Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Mayosate schreef op 30-01-2025 om 09:49:

ik had een mis klik gedaan bij het ophangen van een telefoontje. Waardoor hij per ongeluk doorverbonden werd naar een collega.. tja onhandig maar kan gebeuren, gebeurt super vaak door het systeem van ons.
normaal krijg je dan een mail met ‘ik denk dat dit een foutje was!’ En leg je het uit en is het goed. Krijg me nu toch een hatelijke mail, ik ben er echt van geschrokken. Dit soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren door dat het systeem onhandig ingericht is.
ik vind dat altijd zo oncollegiaal als collega’s je op deze manier benaderen… ppfff

Ik zou hier zelf op reageren. Al is het maar: Uiteraard is het vervelend dat zoiets gebeurt, maar het was geen opzet. Jouw reactie in deze situatie is buitengewoon onprofessioneel en ook ongepast.

In mijn vorige beroep werd je productiviteit beoordeeld. Omdat je uren moest schrijven op klanten. Dan konden ze mooi zien hoeveel tijd het kostte en wat het andere kosten.

Soms.... er is iets waar ik niks mee kan maar heb ook geen bevoegdheid om het op te lossen. Dat zal een meerdere moeten doen.
Maar waar ik ook klop niemand gaat mij helpen en ondertussen loopt het uit de hand.
Ik geef het nog 2 weken en dan gaat het mis.  

De hardst pratende collega klaagde vandaag dat mensen op kantoor te veel praten waardoor deze collega niet aan het werk toe komt. …

Netherfield schreef op 04-02-2025 om 21:50:

De hardst pratende collega klaagde vandaag dat mensen op kantoor te veel praten waardoor deze collega niet aan het werk toe komt. …

Deze is enigszins herkenbaar voor mezelf 🫣

Tip voor mezelf, lees een mail helemaal voordat je 'm enthousiast beantwoordt. Dan lees je ook de laatste zin waarin staat dat de deadline verstreken is en antwoorden geen zin heeft.
Kan het onderbemande secretariaat ook niet helpen dat iemand een verzoek stuurt die beantwoord moet worden vlak voor zijn deadline.

Grrrrrrr gisteren thuisgewerkt en vandaag weer op mijn werkplek. Na een vergadering kruip ik achter mijn computer en ontdek dat ik mijn computerbril thuis heb laten liggen. Ik ben inmiddels helemaal aan die computerbril, gewone bril leest van geen meter.

Zal ik weer naar huis fietsen om de bril op te halen?  Ben ik toch weer zo 40 minuten verder...

Auwereel schreef op 06-02-2025 om 11:27:

Grrrrrrr gisteren thuisgewerkt en vandaag weer op mijn werkplek. Na een vergadering kruip ik achter mijn computer en ontdek dat ik mijn computerbril thuis heb laten liggen. Ik ben inmiddels helemaal aan die computerbril, gewone bril leest van geen meter.

Zal ik weer naar huis fietsen om de bril op te halen? Ben ik toch weer zo 40 minuten verder...

Hoeveel tijd/hoofdpijn kost het je als je het niet op gaat halen?

Schemerlampje schreef op 06-02-2025 om 11:42:

[..]

Hoeveel tijd/hoofdpijn kost het je als je het niet op gaat halen?

Het kan mogelijk nekpijn op gaan leveren, ik ben geneigd een foute houding aan te nemen met mijn gewone bril, door meer door de onderkant van mijn glazen te turen. Maar daar kan ik op letten, het is hoofdzakelijk irritatie dat ik minder scherp zie als zou kunnen.

Ik zit er nu aan te denken een tweede computerbril aan te schaffen, één voor in mijn werktas, en één voor thuis. Of is dat te luxe en moet ik gewoon beter opletten als ik mijn tas inpak.

Auwereel schreef op 06-02-2025 om 12:02:

[..]

Het kan mogelijk nekpijn op gaan leveren, ik ben geneigd een foute houding aan te nemen met mijn gewone bril, door meer door de onderkant van mijn glazen te turen. Maar daar kan ik op letten, het is hoofdzakelijk irritatie dat ik minder scherp zie als zou kunnen.

Ik zit er nu aan te denken een tweede computerbril aan te schaffen, één voor in mijn werktas, en één voor thuis. Of is dat te luxe en moet ik gewoon beter opletten als ik mijn tas inpak.

Ik heb heel veel dingen dubbel, juist omdat ik mijn billen nog zou vergeten als ze niet vast zaten. 

Ik heb ook reservesleutels op mijn werk liggen. 

Waarom zou een 2e te luxe zijn? Dat bepaal je zelf toch, als jij het handig vind omdat je 'm regelmatig vergeet, of dat het ruimte scheelt in je tas, zou ik het zeker doen.

[..]

Al koop je er nog 3. Daar hoeft de rest van de wereld echt niks van te vinden hoor.

[..]

Waarom zou dat luxe zijn? Als je ze allebei goed kunt gebruiken, waarom dan niet jezelf dat gemak (en een gebrek aan nekpijn) gunnen? 

Ik zou er meteen nog een halen. Maar ik heb ook 10,% zonnebrillen omdat ik er dan altijd eentje bij de hand heb, met elke tas en op werk/thuis/auto

Collega's die van alles laten liggen voor de volgende  dienst.

Ik heb een collega die doet alsof ze het werk niet begrijpt als ze het gewoon niet eens is met de instructie. Ze vindt vaak dat mensen zeuren. En ik vind dan weer dat zij zeurt. Heb weer een dossier dat door een collega naar mij doorgestuurd is omdat ze zelf haar werk niet aan wil passen (en het is fout, dat weet ze best).

Heel irritant.

Er is iets afgekeurd omdat het niet volgens de regels zou zijn, ik zit me nu suf te zoeken in de regels welke regel is overtreden. Er is het nodige gewijzigd, maar het deel waarover ze klagen is hetzelfde gebleven. Snap 't niet, dus ik hoop dat ik nog meer informatie krijg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.