Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra schreef op 06-01-2024 om 10:20:  


[..]

Hoe zien jullie IF-patronen er uit?

Lunch om 12.00/12.30 uur. 2 volkoren boterhammen met bv. ei of hoemoes en 2 crackers met smeerkaas. Ik weet dat de crackers niet de beste keuze zijn.

Rond 15.00 uur thee met fruit

Rond 18.00 uur diner, vaak een pasta. En volle yoghurt. Ik lust geen magere yoghurt, dan eet ik liever geen yoghurt. 

Na het eten niets meer.

Als ik alleen ben, wat zeer regelmatig is, ga ik zoeken en snaaien. Het liefst chocola of nootjes. Ik heb daar geen last van als ik niet alleen ben. Dus daar is nog een hoop te winnen. 

alhambra

alhambra

06-01-2024 om 19:56 Topicstarter

Moyrrie schreef op 06-01-2024 om 12:52:

[..]

Lunch om 12.00/12.30 uur. 2 volkoren boterhammen met bv. ei of hoemoes en 2 crackers met smeerkaas. Ik weet dat de crackers niet de beste keuze zijn.

Rond 15.00 uur thee met fruit

Rond 18.00 uur diner, vaak een pasta. En volle yoghurt. Ik lust geen magere yoghurt, dan eet ik liever geen yoghurt.

Na het eten niets meer.

Als ik alleen ben, wat zeer regelmatig is, ga ik zoeken en snaaien. Het liefst chocola of nootjes. Ik heb daar geen last van als ik niet alleen ben. Dus daar is nog een hoop te winnen.

Bedankt voor het delen. Heb je nog trek na het avondeten?

Ik heb geprobeerd om 10:00 - 19:00 te doen. Het late ontbijten beviel niet goed. Dus overslaan zal me helemaal niet lukken.  

Dolfje schreef op 06-01-2024 om 10:47:

[..]

Ik denk dat ik ook zo ben, dat ik in de uren dat het mocht juist ongezonde keuzes ga maken daarom " durf" ik er eigenlijk niet aan te beginnen.
Gisteren, wil eigenlijk zeggen ben ik de fout in gegaan maar ik ga zeggen " heb ik ervoor gekozen om nootjes te eten "
Had ook al wat plakken kaas genaaid, dat is mijn valkuil.
Straks gaan we naar de sportschool, vandaag egym en ik wil even crosstrainen of op de loopband net wat er vrij is.

Je zou het een kans kunnen geven.  Volgens mij levert het koolhydraatbeperkt wat jij afwisselend doet met je andere keuzes je het afgelopen jaar ook niet het door jou beoogde resultaat op. Dus wat heb je te verliezen behalve gewicht

Ik doe het een jaar of 13 nu (40 kg eraf), mijn eega een jaar of 8(ruim 20 kilo minder), vriend 4 of 5 jaar (-17 kg). Ik deed dit ook nog toen ik zwaar fysiek werk deed.  En nu sport ik dus prima op nuchtere maag.  

We doen het met ongeveer 8 personen die een eetraam van ongeveer 8 uur hebben en 2 mensen die een eetraam van 11 uur hebben.  Die laatste 2 zijn hoogbejaard.  De oudste daarvan is vorig jaar 9 kilo afgevallen,  vooral vanaf buik.  

Ik schrijf graag mee. In augustus 2023 gestart met afvallen. Nu dus in 5 maanden van 85 naar 79,5 gegaan, erg blij mee! Mijn eerste hobbel is genomen: onder de 80. Ik heb mezelf op een ring getrakteerd 🥰

Vandaag met mijn PT volgende doel gesteld. Ik ga weer wat strenger voor mezelf zijn qua eten. Over 7 weken wil ik 77 wegen. Dat is ongeveer een halve kilo per week afvallen. 

Ik ben erg geïnspireerd door het boek van Amber Albarda (‘Eet jezelf mooi, slank en gelukkig’), die methode van beter eten wil ik toepassen. De meeste winst valt voor mij te behalen bij de lunch (meer groente) en minder snaaien. Daarnaast sport ik dus 1x per week met PT, ik wil vanaf nu 2x per week gaan. 

Ik heb mij gisteravond keurig ingehouden met snaai drang. Vandaag mijn cheat dag, maar toch taart en koek afgeslagen (geen 8 of hoger). Wel drank en chips op (wel 8 of hoger). Morgen weer in het gareel. 
Jammerlijk genoeg wel enorm veel last van mijn enkelblessure. Wordt moeilijk bewegen zo. 

alhambra

alhambra

07-01-2024 om 17:27 Topicstarter

Dorestad, wat fijn dat het goed voor jullie werkt!

EarlyGreyThee, welkom. Wat leuk dat je jezelf hebt beloond met een ring. Een tastbaar aandenken aan een knappe prestatie.

Goed gedaan PhilDunphy, die tactiek pas ik ook toe. Met wisselend resultaat maar het fijne is dat ik minder vaak iets eet met veel calorieën terwijl ik het helemaal niet zo lekker vind. Iedere keer dat het lukt om het af te slaan is weer winst. Zo'n red velvettaartstuk bijvoorbeeld. 

Gisterenavond is het aardig goed gegaan. We hadden uitgepakt met het avondeten en daarna nog wat gesnackt maar het viel reuze mee.

Vandaag heb ik goed gesport en tot nu toe heb ik goed gegeten. Tijdens de lunch één boterham minder gegeten omdat ik ook nog fruit wilde. Normaal had ik én én gedaan.

Morgen begint het werkende leven weer. Ik hoop dat ik dan de goede lijn vast kan houden. 

Ik ben ook blij dat morgen het 'gewone' leven weer start. Dan kan ik toch gemakkelijker verleidingen weerstaan, wordt sporten weer een gegeven op de agenda en blijft alcohol beperkt tot in het weekend. 

Ik heb op de oliebol maandagochtend 1 januari na, de hele week niet gesnackt. Koekjes bij bezoek afgeslagen. Morgenochtend "mag" ik op de weegschaal. Ben er eigenlijk een beetje bang voor dat het niet goed genoeg was en ik strenger moet gaan lijnen. Maar dan wacht ik tot mei, tot ik 6 maanden bv heb gegeven. 

ik ben het weekend goed doorgekomen. vandaag ontbijt/lunch van avocado gevuld met ei, paprika, rode ui en klein beetje kaas uit de oven. (Ik doe aan intermittent fasting en eet pas om 12:00 uur). Vanmiddag wat gemengde ongebrande pecans en komkommer. Vanavond was lowcarb kapsalon. Verleiding van chocolade en drop weerstaan!

Lekker bezig meiden!

Dorestad schreef op 06-01-2024 om 22:51:

[..]

Je zou het een kans kunnen geven. Volgens mij levert het koolhydraatbeperkt wat jij afwisselend doet met je andere keuzes je het afgelopen jaar ook niet het door jou beoogde resultaat op. Dus wat heb je te verliezen behalve gewicht

.

Door een beetje lui en uitslapen zat ik vandaag pas rond 11:30 aan mijn ontbijt dus toch een soort intermittent fasting gedaan

Net hebben we wel de laatste kerstchocolaatjes opgegeten maar vanmiddag ook nog gesport en morgen weer gewoon werken en bewegen.

Moyrrie schreef op 06-01-2024 om 12:52:

[..]

Lunch om 12.00/12.30 uur. 2 volkoren boterhammen met bv. ei of hoemoes en 2 crackers met smeerkaas. Ik weet dat de crackers niet de beste keuze zijn.

Rond 15.00 uur thee met fruit

Rond 18.00 uur diner, vaak een pasta. En volle yoghurt. Ik lust geen magere yoghurt, dan eet ik liever geen yoghurt.

Na het eten niets meer.

Als ik alleen ben, wat zeer regelmatig is, ga ik zoeken en snaaien. Het liefst chocola of nootjes. Ik heb daar geen last van als ik niet alleen ben. Dus daar is nog een hoop te winnen.

Oe, daar zou ik het echt niet op redden hoor. Heb IF ook geprobeerd  maar niet mijn ding 

Ik slikte medicijnen  waardoor ik niet kon afvallen.  Daar ben ik half september  mee gestopt. Inmiddels  4,5 kilo afgevallen,  het gaat tergend  langzaam,  maar het gaat er af. Hopelijk  kan  ik dat zo volhoudt.  Ben gaan zwemmen  2 x per week, en heb een fysieke  baan.  December  had ik zo'n hoolahoop gekocht, maar door een heupblessure daar nog weinig mee kunnen doen. Hopelijk  kan ik meteen maand weer wat gaan sporten.

na een week vrijwel in bed of op de bank doorgebracht te hebben gaat het vandaag relatief goed.
Morgen maar eens proberen wat te doen in de sportschool. 
Dinsdag heb ik weer een training met PT, dan kan ik morgen bepalen of dat zinvol is of niet.
Ben niet extreem veel afgevallen al was het eten toch wel een uitdaging af en toe, gelukkig gekozen voor gezonde dingen. 
Nu 76,4 kg

Dolfje schreef op 07-01-2024 om 19:06:

[..]

Door een beetje lui en uitslapen zat ik vandaag pas rond 11:30 aan mijn ontbijt dus toch een soort intermittent fasting gedaan

Net hebben we wel de laatste kerstchocolaatjes opgegeten maar vanmiddag ook nog gesport en morgen weer gewoon werken en bewegen.

Ik bewonder overigens jouw sportieve activiteiten in combinatie met werk. Petje af voor jullie prestaties 

Dorestad schreef op 07-01-2024 om 19:47:

[..]

Ik bewonder overigens jouw sportieve activiteiten in combinatie met werk. Petje af voor jullie prestaties

Scheelt dat ik het deze week nog niet zo druk had en de sportschool is 5 minuten lopen hier vandaan. En verder geen plannen dit weekend en dus ff alcoholvrij, scheelt heel veel in de motivatie.

Komende week wil ik maandag, woensdag en donderdag  en zondag gaan. Dinsdag gaat niet ivm werk  ochtend en avond en vrijdag ga ik bloed doneren maar daar ga ik op de fiets heen ( dik half uur fietsen) en zaterdag weer werken. Als ik het nu zo in mijn hoofd al plan en overzichtelijk heb is het makkelijker om te gaan. 

Dolfje schreef op 07-01-2024 om 19:51:

[..]

Scheelt dat ik het deze week nog niet zo druk had en de sportschool is 5 minuten lopen hier vandaan. En verder geen plannen dit weekend en dus ff alcoholvrij, scheelt heel veel in de motivatie.

Komende week wil ik maandag, woensdag en donderdag en zondag gaan. Dinsdag gaat niet ivm werk ochtend en avond en vrijdag ga ik bloed doneren maar daar ga ik op de fiets heen ( dik half uur fietsen) en zaterdag weer werken. Als ik het nu zo in mijn hoofd al plan en overzichtelijk heb is het makkelijker om te gaan.

Als ik dit lees dan neemt mijn bewondering nog meer toe. De sportschool is hier 10 min lopen vandaan maar ik kan absoluut niet opbrengen wat jij doet. Ik doe tegenwoordig (nog maar net in december begonnen) 5 xkrachttraining thuis, 1 keer in groepsverband buiten (krachttraining/cardio/balansoefeningen en ik loop maandelijks zo'n 200 km. Wat me tegenhoudt? Ik weet het niet.  Misschien dat ik te beroerd ben om me expliciet in sportkleding te hijsen.  Misschien is het dat, dat het mij teveel gedoe is. Ik denk dat dit mijn gemakzucht is.

Ik vind het knap,  ook de combinatie met di een gebroken dienst.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.