Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


vanmorgen om 8 uur begonnen met uur krachttraining.  Daarna fysiotherapie.  Ik mag eerst even niet verder opbouwen,  schouder geeft pijnprobleem,  uitstralend naar elleboog.  Naar de winkel gelopen en terug gekomen met ongeveer 10 kg boodschappen in mijn rugzak (5kilometer heen en terug). Met mijn goede arm daarna 2 uurtjes rustig aan aan tuinieren geweest.  Kamer gestoft en gepresteerd om 2 planten uit mijn handen te laten vallen.  Planten verpot. Vanmiddag kwam mijn nieuwe poetshulp dus ik bleef verder thuis.

Ik heb straks Fysio. Voor het eerst sporten daar. Benieuwd hoe het zal gaan. Zit door de Sax vrij hoog in mijn hartslag. Normaal in rust 50/55/60 nu 75/80

Sporten ging wel maar gezien mijn inspanningsintolerantie komt morgen of overmorgen de klap wel 🤫. Daarom dacht ik daarna: ik ga nog even op zoek naar eetkamerstoelen 😬. En ook gevonden.

Ben nu 2kg kwijt trouwens, in 1,5wk

alhambra

alhambra

08-05-2024 om 21:43 Topicstarter

Ik deed vanavond een computerspel. Ik stopte om een boek te lezen en zo mijn tijd wat meer bevredigend door te brengen. Een half uur lekker gelezen te hebben dacht ik. "Laat ik nog 1 hoofdstuk lezen en daarna even gaan roeien." Word ik net wakker uit een diepe dut. Ik wil verder slapen dus ik ga zo mijn bed in.

SuzyQFive schreef op 08-05-2024 om 20:54:

Sporten ging wel maar gezien mijn inspanningsintolerantie komt morgen of overmorgen de klap wel 🤫. Daarom dacht ik daarna: ik ga nog even op zoek naar eetkamerstoelen 😬. En ook gevonden.

Ben nu 2kg kwijt trouwens, in 1,5wk

Dat gaat goed! Doe ik 2 maanden over.😅 als het al lukt. 

Ik hoop bij mijn nieuwe  werk ook zo'n mooie weegbrug te hebben. Kan ik daar weer mijn gewicht  goed monitoren.

Ik heb mijn eerste doel gehaald vanochtend qua gewicht. Blijk nu ik gewoon consequent mijn calorieën bijhoudt en veel beweeg toch zo'n 0,5 kg per week te verliezen.

Goed bezig Due-scimmie
Ik zit op 2,5 kilo kwijt, maar het gaat erg langzaam. Voor mijn operatie hoef ik op zich niet af te vallen, maar alles wat ik al kwijt ben is meegenomen. 

Dat is heel netjes Due-scimmie. 
En 2.5 kilo minder Friezinnetje is toch mooi 2.5 kilo minder!

Ik had afgelopen maandag weer een weging. Zit nu op min 4,3 kg dus dat gaat wel netjes. Meteen een nieuw sportschema gekregen met meer en pittige krachtoefeningen. Had meteen de volgende dag flink spierpijn. Gisteren ook weer gesport en lopen gaat nu niet echt soepel meer 😂.
Over 4 weken krijg ik weer een meting want mijn kracht was wat achteruit gegaan. Hopelijk krijgen we dan (alleen) daar weer een stijging te zien. 

Zijn er nog mensen wezen douw trappen vandaag? Hier niet gelukt. Man moet werken en ik zou niet optijd terug zijn. Wel lekker uitgeslapen tot half 8.

alhambra

alhambra

09-05-2024 om 09:26 Topicstarter

Ik ben nu structureel 1 kilo kwijt. Ik ben al weken stabiel maar blij dat ik iets afgevallen ben. Daarnaast heb ik vandaag een spijkerbroek aan die ik niet meer droeg omdat hij te strak zat. Hij mag nog wel wat losser maar ik kan hem nu weer dragen.

lientje69 schreef op 08-05-2024 om 21:49:

[..]

Dat gaat goed! Doe ik 2 maanden over.😅 als het al lukt.

Ik hoop bij mijn nieuwe werk ook zo'n mooie weegbrug te hebben. Kan ik daar weer mijn gewicht goed monitoren.

Vooral vocht denk ik  

Bailey26 schreef op 09-05-2024 om 09:17:

Dat is heel netjes Due-scimmie.
En 2.5 kilo minder Friezinnetje is toch mooi 2.5 kilo minder!

Ik had afgelopen maandag weer een weging. Zit nu op min 4,3 kg dus dat gaat wel netjes. Meteen een nieuw sportschema gekregen met meer en pittige krachtoefeningen. Had meteen de volgende dag flink spierpijn. Gisteren ook weer gesport en lopen gaat nu niet echt soepel meer 😂.
Over 4 weken krijg ik weer een meting want mijn kracht was wat achteruit gegaan. Hopelijk krijgen we dan (alleen) daar weer een stijging te zien.

Zijn er nog mensen wezen douw trappen vandaag? Hier niet gelukt. Man moet werken en ik zou niet optijd terug zijn. Wel lekker uitgeslapen tot half 8.

Nee, mijn vriend moet voorgaan in een dienst. En ik ben een beetje aan het klussen. Wandtegels in de keuken plaatsen (zelfklevend, lekker makkelijk). Nou ja, nu zit ik op het forum. 

Ik ken douw trappen helemaal niet maar gok dat dat fietsen in de ochtend is?

Due-scimmie schreef op 09-05-2024 om 10:22:

Ik ken douw trappen helemaal niet maar gok dat dat fietsen in de ochtend is?

Dauw trappen kan inderdaad op de fiets. Hier gebeurt het vooral wandelend.

Dauwtrappen... nee, hier niet gedaan (doe ik sowieso nooit, ben ik misschien te stads voor, of te lui ) Wel om 7.15 uur gaan sporten, want zoon doet niet aan uitslapen.
Vanmorgen even koffie wezen drinken op een terrasje in de buurt en genoten van cappuccino en een stuk huisgemaakte appeltaart, dus de calorieën voor deze dag zijn weer binnen, haha! Heel misschien gaan we vanavond nog even naar de Efteling, dat zijn ook altijd flink wat stappen. 

Het is weer opgezette-enkels-tijd (warm weer i.c.m. hormonale ellende) dus de weegschaal doet niet zoveel. Wel al een paar dagen -300 gram t.o.v. vorige week, dus dat is best een meevaller in deze week. Totaal staat nu op zo'n 6,5 kilo.

Ik lees hier goede dingen en mooie resultaten! Ook stil blijven staan en toch weer een oude spijkerbroek aan kunnen is progressie hoor!

Staat je operatie al gepland Friezinnetje? Knap hoor, dat je de keuze hiervoor hebt gemaakt.

RoosOpJeHoed schreef op 09-05-2024 om 11:50:

Dauwtrappen... nee, hier niet gedaan (doe ik sowieso nooit, ben ik misschien te stads voor, of te lui ) Wel om 7.15 uur gaan sporten, want zoon doet niet aan uitslapen.
Vanmorgen even koffie wezen drinken op een terrasje in de buurt en genoten van cappuccino en een stuk huisgemaakte appeltaart, dus de calorieën voor deze dag zijn weer binnen, haha! Heel misschien gaan we vanavond nog even naar de Efteling, dat zijn ook altijd flink wat stappen.

Het is weer opgezette-enkels-tijd (warm weer i.c.m. hormonale ellende) dus de weegschaal doet niet zoveel. Wel al een paar dagen -300 gram t.o.v. vorige week, dus dat is best een meevaller in deze week. Totaal staat nu op zo'n 6,5 kilo.

Ik lees hier goede dingen en mooie resultaten! Ook stil blijven staan en toch weer een oude spijkerbroek aan kunnen is progressie hoor!

Staat je operatie al gepland Friezinnetje? Knap hoor, dat je de keuze hiervoor hebt gemaakt.

nee nog geen datum, maar ws oktober

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.