Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Yumi schreef op 03-05-2024 om 19:45:

[..]

Die Fleurtje toch de hele dag op de loer om iets te posten terwijl jij er niet meteen bovenop kon springen... 🤣

Dit meen je toch niet? Iedereen mag zijn mening hier geven, op het tijdstip dat het uitkomt. Zolang als het niet tegen de regels is mag dat, ook al ben je het niet eens met de inhoud.

ik ben het weinig met Fleurtje eens, maar ik kan het helemaal eens zijn met jouw post. Laat iedereen lekker schrijven wat ze willen. En ben jij het daar niet mee eens, dan reageer je daar een keer op, maar het blijft maar door gaan. Over en weer trouwens. Reageer niet meer op elkaar, het gaat al 1000 pagina's zo en het blijft maar door gaan. Beiden halen hun gelijk niet en dat komt er ook niet. 

felija schreef op 03-05-2024 om 21:46:

[..]

ik zeg dat soort dingen niet voor mijn lol, alleen als ik zeker weet dat het niet klopt. En ja, dat vind ik kwalijk.

Hoe weet je dat zo zeker? Mensen hebben toch gewoon niet altijd tijd en zin om te forummen. 

Mensen kunnen elkaar toch gewoon blokkeren? 

Kunnen de mods dat eventueel voor ze doen?

Ik denk dat er een hoop nieuwe info is geschreven en klik het topic, maar dan blijkt het reacties op elkaar.

Daglichtlamp schreef op 03-05-2024 om 14:42:

[..]

Ik denk vanwege dezelfde reden als ook GroenLinks-PvdA samen wil werken met de VVD. Zonder hun is er nu eenmaal bijna geen meerderheid te maken.

Dat snap ik ja. Maar daarin maken partijen wel bepaalde keuzes, dat ze partijen waar ze écht een ver vanaf staan niet als partner in een coalitie zullen willen. De PVV wil echt PvdA/GL niet erbij, ook al zijn zij een grote partij geworden. Ze zullen DENK ook amenooitniet erbij willen en dat snap ik helemaal. Maar wat ik dus niet snap is waarom Wilders en PVV/BBB sympathisanten enerzijds zo enorm fulmineren tegen de VVD, dat de afgelopen kabinetten álles fout hebben gedaan, totáál onbetrouwbaar zijn, het ooit deel laten nemen van Sahla aan de partij onvergeeflijk is, etc., maar tegelijkertijd wel willen dat diezelfde partij per se met hen in een kabinet komt. Ze willen niet in plaats hiervan graag met PvdA/GL of CDA/SGP/SP, of een minderheidskabinet of geven de opdracht terug zodat een rechts/links middenkabinet geprobeerd kan worden. Dus is dan óf de VVD toch niet zo superslecht volgens deze partijen/mensen, of willen ze zo graag regeren dat ze het voor lief nemen om dat samen met zo’n verschrikkelijke medepartij te doen?

Friezinnetje schreef op 03-05-2024 om 21:53:

[..]

ik ben het weinig met Fleurtje eens, maar ik kan het helemaal eens zijn met jouw post. Laat iedereen lekker schrijven wat ze willen. En ben jij het daar niet mee eens, dan reageer je daar een keer op, maar het blijft maar door gaan. Over en weer trouwens. Reageer niet meer op elkaar, het gaat al 1000 pagina's zo en het blijft maar door gaan. Beiden halen hun gelijk niet en dat komt er ook niet.

Dan lees je het toch niet? Het hoeft niet, dan blokkeer je ons gewoon, dan hou je vanzelf de posts over die je wel relevant vindt. 

Ik vind het zeer kwalijk wat Fleurtje doet, ik staf nooit, maar ik ga er open tegen in. Het gaat niet alleen om het hebben van een andere mening, het gaat om zaken al dan niet bewust uit zijn verband rukken, waardoor het de waarheid geweld aan doet en niet eenmalig. Ja, daar ga ik tegenin. 

Als je het er niet mee eens bent, prima, maar dat is hoe ik erin sta en hier post. Het staat je uiteraard vrij om mij te blokkeren.

felija schreef op 03-05-2024 om 22:47:

[..]

Dan lees je het toch niet? Het hoeft niet, dan blokkeer je ons gewoon, dan hou je vanzelf de posts over die je wel relevant vindt.

Ik vind het zeer kwalijk wat Fleurtje doet, ik staf nooit, maar ik ga er open tegen in. Het gaat niet alleen om het hebben van een andere mening, het gaat om zaken al dan niet bewust uit zijn verband rukken, waardoor het de waarheid geweld aan doet en niet eenmalig. Ja, daar ga ik tegenin.

Als je het er niet mee eens bent, prima, maar dat is hoe ik erin sta en hier post. Het staat je uiteraard vrij om mij te blokkeren.

Maar je dringt niet tot haar door,  jammer genoeg.  Dus het blijft een herhaling van een herhaling.  Voor degene die de formatie interessant vinden,  sneeuwen de berichten daarover onder in het gehakketak op elkaar.  Ook Fleurtje doet dat.  Spreek niet een kant erop aan.  Beide kanten vinden dat ze gelijk hebben en worden het niet eens. Waarschijnlijk staan beide kanten nog verder uit elkaar dan aan de start van het topic.  

Maar goed, ik blokkeer het hele topic wel, als je dat fijner vindt. Dan blijven jullie hier lekker alles herhalen en herhalen en herhalen.  Leuke discussie zo. 

Friezinnetje schreef op 03-05-2024 om 23:43:

[..]

Maar je dringt niet tot haar door, jammer genoeg. Dus het blijft een herhaling van een herhaling. Voor degene die de formatie interessant vinden, sneeuwen de berichten daarover onder in het gehakketak op elkaar. Ook Fleurtje doet dat. Spreek niet een kant erop aan. Beide kanten vinden dat ze gelijk hebben en worden het niet eens. Waarschijnlijk staan beide kanten nog verder uit elkaar dan aan de start van het topic.

Maar goed, ik blokkeer het hele topic wel, als je dat fijner vindt. Dan blijven jullie hier lekker alles herhalen en herhalen en herhalen. Leuke discussie zo.

En hier ben ik het helemaal mee eens! 

In dit topic staat Fleurtje lijnrecht t.o andere forummers, en men geeft elkaar geen strobreed ruimte. Af en toe voel ik mij genoodzaakt om er iets van te zeggen(aard van het beestje) omdat het sneu is dat er zo op iemand ingehakt wordt. Niet omdat ik het altijd eens ben met Fleurtje, maar omdat de reacties zo heftig zijn.... en men gezamenlijk over haar heen tuimelt. In een eerder bericht schrijft felija dat ze zaken uit zijn verband rukt, helaas is dat iets dat beide kanten doen... waarbij ik niet beweer, dat jij dat ook doet felija.

Ik ga dit topic ook blokkeren, ik lees hier al niet meer zo vaak en ik ken alle herhalingen al...

Niet terecht wat mij betreft om te doen alsof het enkel een verschil van mening betreft tussen Felija en Fleurtje. Dat is namelijk helemaal niet het punt. En daarmee doe je Felija rijkelijk te kort.

Felija en anderen proberen hier juist een open en eerlijke discussie te voeren, wat best een uitdaging is.

Fleurtje post hier redelijk vaak, lijkt me logisch dat daar reacties op komen.

Ik hou er ook niet van als mensen onheus bejegend worden, zoals nu het geval is. En doen alsof Fleurtje hier het slachtoffer is? Nee dat klopt niet.

Zilver_gray schreef op 04-05-2024 om 01:01:

Niet terecht wat mij betreft om te doen alsof het enkel een verschil van mening betreft tussen Felija en Fleurtje. Dat is namelijk helemaal niet het punt. En daarmee doe je Felija rijkelijk te kort.

Felija en anderen proberen hier juist een open en eerlijke discussie te voeren, wat best een uitdaging is.

Fleurtje post hier redelijk vaak, lijkt me logisch dat daar reacties op komen.

Ik hou er ook niet van als mensen onheus bejegend worden, zoals nu het geval is. En doen alsof Fleurtje hier het slachtoffer is? Nee dat klopt niet.

Ik zeg nergens dat het tussen 2 personen gaat. Ik zeg juist steeds beide kanten. Want dat die er zijn is duidelijk.  En daar staat Fleurtje niet alleen en Felija ook niet. 

Ik heb nu wel gereageerd omdat Felija Fleurtje beschuldigd van een bepaalde tactiek om even te wachten en dan maar weer te reageren.  Dat mag gelukkig iedereen zelf weten.  Dat heeft ook Felija niet te bepalen.  

felija schreef op 03-05-2024 om 22:47:

[..]

Dan lees je het toch niet? Het hoeft niet, dan blokkeer je ons gewoon, dan hou je vanzelf de posts over die je wel relevant vindt.

Ik vind het zeer kwalijk wat Fleurtje doet, ik staf nooit, maar ik ga er open tegen in. Het gaat niet alleen om het hebben van een andere mening, het gaat om zaken al dan niet bewust uit zijn verband rukken, waardoor het de waarheid geweld aan doet en niet eenmalig. Ja, daar ga ik tegenin.

Als je het er niet mee eens bent, prima, maar dat is hoe ik erin sta en hier post. Het staat je uiteraard vrij om mij te blokkeren.

Over waarheid en geweld gesproken:

https://www.ad.nl/binnenland/bekogelde-politie-in-actie-in-utrechtse-wijk-overvecht-groep-veroorzaakt-onrust-en-vernielingen~a44f8df67/

Overvecht, dan weten we allemaal wel weer wat de hoofdzakelijk achtergrond van dit tuig is. Zelfs als je je kop in het zand steekt.

Dit is helaas altijd een voorbode voor dit soort praktijken in meerdere plaatsen, benieuwd wat er vanavond weer gaat gebeuren.

Traangas en knuppels er op, de enige taal die dit tuig snapt. De politie moet in zulke gevallen veel meer bevoegdheid krijgen. De politie wordt letterlijk uitgelachen waar ze bij staan.

Respect krijg je niet van dit tuig, dat moet je bij ze afdwingen. Zo werkt dat in hun "cultuur".

felija schreef op 03-05-2024 om 17:27:

[..]

Gewacht tot de kust veilig was en je weer los kon, zonder er telkens irritant op te worden gewezen dat het kant noch wal raakt, omdat je iets essentieels niet hebt gelezen, maar desondanks toch per sé je punt wil blijven maken. Slim gespeeld. Verder verspeel ik er geen energie meer aan.

Er zijn ook nog mensen die werken en/of een leven naast via fora hebben en dus niet continue hier zitten. Het is niet aan jou om te bepalen dat forummers altijd direct moeten reageren. Daarom is het trouwens ook een forum en dus geen chatbox....

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-05-2024 om 07:51 Topicstarter

misschien is het bijna een half jaar na de verkiezingen ook tijd om dit draadje af te sluiten.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-05-2024 om 09:03 Topicstarter

Ik heb een nieuw draadje gemaakt om verder te praten over de formatie:
https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/de-finaleweek-van-de-formatie
Forumbeheer mag dit draadje gesloten worden?

Blomke82 schreef op 04-05-2024 om 07:20:

[..]

Er zijn ook nog mensen die werken en/of een leven naast via fora hebben en dus niet continue hier zitten. Het is niet aan jou om te bepalen dat forummers altijd direct moeten reageren. Daarom is het trouwens ook een forum en dus geen chatbox....

Als dat de reden was, had ik het echt niet zo gezegd. Maar goed, ik heb uitgelegd hoe ik erin sta en hou het daarbij. 

Daglichtlamp schreef op 04-05-2024 om 09:03:

Ik heb een nieuw draadje gemaakt om verder te praten over de formatie:
https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/de-finaleweek-van-de-formatie
Forumbeheer mag dit draadje gesloten worden?

Goed idee!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.