Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Blomke82 schreef op 28-04-2024 om 23:24:

[..]

Pim Fortuyn had het 23 jaar terug al over de 5e colonne. Al die jaren daarna hebben we weg gekeken, gepamperd, thee gedronken en wokeisme geïntroduceerd. Met dit als gevolg.


En wegkijken word nog steeds gedaan. Kijk maar naar Ter Apel. Wat ik in  die video zag, hoe asielzoekers met hun open gulp voor een autoraam staan, hoe mensen afgeranseld bedreigd of bestolen worden is schandalig.

Poezenmeisje schreef op 29-04-2024 om 00:00:

Het gaat van kwaad tot erger. En niet van vandaag op morgen...


2020
https://jonet.nl/halsema-beveiligt-maccabi-niet-tijdens-risicowedstrijden-zaalvoetbal/

2022
https://www.rtl.nl/sport/voetbal/artikel/5306313/knvb-doet-onderzoek-na-bericht-over-antisemitisme-bij-zaalvoetbal?redirect=rtlnieuws

2024
https://nos.nl/regio/noord-holland/artikel/510135-joodse-zaalvoetbalclub-maccabi-vreest-voor-voortbestaan-door-antisemitisme


Ik heb de linkjes nog niet geopend. Zag wel de titel en het jaartal. Ik heb al eerder berichten/video's/documentaires gezien die ouder zijn. In Nederland, Engeland en in Duitsland. Kan nog steeds niet begrijpen dat daar niet veel eerder en strenger tegen opgetreden is.

Maar Nederland heeft dan wel een burgemeester die met toeters en bellen  het volk opriep om in polonaise aangifte te gaan doen, met voorgedrukte aangifte formulieren waar de naam Wilders al voor je stond vermeld, vanwege een domme meer-of-minder-vraag, waarvan elk gezond mens kon begrijpen dat hier meer of minder terreur in Hollandse wijken werd bedoeld.

En dan zit talkshowpresentator Kashem zielig te doen dat zijn kleine kinderen bang zijn voor de man met het witte haar, omdat ze het land uit gestuurd zouden worden. In plaats van dat hij zijn zendtijd gebruikt om alle kinderen (die destijds niet eens geboren waren) te vertellen dat dat onzin is want die kinderen zijn hier geboren, ze zijn Nederlander, en die man met dat witte haar bedoelde de terreur die sommige 'broeders' destijds veroorzaakten.

Vreselijk.

Poezenmeisje schreef op 29-04-2024 om 00:01:

[..]

Ik weet niet wat jouw gedachten hierbij zijn, maar van mij mag het in elk geval niet.

 

Gelukkig. Van mij ook niet.

Poezenmeisje schreef op 29-04-2024 om 00:42:

Nee, er werd gevraagd of mensen weggepest gingen worden, een bladzijde terug.

Wegpesten begint vaak bij de joodse bevolking, daarna volgt de rest...


En dit idd. Verschrikkelijk.

Ik begrijp niet dat sommigen hier hoog opgeven over de tolerantie en aard van de Nederlanders en tegelijk de hele groep asielzoekers en migranten over één kam scheert als een plaag die maar bestreden en weggepest moet worden. Asielzoekers zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik en het overgrote deel doet geen vlieg kwaad maar zoekt gewoon een veilige plek. Heb je dan echt niet door waar je mee bezig bent als je op deze manier over die mensen praat, word je dan zo verblind door frustratie?

Nicole123 schreef op 29-04-2024 om 10:27:

Ik begrijp niet dat sommigen hier hoog opgeven over de tolerantie en aard van de Nederlanders en tegelijk de hele groep asielzoekers en migranten over één kam scheert als een plaag die maar bestreden en weggepest moet worden. Asielzoekers zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik en het overgrote deel doet geen vlieg kwaad maar zoekt gewoon een veilige plek. Heb je dan echt niet door waar je mee bezig bent als je op deze manier over die mensen praat, word je dan zo verblind door frustratie?

Er moet een balans zijn tussen alles over één kam scheren/stigmatiseren en de problemen die er zijn benoemen

Nicole123 schreef op 29-04-2024 om 10:27:

Ik begrijp niet dat sommigen hier hoog opgeven over de tolerantie en aard van de Nederlanders en tegelijk de hele groep asielzoekers en migranten over één kam scheert als een plaag die maar bestreden en weggepest moet worden. Asielzoekers zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik en het overgrote deel doet geen vlieg kwaad maar zoekt gewoon een veilige plek. Heb je dan echt niet door waar je mee bezig bent als je op deze manier over die mensen praat, word je dan zo verblind door frustratie?

Asielzoekers zullen en moeten per se de zondebok zijn, de kop van jut. Het framen van een relatief enorm klein percentage van de totale bevolking neemt steeds radicalere vormen aan.

Terwijl: als er vanaf morgen geen asielzoekers meer zouden zijn, zouden de problemen in Nederland niet op miraculeuze wijze opeens voorbij zijn. Er is dan nog steeds een enorme woningnood, er is dan nog steeds vergrijzing, er zijn nog steeds gigantische personeelstekorten. Het dagelijks leven wordt er ook al niet goedkoper van. 

Door jezelf zo te focussen op die ene kleine groep, ga je totaal voorbij aan de daadwerkelijke problemen die er in Nederland spelen. Problemen die niet worden veroorzaakt door asielzoekers, maar door meerdere factoren. Problemen die niet door middel van oneliners en simpele ideeën zijn op te lossen. En laat dat nu net zijn, wat mensen totaal niet willen horen.

felija schreef op 29-04-2024 om 10:45:

[..]

Asielzoekers zullen en moeten per se de zondebok zijn, de kop van jut. Het framen van een relatief enorm klein percentage van de totale bevolking neemt steeds radicalere vormen aan.

Terwijl: als er vanaf morgen geen asielzoekers meer zouden zijn, zouden de problemen in Nederland niet op miraculeuze wijze opeens voorbij zijn. Er is dan nog steeds een enorme woningnood, er is dan nog steeds vergrijzing, er zijn nog steeds gigantische personeelstekorten. Het dagelijks leven wordt er ook al niet goedkoper van.

Door jezelf zo te focussen op die ene kleine groep, ga je totaal voorbij aan de daadwerkelijke problemen die er in Nederland spelen. Problemen die niet worden veroorzaakt door asielzoekers, maar door meerdere factoren. Problemen die niet door middel van oneliners en simpele ideeën zijn op te lossen. En laat dat nu net zijn, wat mensen totaal niet willen horen.

Gelul. Het gaat om álle groepen immigranten. Het zijn er teveel.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-04-2024 om 10:48:

[..]

Gelul. Het gaat om álle groepen immigranten. Het zijn er teveel.

Goed onderbouwde inhoudelijke reactie. In dit topic en ook elders zijn het opvallend vaak juist de asielzoekers die het hebben gedaan.

Het gaat volgens mij niet om nieuwe asielzoekers, maar om de evaluatie van de multiculturele samenleving tot dusverre. De acceptatiegraad tegenover andere culturen is nooit zo groot geweest als de politiek eerder aangenomen had. Net zoals de inflexibiliteit van de nieuwkomers tot aanpassing aan de leidende cultuur als de bereidheid tot inpassing van de leidende cultuur richting deze nieuwkomers.

felija schreef op 29-04-2024 om 10:51:

[..]

Goed onderbouwde inhoudelijke reactie. In dit topic en ook elders zijn het opvallend vaak juist de asielzoekers die het hebben gedaan.

Kijk eens, heel veel inhoud.

https://www.wyniasweek.nl/nee-adviesraad-immigratie-arbeidsmigratie-is-geen-oplossing-voor-economie-en-demografie/

https://demo-demo.nl/wp-content/uploads/2023/06/Grenzeloze_Verzorgingsstaat-2.pdf

felija schreef op 29-04-2024 om 10:45:

[..]

Asielzoekers zullen en moeten per se de zondebok zijn, de kop van jut. Het framen van een relatief enorm klein percentage van de totale bevolking neemt steeds radicalere vormen aan.

Terwijl: als er vanaf morgen geen asielzoekers meer zouden zijn, zouden de problemen in Nederland niet op miraculeuze wijze opeens voorbij zijn. Er is dan nog steeds een enorme woningnood, er is dan nog steeds vergrijzing, er zijn nog steeds gigantische personeelstekorten. Het dagelijks leven wordt er ook al niet goedkoper van.

Door jezelf zo te focussen op die ene kleine groep, ga je totaal voorbij aan de daadwerkelijke problemen die er in Nederland spelen. Problemen die niet worden veroorzaakt door asielzoekers, maar door meerdere factoren. Problemen die niet door middel van oneliners en simpele ideeën zijn op te lossen. En laat dat nu net zijn, wat mensen totaal niet willen horen.

De door jou genoemde problemen worden niet veroorzaakt door asoelzoekers, maar zij verergeren het wel. We kunnen al die mensen er niet bij hebben. 

Campanula schreef op 29-04-2024 om 10:54:

Het gaat volgens mij niet om nieuwe asielzoekers, maar om de evaluatie van de multiculturele samenleving tot dusverre. De acceptatiegraad tegenover andere culturen is nooit zo groot geweest als de politiek eerder aangenomen had. Net zoals de inflexibiliteit van de nieuwkomers tot aanpassing aan de leidende cultuur als de bereidheid tot inpassing van de leidende cultuur richting deze nieuwkomers.

Mooie post!

Ik denk ook dat het "probleem" an sich niet ligt bij asielzoekers maar eerder bij het falen van de multiculturele samenleving, aan beide kanten. En daar zou iets aan gedaan moeten worden. Zeker met de spanningen in het Midden-Oosten zie je zaken terug kinen die de samenleving geen goed doet. Zowel van autochtone Nederlanders als Nederlanders met een migratieachtergrond. 

Laten we eerlijk zijn de tolerantie van mensen met een migratieachtergrond is vaak ook ver te zoeken. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-04-2024 om 10:58:

[..]

Kijk eens, heel veel inhoud.

https://www.wyniasweek.nl/nee-adviesraad-immigratie-arbeidsmigratie-is-geen-oplossing-voor-economie-en-demografie/

https://demo-demo.nl/wp-content/uploads/2023/06/Grenzeloze_Verzorgingsstaat-2.pdf

Het gaat in dit topic nauwelijks over arbeidsmigranten, het gaat over asielzoekers die als de voornaamste oorzaak worden gezien van alles wat er mis gaat in Nederland. Dit topic is een mooie afspiegeling van hoe steeds meer mensen erin staan vwb asielzoekers. Hein de Haas weet het perfect te verwoorden in zijn boek:

https://www.debestseller60.nl/titel/9789000386857/Hoe%20migratie%20echt%20werkt

felija schreef op 29-04-2024 om 11:08:

[..]

Het gaat in dit topic nauwelijks over arbeidsmigranten, het gaat over asielzoekers die als de voornaamste oorzaak worden gezien van alles wat er mis gaat in Nederland. Dit topic is een mooie afspiegeling van hoe steeds meer mensen erin staan vwb asielzoekers. Hein de Haas weet het perfect te verwoorden in zijn boek:

https://www.debestseller60.nl/titel/9789000386857/Hoe%20migratie%20echt%20werkt

Ja op zich wel logisch dat is ook de titel van het topic. Alles over arbeidsmigranten was offtopic en daar is een nieuw topic voor aangemaakt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.