Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Dorestad schreef op 04-05-2024 om 16:38:

[..]

Implantaat kaak. Op de dag waarop kroon op implantaat werd geplaatst begon direct de pijn. Volgens implantoloog onmogelijk. Hij had goed werk verricht. Pas na half jaar werd ik doorgestuurd naar kaakchirurg umcg. Binnen 10 minuten was het duidelijk: kroon had bolle vorm (model tulp) maar had holle vorm (narcis kelk)moeten hebben. Met tegenzin heeft implantoloog voor andere kroon gezorgd ("dit kost mij geld") maar de zenuw was helaas niet meer te kalmeren. Een zeer zeldzaam iets trouwens. Het is de middelste zenuw van de trigeminuszenuw. Er gaat dit jaar eerst nog een blokkade geprobeerd worden en als dat niet werkt de Sweet procedure. Als dat niet genoeg helpt of zenuw groeit terug: ermee leren leven

Het was Amitriptyline. 

Brrr. Mijn vader heeft na een kaakoperatie veel zenuwproblemen gekregen en tinnitus.

Hopelijk werkt het voor je!

alhambra

alhambra

04-05-2024 om 21:45 Topicstarter

Jeetje Dorestad! Ben er stil van. 

alhambra

alhambra

04-05-2024 om 22:19 Topicstarter

Ben vandaag op visite geweest. Het was een leuke dag. Nauwelijks bewogen en iets te veel gegeten maar over de gehele dag genomen viel het mee.

Vanochtend gewandeld met een vriendin. Vanmiddag plantjes gehaald bij het Thuin centrum. Wilde ‘s avonds nog wandelen maar het begon te plenzen. Uiteindelijk thuis muziek aangezet en een half uur hardgelopen op de plek op de maat van de muziek. Dat ging lekker. 
Wat heftig dat je zo’n pijn continu hebt Dorestad.

alhambra

alhambra

05-05-2024 om 12:06 Topicstarter

Ik ga nu eerst een half uurtje lopen en daarna lunchen anders komt het er niet van.

Wat een ellende Dorestad, die zenuwpijn. En wat een hork van een implantoloog, lekker dan... Hopelijk gaat de volgende ingreep helpen en kom je van de pijn af.

Fijne vakantie, Ysenda, geniet ervan!

Ik zit weer in de tijd van de maand dat mijn bloedsomloop slecht wordt. Dan heb ik diverse opgezette aderen, tintelende ledematen en een energieniveau van nul. Vanmorgen met die nul energie toch een klein half uur oefeningen gedaan om het cardiovasculaire systeem weer een duw te geven. Voelt een beetje als tegen de stroom inzwemmen, maar ach, het houdt me bezig

alhambra

alhambra

05-05-2024 om 16:57 Topicstarter

2x gewandeld vandaag en een heerlijk zelfgemaakt fruitijsje gegeten. Vanochtend hebben we een halve bak blauwe bessen en een halve bak aardbeien klein gestampt. Daarna het resultaat hiervan in de ijshoudertjes gedaan en in de vriezer gestopt. 

hier ook een rondje gelopen. Niet zo ver, heb wat last van mijn heupen. 

Ik heb vandaag bedding ( kilo of 20) voor mijn cavia's gehaald met de fietskar bij de tuinwinkel 7,5 km verderop. En vanmorgen heb ik gezongen in mijn koor, ook best een work-out.

Ik lig al de hele dag op de bank, gisteren de dosis verhoogd en waar ik eerst nergens last van had ben ik nu goed misselijk 😏. 

je kan ook langzamer opbouwen SuzyQfive
Veel mensen hogen pas op als het afvallen stagneert 
Succes 😃

Grietje2 schreef op 05-05-2024 om 19:08:

je kan ook langzamer opbouwen SuzyQfive
Veel mensen hogen pas op als het afvallen stagneert
Succes 😃

Ja, klopt hoor. Maar ik had alweer een hongergevoel tussendoor dus prima om op te hogen. Gewoon even wennen. 

Vandaag behalve het bewegen ook de tijd genomen om een excelformuliertje op te stellen zodat ik alles wat beter kan bijhouden. Buiten dat ik nog steeds wat last heb van mijn kuit is de enige meetbare verandering tot nog toe een lagere bloeddruk. Gewicht blijft stabiel, al merk ik dat mijn broeken wat beginnen afzakken.

dank jullie voor jullie medeleven,  berichtjes.  Wat zijn jullie allemaal flink bezig ondanks mankementen/beperkingen/tegenzin. 

Ik heb vandaag mijn krachttraining thuis gedaan.  Samen met huishouden/koken  was het genoeg voor vandaag.  

Moyrrie schreef op 04-05-2024 om 09:37:

Ik schrijf niet zoveel mee. Ik merk dat ik makkelijker de chips inruil voor nootjes. Ik heb een klein houten schaaltje wat ik vul en dan de rest terug in de kast leg. Soms kan ik het dan laten om een 2e keer te pakken.
Ik zet vooral in op ongezond snaaien omzetten in gezonde tussendoortjes. En op regelmatig bewegen. 1x per dag of fietsen, of wandelen, of in de tuin werken, of een huishoudelijke taak, zoals koelkast poetsen of mijn kledingkast uitmesten.
Ik slik dezelfde medicijnen die Lientje nu niet meer gebruikt en kan daardoor en door pijn moeilijk/amper afvallen. Ik wil me daarom niet focussen op gewicht.

Als je zoals ons chronische pijn hebt en medicatie slikt, is alles al gezondheidswinst Moyrrie.   Het inwisselen  van chips voor nootjes, extra beweging. Je doet t goed .  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.