Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


SuzyQFive schreef op 04-05-2024 om 11:04:

[..]

Ik was er dus ook mee gestopt, toen merkte ik pas hoe wazig de wereld was 🤭

Daar  heb ik dan weer helemaal  geen last van gehad. Wel dus het niet kunnen afvallen  door die medicatie. 

Ik heb qua eten een paar matige dagen achter de rug. Te veel gesnaaid. Moe en druk en dan kan ik me slecht beheersen. Qua beweging  veel schoonmaken gedaan vandaag. Morgen ga ik een dagje uit, dan zal ik vast aardig wat lopen. En morgenavond  het paard weer trainen , dus morgen gaat ruimschoots  compenseren denk ik qua beweging. Als ik dan de komende  dagen  ook weer wat strenger op  mijn eten let, komt het hopelijk  wel weer goed.

Vanochtend heb ik uitgeslapen. Heerlijk! Verder heb ik vandaag lekker in de tuin gewerkt en heel veel losse graspluimen en  onkruid verwijderd, een aantal vaste planten gepoot en een paar zomerbloeiers in de bakken gedaan die aan de schutting hangen. Tussendoor een rondje gelopen met manlief en onze oudste dochter en na het avondeten zag ik dat ik te weinig bewogen had dus heb ik even een rondje van ongeveer 8 km gefietst. 
Heerlijk gegeten (pulled beef  met veel salade met avocado, rode ui, kidneybonen, mais, komkommer, tomaat, paprika en koriander). 

Hier een flink stuk gewandeld vandaag. Ook niet echt gesnaaid, maar de afgelopen week toch een paar keer iets als een ijsje met de kinderen meegegeten of een flesje cola gedronken tijdens een vakantie uitstapje, wat ik me eigenlijk niet kan veroorloven, want dan staat het afvallen dus meteen stil. 

Afgelopen drie dagen niet lekker geweest. Beginnend griepje, dat gelukkig niet enorm door heeft gezet. Maar daardoor wel zeer passief geweest.
Daardoor (en door zaterdag cheatdag) voor het eerst in een maand twee dagen boven mijn calorieverbruik gegeten. Gewicht is gelukkig gelijk gebleven. Maar ik ga dus wel weer extra opletten deze week. Hopelijk kan ik dan volgende week weer een klein gewichtsverlies melden. 

Happyapple schreef op 05-05-2024 om 21:36:

Hier een flink stuk gewandeld vandaag. Ook niet echt gesnaaid, maar de afgelopen week toch een paar keer iets als een ijsje met de kinderen meegegeten of een flesje cola gedronken tijdens een vakantie uitstapje, wat ik me eigenlijk niet kan veroorloven, want dan staat het afvallen dus meteen stil.

Dit vind ik wel het meest frustrerende aan afvallen: je eet een keer iets anders dan anders en gelijk die stagnatie (of weegschaal omhoog). En ondanks dat dat er vrij vlot weer af is en je ook gewoon moet kunnen genieten en dat prima past binnen een gezonde leefstijl, blijft het intens frustrerend. Bij mij slaat het soms een beetje door dat ik niet wil genieten van iets leuks/lekkers omdat de weegschaal dan weer vervelend is.

Gisteren gingen we borrelen om de vakantie af te sluiten. Onze zoon is dol op borrelplanken met al die hapjes. Daarna gewoon nog een stuk taart, omdat het kan (eigenlijk niet, maar goed). Ik vind mezelf dan een hele bink dat ik bewuste keuzes maak en we dingen delen om het binnen de perken te houden. Maar soms wil ik gewoon ongegeneerd alles in mijn luik duwen en nergens meer aan denken.

Ik ben (was) een vreselijke emotie-eter. Ik eet (at) ook echt bij iedere emotie; verdrietig, boos, blij, onzeker etc. Inmiddels werk ik er al jaren aan dat los te laten en het lukt aardig. Ik kan nu ook echt genieten van gezonde keuzes. Maar soms is het weer zo'n strijd (zeker i.c.m. met het hormonale monster)

alhambra

alhambra

06-05-2024 om 14:26 Topicstarter

Vanochtend op de fiets naar wat kledingwinkels voor mijn meiden. Nu lopend naar de tandarts gegaan, in het zonnetje dat wel.
Kleine ingreep maar wel een ingreep dus ik zal blij zijn als het voorbij is.

succes bij de tandarts Alhambra.

Roosopjehoed, ik herken heel erg het ongegeneerd willen kunnen snaaien af en toe. Vind het af en toe nog wel lastig een zakje chips ook voldoende te vinden ipv een zak enzo. En als de tijd van de maand ook niet meezit dan wil ik nog wel eens met regelmaat uit de bocht vliegen.

Vanavond mag ik weer wegen en ik weet zeker dat ik een plus ga zien. Confronterend maar ook eigen schuld. Moet echt weer beter gaan opletten wat ik eet. Vanaf morgen maar weer calorieën tellen. Vind ik echt teveel werk omdat je alles moet wegen en dan per stuk invoeren. Maar geeft wel weer overzicht.
Ik moet weer even terug naar een balans met voldoende gezonde voeding en ruimte voor wat lekkers.
Ik wil mijn mei doel natuurlijk wel halen 😀

RoosOpJeHoed schreef op 06-05-2024 om 11:00:

[..]

Dit vind ik wel het meest frustrerende aan afvallen: je eet een keer iets anders dan anders en gelijk die stagnatie (of weegschaal omhoog). En ondanks dat dat er vrij vlot weer af is en je ook gewoon moet kunnen genieten en dat prima past binnen een gezonde leefstijl, blijft het intens frustrerend. Bij mij slaat het soms een beetje door dat ik niet wil genieten van iets leuks/lekkers omdat de weegschaal dan weer vervelend is.

Gisteren gingen we borrelen om de vakantie af te sluiten. Onze zoon is dol op borrelplanken met al die hapjes. Daarna gewoon nog een stuk taart, omdat het kan (eigenlijk niet, maar goed). Ik vind mezelf dan een hele bink dat ik bewuste keuzes maak en we dingen delen om het binnen de perken te houden. Maar soms wil ik gewoon ongegeneerd alles in mijn luik duwen en nergens meer aan denken.

Ik ben (was) een vreselijke emotie-eter. Ik eet (at) ook echt bij iedere emotie; verdrietig, boos, blij, onzeker etc. Inmiddels werk ik er al jaren aan dat los te laten en het lukt aardig. Ik kan nu ook echt genieten van gezonde keuzes. Maar soms is het weer zo'n strijd (zeker i.c.m. met het hormonale monster)

Och RoosOpJeHoed,  dit is natuurlijk super herkenbaar voor mij. Vergelijkbaar met wat ik laatst schreef.  Elke dag weer de keuzes maken,  wetende dat dit een leven lang moet.  Ik snap zo goed dat je je zelf eens ongegeneerd wilt laten gaan.  Wij komen alletwee van heel ver. En soms lukt het even niet. ((Hug))

Jullie komen inderdaad van ver en dat continu volhouden lijkt me zacht gezegd ingewikkeld. 

Vanochtend vroeg een 7 minuten workout gedaan. Verder in de tuin gewerkt. Vanavond bootcamp. Ik betaalde per les maar heb nu een 20-strippenkaart afgenomen die is een jaar geldig. Ik denk dat ik woensdagavond ook ga. Vrijdagochtend moet ik onze oudste ophalen bij de logeer voorziening en mijn man is er dan niet omdat hij kamperen is met de jongste twee; dus dan kan ik niet. Wel heel jammer vind ik dat!! 

Ninoea,  wat een actieve dag weer! 4 kinderen,  veel sporten,  tuinieren.  Vrijpostige vraag: heb je er nog een baan naast? Dat kan toch haast niet met zo'n druk leven (sprak de oude vermoeide vrouw).

alhambra

alhambra

06-05-2024 om 18:09 Topicstarter

Ik ben aan het koken maar ik ga voorlopig nog niet eten. Dikke mond van de verdoving. 

alhambra schreef op 06-05-2024 om 18:09:

Ik ben aan het koken maar ik ga voorlopig nog niet eten. Dikke mond van de verdoving.

Ik hoop dat je straks zonder verdoving wel pijnvrij bent

Ik heb vanochtend een grow with jo workout gedaan om 6 uur voor iedereen wakker was. Vandaag aan woon-werkverkeer ruim 40km elektrisch gefietst. Alleen binnen calorieën blijven vind ik dus lastig. Maar als calorieverbruik van ditbit klopt hou ik toch een 500 kcal marge ongeveer.

Morgen heb ik geen tijd om naar mijn vaste, dynamische yogales te gaan, maar vandaag kon ik wel naar yoga, alleen op het tijdstip van een rustige les. De les was inderdaad trager, maar desondanks trilden mijn benen aan het einde van de les! Heel intensief was het vasthouden van bepaalde poses.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.