Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Fleurtje_5 schreef op 03-05-2024 om 00:17:

[..]


En ze wist vast niet wat er gebeurde. En dan maar blijven afgeven op Wilders.

Pas geleden las ik een lang artikel over een Nederlandse vrouw, Krista uit Venlo, die nergens van wist wat haar IS-man uitspookte. Ik wist eerst niet of ik haar moest geloven, twijfelen of niet geloven. Ze klonk zo geloofwaardig. Maar dank zij de vele berichten aan haar moeder weten we dat ze heel goed wist wat daar gebeurde. Heel goed.

Ah, durf je nu weer? Het is nog niet veranderd, hoor: je hebt het betreffende stuk dus niet gelezen: waar werd gezegd dat Wilders zich aanstelde, had geen bal te maken met bovenstaande. Misschien excuses maken, dat je ten onrechte zaken met elkaar verbond? Niet zo netjes om maar gewoon door te gaan met je eigen verhaal. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-05-2024 om 11:54 Topicstarter

Volgens mij ontkent niemand hier dat wat Soumaya Sahla heeft gedaan helemaal fout was. Ook zijzelf erkent hoe fout zij destijds was. Ik begrijp niet precies waarom je haar vergelijkt met een terroriste die recent veroordeeld is, en blijkbaar dat zelfinzicht nog niet heeft.

felija schreef op 03-05-2024 om 11:38:

[..]

Ah, durf je nu weer? Het is nog niet veranderd, hoor: je hebt het betreffende stuk dus niet gelezen: waar werd gezegd dat Wilders zich aanstelde, had geen bal te maken met bovenstaande. Misschien excuses maken, dat je ten onrechte zaken met elkaar verbond? Niet zo netjes om maar gewoon door te gaan met je eigen verhaal.

 

Was ik ergens bang voor????

Daglichtlamp schreef op 03-05-2024 om 11:54:

Volgens mij ontkent niemand hier dat wat Soumaya Sahla heeft gedaan helemaal fout was. Ook zijzelf erkent hoe fout zij destijds was. Ik begrijp niet precies waarom je haar vergelijkt met een terroriste die recent veroordeeld is, en blijkbaar dat zelfinzicht nog niet heeft.


Heb je het interview gezien en gehoord?

Heldere discussie op NPO Radio1:


https://youtu.be/LmKDu5RWBq8?si=q3b3qokPQolb_B-R Soumaya Sahla bij Sophie & Jeroen 'een manier van straatjes schoonvegen' NPO Radio


Nog meer meningen over deze dame die een politieke rol eist. En na afloop werd VVD-er Raymond door Sahla uitgemaakt voor PVV-er omdat hij achter de schermen als antwoord gaf dat hij het een kutverhaal vond.

Sophie begon met de woorden dat ze op haar verzoek eerst de tafel schoon hebben geveegd. Er mochten geen andere gasten aan de tafel zitten. Hoezo democraat?

https://www.kijk.nl/programmas/vandaag-inside/uFYtyHmHDVLZwv 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-05-2024 om 13:19 Topicstarter

Nee ik kijk eigenlijk nooit talkshows. Het interview in de Volkskrant gelezen?
Rutte vroeg mij of ik publiekelijk excuses wilde maken.’ Dat deed ze. ‘Het zijn zwarte bladzijden in mijn leven’, schreef ze. ‘Ik betreur de keuzes die ik toen heb gemaakt ten diepste.’

Daglichtlamp schreef op 03-05-2024 om 13:19:

Nee ik kijk eigenlijk nooit talkshows. Het interview in de Volkskrant gelezen?
Rutte vroeg mij of ik publiekelijk excuses wilde maken.’ Dat deed ze. ‘Het zijn zwarte bladzijden in mijn leven’, schreef ze. ‘Ik betreur de keuzes die ik toen heb gemaakt ten diepste.’


Waarom moet ik de Volkskrant lezen? Je herhaalt nu gewoon de woorden uit een nieuwsbericht van 26 april dat ik een paar dagen geleden heb geplaatst. Op 28-04-2024 om 17:05 om precies te zijn.

In het interview van gisteren was ze vooral bezig om haar straatje schoon te vegen. Heel naar. 

Vandaar dat ik haar vergeleek met de Nederlandse IS-vrouw (vrouwen die ontwrichtende dingen voorbereiden en dan zeggen dat ze nergens vanaf weten) die ook niets wist van wat haar man uitspookte, ze kwam heel geloofwaardig over. Gelukkig bewezen de berichten aan haar moeder het tegenovergestelde.

VVD-er Raymond Mens is een zeer sympathieke en correcte gast. Als je met hem ruzie maakt heeft men het er zelf naar gemaakt.

https://www.mediacourant.nl/2024/05/raymond-mens-krijgt-ruzie-bij-sophie-jeroen-echt-ktverhaal/

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-05-2024 om 13:37 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 03-05-2024 om 13:23:

[..]


Waarom moet ik de Volkskrant lezen? Je herhaalt nu gewoon de woorden uit een nieuwsbericht van 26 april dat ik een paar dagen geleden heb geplaatst.

Een link naar een artikel plaatsen is niet hetzelfde als dat ook gelezen hebben. Gezien de rest van je reacties had ik de indruk dat je gemist hebt dat ze jaren geleden al spijt betuigd heeft.

Daglichtlamp schreef op 03-05-2024 om 13:37:

[..]

Een link naar een artikel plaatsen is niet hetzelfde als dat ook gelezen hebben. Gezien de rest van je reacties had ik de indruk dat je gemist hebt dat ze jaren geleden al spijt betuigd heeft.


Ik had het gelezen en ook precies diezelfde woorden die jij nu aanhaalde vetgedrukt mee gequote. Kun je toch nalezen, heb je zojuist de datum en tijd genoemd.

Misschien moet je toch eens af en toe een talkshow zien en horen wat men zegt in een interview. In een talkshow is het toch iets anders dan alleen een geschreven krant. Iemand iets zelf horen zeggen zonder 'knip en plak' iig.

Fleurtje_5 schreef op 28-04-2024 om 17:05:

Jij vind dat Wilders zich niet moet aanstellen. Sahla zegt zelf dat het zwarte bladzijdes in haar leven zijn.

https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2024/04/hoe-de-vvd-klem-zit-tussen-wilders-en-de-macht-1411886/ 26 april 2024
Schrijfster Carla Joosten

De verklaring kwam er, opgesteld met hoofd VVD-voorlichting Kees Berghuis en goedgekeurd door Rutte. Sahla verklaarde niet trots te zijn op haar verleden.

‘Het zijn zwarte bladzijden in mijn leven. Ik betreur de keuzes die ik toen heb gemaakt ten diepste en ­iedereen in mijn omgeving weet dat van me.
Ik constateer nu dat het goed is deze spijt ook publiekelijk uit te spreken.’

asjeblief

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-05-2024 om 13:52 Topicstarter

Vandaag levert het CPB de doorrekening van de formatieplannen op. Hopelijk gaan de partijleiders direct daarna eindelijk weer om tafel (maar ik vermoed dat ze eerst het weekeinde weer vrij nemen).
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/05/02/cpb-kan-met-zn-doorrekeningen-de-formatie-maken-of-breken-a4197776/appview
Hoewel er van de plannen van PVV, NSC en BBB geen officiële doorrekening bestaat, kunnen de informateurs wel een alternatief document raadplegen. De gepensioneerde CPB-econoom Wim Suyker publiceerde in november al op X zijn eigen poging tot doorrekening van de verkiezingsprogramma’s van deze partijen en zette ze ten behoeve van de formatiegesprekken naast die van de VVD. Het leidde tot wat Suyker ‘Het grote budgettaire formatieboek’ noemt. Met de nodige slagen om de arm geeft het een aardig inkijkje in de lastige puzzel die Van Zwol en Dijkgraaf moeten leggen. Suyker: „Je ziet hoe financieel gezien de plannen van VVD en de rest uiteenlopen.”
https://wbcs99etc.files.wordpress.com/2023/11/het_grote_boek_wbcs_v01.pdf

Hadden ze de afgelopen week vakantie? Het is zo oorverdovend stil rond de formatie.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-05-2024 om 14:14 Topicstarter

felija schreef op 03-05-2024 om 14:05:

Hadden ze de afgelopen week vakantie? Het is zo oorverdovend stil rond de formatie.

Hier kun je volgen wat de informateurs doen: https://www.kabinetsformatie2023.nl/

Op 23 april was het laatste gesprek met de partijleiders. De informateurs hebben nog een dag extra doorgewerkt en spraken 24 april nog met de directeur van het CPB.

Ik vind het schandalig om eerlijk te zijn. Natuurlijk hadden ze recht op kerstvakantie, die verkiezingsperiode was natuurlijk uitputtend. Natuurlijk hadden ze recht op voorjaarsvakantie, maar nu ook nog bijna twee weken meivakantie? Het is niet dat buiten de recesperiodes heel intensief onderhandeld wordt.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-05-2024 om 14:32 Topicstarter

Maar goed vanaf zondag staan ze op plaats vier op de ranglijst van lang durende formaties. Ik vrees dat ze plaats drie ook nog wel gaan halen als ze zo doorgaan. Nederland heeft de afgelopen jaren al lang genoeg demissionaire kabinetten gehad. Het is tijd om verantwoordelijkheid te nemen en te gaan regeren.
Zeker nu Rutte waarschijnlijk nog voor de zomer weggaat.

Daglichtlamp schreef op 03-05-2024 om 14:14:

[..]

Hier kun je volgen wat de informateurs doen: https://www.kabinetsformatie2023.nl/

Op 23 april was het laatste gesprek met de partijleiders. De informateurs hebben nog een dag extra doorgewerkt en spraken 24 april nog met de directeur van het CPB.

Ik vind het schandalig om eerlijk te zijn. Natuurlijk hadden ze recht op kerstvakantie, die verkiezingsperiode was natuurlijk uitputtend. Natuurlijk hadden ze recht op voorjaarsvakantie, maar nu ook nog bijna twee weken meivakantie? Het is niet dat buiten de recesperiodes heel intensief onderhandeld wordt.

Bijna twee weken?! Als alles nu heel vlot verloopt, hadden ze zich dat misschien kunnen permitteren, maar nu? Bijna alsof ze zichzelf en daarmee ook hun kiezers niet serieus nemen.

Dank voor de link! Handig om te weten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.