Vakantie en reizen

ief
20-02-2025 om 14:51
Zomervakantie 2025
Ik beproef hier m’n geluk maar weer eens, want we komen er niet uit. Gezin van vijf: ouders, twee tieners en een kleuter. Ze willen ‘eens wat anders dan Italië, Frankrijk of Duitsland’. De verlangens zijn: rust, natuur, water om in te zwemmen (liefst natuurwater), winkels in de buurt, en wel een beetje luxe. Niet kamperen, maar een huisje, air-bnb, of een accommodatie op een (rustigere) camping. Wat contactmogelijkheden voor de jongste zou leuk zijn, maar is niet eens per se noodzakelijk (de ervaring leert dat mijn kinderen op vakantie bijna nooit vriendjes en vriendinnetjes maken).
We hebben gekeken naar de Zweedse archipel, Polen en Spanje, maar we komen er niet uit/zien door de bomen het bos niet meer. Tips dus van harte welkom!

MarvelousM
20-02-2025 om 15:39
Wat dacht je van Interlaken, Zwitserland. Of ergens aan de Thunsee. Wel duur natuurlijk. Maar ook heel prachtig. Specifieke camping weet ik niet.
Kroatië is ook heel mooi! Genoeg natuur en zwemwater, en zee natuurlijk. Kun je ook een beetje rondreizen nog. Of je gaat ergens in het midden zitten en dan uitstapjes maken naar Split en Dubrovnik.

Netherfield
20-02-2025 om 15:57
Wij waren in een stacaravan op camping Lampele aan de Ossiacher see in Oostenrijk. Veel Nederlanders en genoeg te doen in de omgeving. Bijna geen animatie, alleen soms een vuurspuwer oid 's avonds, max 1 keer per week. Je kan vanuit daar makkelijk een dagje naar Italië of Slovenië.

Chrissie80
20-02-2025 om 22:47
Wij hebben een keer een heerlijke vakantie op deze camping in Oostenrijk. Prachtige omgeving en veel te doen. https://www.natterersee.com/?lang=en-GB. Voor winkels moet je met de bus, maar die stopt op de camping en dan sta je binnen een kwartiertje middenin Innsbruck.
Dit jaar gaan we naar Tjechie, o.a. het Lipnomeer zou aan je wensen kunnen voldoen.

BlairW
21-02-2025 om 07:35
Ysenda schreef op 21-02-2025 om 07:28:
Denemarken
Wilde ik ook zeggen!
Wij hebben heerlijk gezwommen in zee daar, wat pretparken bezocht, steden en natuur. Vind het echt een heel leuk land met vriendelijke mensen en gewoon een fijne sfeer en alles wat TO zoekt, hebben ze daar! Wij hebben een rondreis gemaakt en zaten in Kopenhagen in een hotel en daarna zijn we naar wat airbn’s gegaan. Als afsluiter bij Lalandia in Billund verbleven voor het toffe zwemparadijs. Op onze andere locaties hadden we geen zwembad (wel zee dus), maar dochter heeft dat totaal niet gemist. Teveel andere leuke dingen gedaan

MMcGonagall
21-02-2025 om 08:35
Ik zwem nagenoeg nooit in natuurwater (donker, eng, viezig), maar in Zweden heb ik dat wel veel gedaan. Prachtige meren heb je daar. We hebben er ook mooie huisjes gehad en het was een heel relaxte vakantie.

Due-scimmie
21-02-2025 om 08:40
Wij hebben ook een geweldige vakantie gehad in Denemarken vorig jaar
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.