar waarom ben ik mij überhaupt aan het verantwoorden terwijl ik een vraag stel waar je verder niets over te melden hebt. Fijne avond.

Nou veel succes ermee dan maar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.