Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ja ik vind dat stom. Voel me al zo ruk met nachtzweten en dan die stomme weegschaal 

alhambra

alhambra

03-05-2024 om 08:07 Topicstarter

Wees maar even lief voor jezelf de kalender dagen. Niet wegen en gewoon de dag doorkomen.0 

Ysenda zit er aan die isoclear geen 'gek' nasmaakje? En begrijp ik uit je tekst dat je prima ruim van te voren alvast een schep whey in je yoghurt kan doen? Als in in de ochtend toevoegen en eten als lunch of is dat te lang?

O wat balen Dolfje. Maar je menstruatie en het warme weer hebben hier ongetwijfeld ook invloed op.  . Wat trouwens niks af doet van het feit dat het gewoon zuur is om die extra kilo te zien op de weegschaal.

Bailey26 schreef op 03-05-2024 om 08:15:

Ysenda zit er aan die isoclear geen 'gek' nasmaakje? En begrijp ik uit je tekst dat je prima ruim van te voren alvast een schep whey in je yoghurt kan doen? Als in in de ochtend toevoegen en eten als lunch of is dat te lang?

Nee, aan deze van ESN niet, bij geen een van de smaken. We hebben er meerdere geprobeerd, maar deze 2 vinden we bij far het lekkerste. (we zijn inmiddels overgestapt op de 2kg zakken) Je kunt ook eerst een probeerzakje kopen. En met de code ESN of PAM krijg je altijd 20% korting. 

Ja, gister had ik de whey al bij mijn ontbijt in de kwark gedaan en die at ik pas om een uur of 4, het staat niet in de koelkast, want ik houd niet van koud eten. Dan nog even een keer doorroeren en de whey is dan weer helemaal in de zuivel opgenomen. Het komt er tenslotte ook uit. De kwark ziet er dan wel iets geler uit, maar dat is normaal want die whey is ook off-white to cream. 

Dolfje schreef op 03-05-2024 om 07:50:

Hup weer een kilo erbij terwijl het de hele week zo goed ging met eten. Ok ik ben ongesteld maar ik word er schijtziek en moedeloos van.
Nu dus weer boven de 85 en ik wil ( en dat was ik vorig jaar om deze tijd) 80 ( liefst nog minder)..

Oh dat is zo frustrerend en herkenbaar Dolfje. Hopelijk trekt het snel bij en zie je weer een daling op de weegschaal   

alhambra

alhambra

03-05-2024 om 16:08 Topicstarter

Ben helemaal gaar na 2x 2uur auto te hebben gereden. Nu ook regen. Ik ben toe aan een wandeling vanavond maar even onder de paraplu. 

Lekker even uitwaaien Alhambra, ook in de regen erg fijn na zo'n lange rit. Hier in brabant is het nu trouwens droog, ik hoop bij jou ook inmiddels.

Ik had wat te weinig gegeten vanmiddag en besloot flink te gaan sporten. Daar was mijn lichaam het minder mee eens, beetje wiebelig. Maar net een flink bord chili sin carne (veel groente en veel bonen=eiwitten) naar binnen gewerkt en het gaat weer beter.

Gisteren aan het einde van de warme dag deed die vervelende plooi onder mijn buik weer zeer. Hoera... het warme weer begint en de boel gaat weer zeer doen. En dat terwijl die plooi best meevalt. Afijn, de periode van zalf smeren en Engels pluksel proppen gaat weer beginnen. Meer mensen last van dit soort ellende?

Overigens ook een leuke kant: mijn zomerkleding van vorig jaar zit een heel stuk losser 

alhambra

alhambra

03-05-2024 om 20:18 Topicstarter

Wat rot van die plooi. Ik heb bij erg warm weer dat ik moet oppassen voor smetvlekken onder mijn borsten door het constante zweten. Bepanthencreme helpt gelukkig.

Ik sta op het punt om even te gaan lopen.  Het is droog!

ik heb een plooi in bovenbeen, die smet nu ook weer een beetje. 

Ninoea schreef op 03-05-2024 om 20:51:

Zou zo’n slip helpend zijn? https://www.missmary.com/nl/freedom-skin-relief-panty

Nou, toevallig heb ik die vandeweek besteld. Is nog onderweg vanuit Zweden. Enige jammere is dat ik eigenlijk, vanwege de ontstekingen door het hangend vel van mijn bovenbenen , alleen slips kan dragen met lange pijpjes Maar ik bestelde daar weer eens bh's (die zijn echt fijn van dit merk) en dacht: ik probeer het gewoon.

Friezinnetje schreef op 03-05-2024 om 20:37:

ik heb een plooi in bovenbeen, die smet nu ook weer een beetje.

Bah, zo naar, wat doe jij er tegen?

RoosOpJeHoed schreef op 04-05-2024 om 08:54:

[..]

Bah, zo naar, wat doe jij er tegen?

nou niet heel veel. Soms een beetje vet erop. 

RoosOpJeHoed schreef op 04-05-2024 om 08:54:

[..]

Bah, zo naar, wat doe jij er tegen?

Ik gebruik sudocreme. Ik heb de meeste last in mijn liezen. 

Ninoea schreef op 03-05-2024 om 20:51:

Zou zo’n slip helpend zijn? https://www.missmary.com/nl/freedom-skin-relief-panty

Ik ben daar heel benieuwd naar. Ik draag weleens 2 slippen. 1 dunne slip onder mijn buik en 1 hogere en stevigere slip er overheen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.