Vakantie en reizen
Anouk1234
02-01-2025 om 21:30
Verzoek booking boeking annuleren
Ik heb een paar maanden geleden een vakantie naar Frankrijk geboekt via booking.com. Nu krijg ik het verzoek van de verhuurder mijn boeking te annuleren, omdat er bij booking een te lage prijs in het systeem stond. Blijkbaar kan de verhuurder het niet zelf annuleren. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik niet annuleer. Iemand een idee/ervaring hiermee?
April2021
02-01-2025 om 21:45
Ik zou dat niet zomaar doen. Neem contact op met de klantenservice van booking en zie wat zij zeggen.
Ik heb een keer gehad dat er een probleem was met m'n boeking en toen nam booking contact met me op.
Tijgeroog
02-01-2025 om 21:47
Ik heb wel eens zo'n verzoek gekregen omdat er een dubbele boeking was. Vanuit booking.com kreeg ik toen ook de boodschap dat niet annuleren geen optie was.
Maar daar was de volgende dag al, en een andere situatie. Hier is het een fout van de verhuurder, en vreselijk ondoorzichtig makelijk. Misschien willen ze eigenlijk zelf de accommodatie gebruiken, of biedt er iemand anders meer geld.
Ik zou contact opnemen met booking.com zelf.
Kun je iets vergelijkbaars vinden als alternatief voor je vakantie?
Ellori
02-01-2025 om 22:19
Booking is een bemiddelingsbedrijf en de verhuurder moet jou als klant hier helemaal niet mee opzadelen. De verhuurder heeft gewoon een eigen ingang bij booking waar deze contact mee op kan nemen om te kijken of het probleem te verhelpen is.
Zoals de anderen hier al aangeven neemt booking zelf contact op in dat soort gevallen, niet de verhuurder.
Ik zou de annulering niet accepteren en zelf even booking bellen.
Zeespiegel
03-01-2025 om 01:52
heb ik ook weleens gehad, omdat we een huisje slechts voor 1 nacht geboekt hadden, via booking.com
Daar was de eigenaar niet blij mee, het moesten er minimaal 2 zijn.
Wij zagen het pas maanden later, toen gereageerd dat als hij het er niet mee eens was, hij het zelf mocht annuleren. Toen was het niet meer nodig.
(We hadden in januari geboekt voor de bouwvak.)
Ik weet niet of het echt niet kan, of dat er dan ongunstige voorwaarden aanzitten.
Maar een prijsstijging achteraf kan gewoon niet.
Anouk1234
03-01-2025 om 06:50
Ik denk ook dat de verhuurder fout zit en het vanuit zijn kant niet kan annuleren en het probeert door het aan mij te vragen.
Tuinfluiter
03-01-2025 om 08:17
Annuleren kan alleen via booking en de eigenaar moet contact opnemen met booking en het daarmee uitzoeken. Booking kan dan weer contact met jou opnemen.
Zelf meegemaakt met een b&b in Spanje de eigenaar wilde de kamer dat weekend gebruiken voor een familiefeestje. Wij hebben toen wel zelf geannuleerd omdat we niet terplekke in een onprettige situatie wilde belanden. Bij ons kwam het verzoek wel al heel vlug na de boeking en waren er genoeg alternatieven.
Anouk1234
03-01-2025 om 11:20
De verhuurder zegt dat Booking ten onrechte de boekingen al voor 2025 had opengezet met een te lage prijs. Ik heb nu aangegeven bij de verhuurder dat ze het maar met booking op moeten lossen. Desnoods legt booking het prijsverschil maar bij. Die maken genoeg winst.
Anouk1234
03-01-2025 om 11:21
April2021 schreef op 02-01-2025 om 21:45:
Ik zou dat niet zomaar doen. Neem contact op met de klantenservice van booking en zie wat zij zeggen.
Ik heb een keer gehad dat er een probleem was met m'n boeking en toen nam booking contact met me op.
Booking gaat nu contact opnemen met de verhuurder. En richting de verhuurder heb ik aangegeven dat ze dit met booking op moeten losssen.
MMcGonagall
03-01-2025 om 12:03
Ik heb het gehad met een boeking in Londen. Verhuurder wilde de laatste dag kennissen in het huis laten dus ik moest een dag korter. Annuleren kon niet kosteloos maar zij kon niet deels annuleren. Ik heb dus die dag geannuleerd en direct een mail gestuurd naar Booking met haar verzoek. Een paar dagen later kreeg ik de kosten voor die ene nacht terug. Was best goed geregeld. Overigens baalde ik natuurlijk wel, maar het betrouwbare aanbod in die periode was zo klein, dat we er maar een nachtje Canterbury van hebben gemaakt. Was ook leuk.
Anouk1234
03-01-2025 om 12:36
Ik kan kosteloos annuleren. Dus dat is het probleem niet. Maar het is gewoon een mooi en ruim appartement op een mooie locatie tegen een gunstige prijs. Ik kan geen alternatief vinden dat aan al die voorwaarden voldoet.
Prachtwacht
03-01-2025 om 12:47
Anouk1234 schreef op 03-01-2025 om 12:36:
Ik kan kosteloos annuleren. Dus dat is het probleem niet. Maar het is gewoon een mooi en ruim appartement op een mooie locatie tegen een gunstige prijs. Ik kan geen alternatief vinden dat aan al die voorwaarden voldoet.
Ik ben dan wel benieuwd naar de hogere prijs en het verschil. Eigenlijk wil de eigenaar gewoon dan je bijbetaalt.
Madamecannibale
03-01-2025 om 12:51
Ik zou wel echt opletten op bijbetalen. Het is bekend dat het berichtensysteem van booking zo lek als een mandje is. Wij hadden laatst zelfs een spookboeking, een boeking die vanuit onze account gemaakt was en waarvoor we annuleringskosten moesten betalen. Uiteraard niet gedaan maar booking heeft altijd al veel last van spam dus bij extra betaalverzoeken zou ik alert zijn. Verder zou ik de klantenservice van booking hiervoor inschakelen, ook al zijn mijn ervaringen daarmee niet al te positief in dit soort situaties.
Anouk1234
03-01-2025 om 13:32
Prachtwacht schreef op 03-01-2025 om 12:47:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd naar de hogere prijs en het verschil. Eigenlijk wil de eigenaar gewoon dan je bijbetaalt.
Klopt.
Anouk1234
03-01-2025 om 13:34
Madamecannibale schreef op 03-01-2025 om 12:51:
Ik zou wel echt opletten op bijbetalen. Het is bekend dat het berichtensysteem van booking zo lek als een mandje is. Wij hadden laatst zelfs een spookboeking, een boeking die vanuit onze account gemaakt was en waarvoor we annuleringskosten moesten betalen. Uiteraard niet gedaan maar booking heeft altijd al veel last van spam dus bij extra betaalverzoeken zou ik alert zijn. Verder zou ik de klantenservice van booking hiervoor inschakelen, ook al zijn mijn ervaringen daarmee niet al te positief in dit soort situaties.
Ik heb de klantenservice al benaderd. Vooralsnog ga ik niet annuleren. En blijkbaar mag de verhuurder niet annuleren, want anders had ik niet het verzoek gekregen te annuleren.
Xandora
03-01-2025 om 14:24
Dit heb ik ook gehad, dacht met mazzel een betaalbare kamer voor vierdaagse van Nijmegen gevonden te hebben ruim een jaar van te voren. Werd ik gebeld door het hotel dat booking het niet al beschikbaar had moeten zetten en of ik het wilde annuleren want ze gingen het alleen verhuren via hun site met de vierdaagse.
Uiteindelijk toch maar geannuleerd want had geen zin om dit jaar dan in Nijmegen te staan zonder kamer door zogenaamde overboeking..
Maar had achteraf het hotel het zelf moeten laten regelen en booking het verschil maar laten lappen..
Nu wordt er voor dezelfde kamer tussen de 800 en 1000 meer gerekend.🤨
Ik sla wel over dit jaar.