Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra schreef op 04-01-2024 om 21:01:

1-3 jan zijn goed gegaan maar vandaag is het pet

Hoe komt het, heb je daar zicht op?

Hier heb ik nog geen fout gemaakt, maar ik heb het wel echt moeilijk. Ik moet duidelijk afkicken van de suikers en het gemak om maar even wat te pakken. Dit sloop er eind november in, terwijl ik voorheen vrij strikt was op niks doordeweeks en alleen lekkers op zaterdag.
Zeker vandaag knaagt het al de hele dag flink, omdat ik een Ikea hoogslaper in elkaar aan het zetten was en steeds vind/vond dat ik vanwege alle zware inspanning toch wel wat lekkers verdien. Ik heb me er tot nu toe netjes van weerhouden en ga zometeen maar op tijd naar bed. Dat is een beetje mijn strategie als het bijna te lastig wordt 

Dinsdag heb ik trouwens thuis gesport voor de tv, met kleuter naast me. Leuk om te doen, ze onderbrak zelfs haar favoriete activiteit (verven) om met mij mee te doen. Morgen ga ik voor het eerst in 1,5 maand weer in de sportschool sporten. En dan is het alweer zaterdag en mag ik weer even loslaten. 

alhambra

alhambra

04-01-2024 om 22:19 Topicstarter

Knap van je PhilDunphy. Ik zou wel wat genomen hebben, denk ik.
Met mijn dochters doe ik wel eens kinderyoga voor de tv via de Zappelinapp. 

Het is misgegaan vanaf 15 uur. Sindsdien een zakje Skittles, 4 chocolaatjes, ruime avondmaaltijd, restje kroepoek en een biertje. Ik had ook al een extra grote lunch. Wel met gezonde dingen maar teveel omdat sommige dingen op moesten.

Het lukte niet om die kroepoek en dat biertje niet te nemen. Op dat moment had ik er erg veel zin in maar nu denk ik waarom? Ik had al genoeg gegeten. Ik weet niet waarom behalve dat bepaalde dingen op moesten (huzarensalade, rucola, paprika, komkommer en de kroepoek)

Ik doe mee! 
Ik kan ivm chronisch ziek helaas niet veel meer bewegen (heb ooit topsport gedaan) en artsen brullen altijd dat ik dat moet doen maar ik wordt gewoon ziek van teveel doen (en ben blij dat het nieuws van vandaag over LC daar ook maar weer eens een bevestiging van geeft). 

PhilDunphy schreef op 04-01-2024 om 22:08:

[..]

Dinsdag heb ik trouwens thuis gesport voor de tv, met kleuter naast me. Leuk om te doen, ze onderbrak zelfs haar favoriete activiteit (verven) om met mij mee te doen. Morgen ga ik voor het eerst in 1,5 maand weer in de sportschool sporten. En dan is het alweer zaterdag en mag ik weer even loslaten.

Wat voor iets doe je dan voor de tv? Ik heb ooit zumba geprobeerd, maar daar ben ik echt niet geschikt voor. We hadden toen een hond die het ook maar niks vond en ging blaffen. Ik denk dat kleuter het wel leuk vind om samen te sporten voor de tv. Samen door het huis dansen vind ze ook erg leuk. We hebben op zolder ook nog een hometrainer staan. Ik heb alleen nooit zin om daar op te gaan zitten, omdat het zo saai is. Eigenlijk gewoon onzin, want muziekje op een gewoon doen natuurlijk.

Gisteren nog wel wat snoepjes uit het kerstpakket op. Dat was iets te verleidelijk. Maar als die op zijn, dan is een mini blikje knakworstjes het enige overgebleven. Het best is toch om het niet in huis te hebben.

Ik sluit ook aan. Ben sinds 2-1 weer ketogeen aan het eten. Gaat tot nu toe heel goed. En verder meer wandelen. 

Tara82 schreef op 05-01-2024 om 07:50:

[..]

Wat voor iets doe je dan voor de tv? Ik heb ooit zumba geprobeerd, maar daar ben ik echt niet geschikt voor. We hadden toen een hond die het ook maar niks vond en ging blaffen. Ik denk dat kleuter het wel leuk vind om samen te sporten voor de tv. Samen door het huis dansen vind ze ook erg leuk. We hebben op zolder ook nog een hometrainer staan. Ik heb alleen nooit zin om daar op te gaan zitten, omdat het zo saai is. Eigenlijk gewoon onzin, want muziekje op een gewoon doen natuurlijk.

Gisteren nog wel wat snoepjes uit het kerstpakket op. Dat was iets te verleidelijk. Maar als die op zijn, dan is een mini blikje knakworstjes het enige overgebleven. Het best is toch om het niet in huis te hebben.

Op de fiets in de sportschool zet ik altijd iets van Netflix op. Dan Is het wel te doen een half uur fietsen.

Ik sluit ook aan. Wij eten gedeeltelijk koolhydraatarm en met eiwitshakes en repen. 
Ben sinds augustus 22 bezig en was zo'n 13 kilo afgevallen maar daar zitten er sinds afgelopen zomervakantie weer zo'n 4/5 bij.
Mijn gezonde gewicht is volgens mijn weegschaal 75,7 maar als ik 79 /80 blijvend kan volhouden is dat mij ook goed.
Ik sport 2/3 keer per week, doe Egym en cardio. Verder wil ik regelmatig gaan wandelen. Dat gisteren 2 rondjes gedaan, 1 keer in de middag toen ik boodschappen moest doen en na het eten met man. Beide keren zo'n 45 minuten weggeweest.
Op werkdagen gaat het met gezond eten over het algemeen wel goed maar nu heb ik al weekend.
Straks komt eerst de kapster en ik heb hoop dingen in het huis te doen en ik ga sporten. Zo lang ik me bezig hou en niet ga lezen of tv kijken gaat het goed..zodra ik ga zitten heb ik de drang om iets te eten. 

Saga schreef op 04-01-2024 om 16:47:

@Aviendha; bij mij ging er met borstvoeding nooit wat af. Ik ging pas afvallen als ik stopte met de borstvoeding. Dus dat was bij de 1e na 4 maanden en bij de 2e na één jaar.

Ah... balen. Ik wil borstvoeding minimaal een half jaar volhouden, daarna ga ik indien nodig strenger lijnen en heeft baby geluk als er nog wat in zit en zo niet vind ik het ook prima. Mijn doel is nu maar een halve kilo per week... en ik mag maar 1 x per week wegen van mezelf. Dus maandagochtend ga ik wegen. 

Ik ga ook meedoen. 
Laatste paar maanden van het jaar niet lekker in mn vel gezeten en binnen no time 8 kilo aangekomen. (En heb al overgewicht)
Laatste week van december ook nog eens ziek thuis gezeten met corona met best wat klachten. 
De kilo's zitten nu behoorlijk in de weg.

Moet weer terug naar de basis qua voeding. 
 sport momenteel niet, wil dat wel weer gaan oppakken maar weet nog niet wat. Zit te denken aan groepslessen in zwembad zoals aquadrums/aquazumba ed. Of groepslessen in sportschool. 

Ik begin over 3 weken met een GLI programma.  Door chronische pijn kan ik lastig meer bewegen en mede door de AD kom ik alleen maar aan.
Vind het moeilijk om niet te snaaien. 

Moyrrie schreef op 05-01-2024 om 09:17:


Vind het moeilijk om niet te snaaien.

Ja ik ook. Gezond eten lukt wel maar ik eet vaak gewoon teveel en wat ik ook eet ik heb altijd trek. 

Vanaf maandag doe ik graag met jullie mee. Na de zomervakantie ben ik 7 kilo afgevallen. Maar dat heb ik de laatste twee maanden weer laten versloffen. Net even gewogen en er is weer een kilo bijgekomen. 

Maandag is de vakantie afgelopen en is het hoog tijd om weer in het gereel te komen. De periode hiervoor heb ik het vooral gedaan door gezond te eten. Minder alcohol, waardoor ook automatisch de bijbehorende snaai weg is (heb een enorme zwak voor kaasplankjes). En veel meer bewegen. Dus ik ga weer elke doordeweekse ochtend een uur wandelen en dan aanvullend 3x per week 30-40min op de hometrainer. 1x per week hou ik een dag aan waarop ik wel al die lekkere dingen mag. Ontbijt en lunch hou ik dan wel gezond. Maar 's avonds zet ik eten op tafel waar ik zin heb, met een biertje/wijntje e.d. 

Heb er ook echt weer zin in. Voelde me zo veel fitter en die wandelingen vond ik heerlijk.

Dolfje schreef op 05-01-2024 om 10:17:

[..]

Ja ik ook. Gezond eten lukt wel maar ik eet vaak gewoon teveel en wat ik ook eet ik heb altijd trek.

Ik wil niet de evangelist uithangen, want wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet, maar toch: heb je ooit Intermittend Fasting geprobeerd Dolf? Ik eet nu dik een jaar alleen tussen 12.00 en 20.00, en naast dat ik daarmee echt moeiteloos 12 kilo ben afgevallen, heeft het me vooral geleerd om veel gezonder met ‘trek’ om te gaan. In de eerste plaats heb ik geleerd dat trek hebben niet erg is en vanzelf weer over gaat, ook als je niet eet, en in de tweede plaats leert je lichaam makkelijker over te schakelen op je vetreserves voor energie, waardoor je veel minder trek ervaart. Het was even omschakelen, maar ik vind t echt een bevrijding. 

Ik doe ook mee. Bewegen is lastiger (ook door LC, 🙌 Suzy…), ben nu wel weer eea aan het proberen maar dat moet heel geleidelijk en doordacht, kan niet ‘zomaar’ besluiten dat meer te gaan doen (helaas). Maar qua eten weer even terug naar normaal ipv al dat snaaien van de dexembermaand. Ik weet eigenlijk al goed wat voor ritme en voeding goed voor me werkt, daarmee kom ik dan de dag goed door zonder behoefte aan zoetigheid enzo. ‘s Avonds neem ik dan wel een blokje pure chocola of zo. Ik dronk de laatste tijd ook vaker een alcoholvrij biertje of soms een glas wijn, maar wil daar ook weer meer een uitzondering van maken. 

Hier meelezen lijkt me wel prettig, juist mooi dat iedereen het op zijn/haar eigen manier doet maar wel motiverend dat we er allemaal mee bezig zijn.

Moosey schreef op 05-01-2024 om 11:02:

[..]

Ik wil niet de evangelist uithangen, want wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet, maar toch: heb je ooit Intermittend Fasting geprobeerd Dolf? Ik eet nu dik een jaar alleen tussen 12.00 en 20.00, en naast dat ik daarmee echt moeiteloos 12 kilo ben afgevallen, heeft het me vooral geleerd om veel gezonder met ‘trek’ om te gaan. In de eerste plaats heb ik geleerd dat trek hebben niet erg is en vanzelf weer over gaat, ook als je niet eet, en in de tweede plaats leert je lichaam makkelijker over te schakelen op je vetreserves voor energie, waardoor je veel minder trek ervaart. Het was even omschakelen, maar ik vind t echt een bevrijding.

Nee ik weet niet of dat iets voor mij is en hoe te beginnen. Vind dat ook lastig met werk denk ik maar misschien denk ik er te moeilijk over of zo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.