Sport en bewegen
Friezinnetje
30-01-2022 om 12:41
Olympische Winter Spelen 2022 Bejing.
As Vrijdag 4 februari starten de Olympische Spelen.
Wie kijkt er ook mee?
Medailles voor Nederland:
8 x Goud:
Irene Schouten 3 km
Ireen Wüst 1500 m
Kjeld Nuis 1500 m
Irene Schouten 5 km
Suzanne Schulting 1000 m
Dames relay shorttrack
Thomas Krol 1000 m
Irene Schouten massastart
5 x Zilver:
Patrick Roest 5 km
Suzanne Schulting 500 m
Thomas Krol 1500 m
Patrick Roest 10 km
Jutta Leerdam 1000 m
4 x Brons:
Antoinette de Jong 1500 m
Kimberly Bos Skeleton
Dames ploegenachtervolging schaatsen
Suzanne Schulting 1500 m
Totaal 17 medailles!
Friezinnetje
14-02-2022 om 08:56
Beide Nederlanders, Niek vd Velde en Melissa Peperkamp door naar de finale van de Big-air
MMcGonagall
14-02-2022 om 09:16
Het mooiste nieuws van de dag is dat Rianne de Vries woensdag de 1500 meter shorttrack mag rijden. Eeuwige reserve voor de achtervolgingsploeg, net zo hard trainen en nooit op het podium. Hopelijk brengt ze het er goed vanaf.
Friezinnetje
14-02-2022 om 10:00
MMcGonagall schreef op 14-02-2022 om 09:16:
Het mooiste nieuws van de dag is dat Rianne de Vries woensdag de 1500 meter shorttrack mag rijden. Eeuwige reserve voor de achtervolgingsploeg, net zo hard trainen en nooit op het podium. Hopelijk brengt ze het er goed vanaf.
jaaa, dat hoorde ik ook net. super!
ScarceKudu74
14-02-2022 om 10:04
CAS verwerpt beroep IOC: Kamila Valieva mag ondanks positieve dopingtest in Peking blijven
https://www.ad.nl/olympische-spelen/cas-verwerpt-beroep-ioc-kamila-valieva-mag-ondanks-positieve-dopingtest-in-peking-blijven~aae36141/
Belachelijk ! Weer een Rus met doping, maar ze mag gewoon blijven omdat ze pas 15 is
Lollypopje
14-02-2022 om 10:06
Peen schreef op 14-02-2022 om 10:04:
CAS verwerpt beroep IOC: Kamila Valieva mag ondanks positieve dopingtest in Peking blijven
https://www.ad.nl/olympische-spelen/cas-verwerpt-beroep-ioc-kamila-valieva-mag-ondanks-positieve-dopingtest-in-peking-blijven~aae36141/
Belachelijk ! Weer een Rus met doping, maar ze mag gewoon blijven omdat ze pas 15 is
Heel bizar inderdaad. Voor het meisje is al het gedoe heel sneu, want het zal vast niet haar idee zijn geweest. Maar Rusland mag niet voor niks niet als Rusland mee doen. Dan zouden ze juist extra streng moeten zijn.
ScarceKudu74
14-02-2022 om 10:09
Lollypopje schreef op 14-02-2022 om 10:06:
[..]
Heel bizar inderdaad. Voor het meisje is al het gedoe heel sneu, want het zal vast niet haar idee zijn geweest. Maar Rusland mag niet voor niks niet als Rusland mee doen. Dan zouden ze juist extra streng moeten zijn.
Zeg dat.
Nou, mijn lol om die sport te kijken is nu wel verpest. Jammer dit.
Lollypopje
14-02-2022 om 10:15
Peen schreef op 14-02-2022 om 10:09:
[..]
Zeg dat.
Nou, mijn lol om die sport te kijken is nu wel verpest. Jammer dit.
Ik vond het ook al heel vreemd dat Rusland het besluit kon terugdraaien. Alsof die objectief zijn
Tuinfluiter
14-02-2022 om 10:27
Als tieners niet vervolgd mogen worden voor doping gebruik zijn ze vogelvrij voor malafide sportartsen. Als ze niet kunnen worden geschorst voor doping gebruik moet je sporters onder de 18 niet meer mee laten doen. Heel triest voor dit meisje er ligt toch voor altijd een smet op je reputatie.
Friezinnetje
14-02-2022 om 12:58
Tuinfluiter schreef op 14-02-2022 om 10:27:
Als tieners niet vervolgd mogen worden voor doping gebruik zijn ze vogelvrij voor malafide sportartsen. Als ze niet kunnen worden geschorst voor doping gebruik moet je sporters onder de 18 niet meer mee laten doen. Heel triest voor dit meisje er ligt toch voor altijd een smet op je reputatie.
nou precies. doping is doping
Klaas_Jesper
14-02-2022 om 14:38
Ik snap de afweging van het CAS wel. De wereld anti-doping code maakt niet duidelijk of je een minderjarige wel voorlopig kúnt schorsen. Op andere punten (bewijslast en lagere sancties) zijn er echter wel aparte regels voor minderjarigen. Er is dus nog discussie over of het kan. Ze is niet positief getest tijdens de Spelen en er loopt nog een procedure over de positive test van december. De uitslag van die test is niet tijdig meegedeeld, waardoor zij is verhinderd om bepaalde juridische stappen te zetten.
Stel nu dat in de procedure die nog loopt, blijkt dat er uitslagen of monsters verwisseld zijn, dat de test verprutst is, of dat ze de stof mág gebruiken, dan is ze ten onrechte uit de Spelen gegooid. Dat kan niet hersteld worden. Als nu blijkt dat ze inderdaad schuldig wordt bevonden, wordt zij uit de uitslag geschrapt en (aangenomen dat ze de top 3 haalt) worden de medailles dan alsnog uitgereikt aan degenen die die gewonnen hebben. Die missen dan alleen de ceremonie. Het zij zo. Reik de medailles anders uit tijdens een gala, de eerste wedstrijd, het eerste WK - onder daverend applaus. Nu is er toch geen publiek.
Klaas_Jesper
14-02-2022 om 14:42
Lollypopje schreef op 14-02-2022 om 10:15:
[..]
Ik vond het ook al heel vreemd dat Rusland het besluit kon terugdraaien. Alsof die objectief zijn
Het was het Russische anti-doping bureau dat de voorlopige schorsing oplegde en weer ophief. Misschien omdat het zich afvroeg of je een minderjarige wel voorlopig (dat is volgens mij voordat de schuld vaststaat) kunt schorsen.
Lollypopje
14-02-2022 om 14:45
Klaas_Jesper schreef op 14-02-2022 om 14:42:
[..]
Het was het Russische anti-doping bureau dat de voorlopige schorsing oplegde en weer ophief. Misschien omdat het zich afvroeg of je een minderjarige wel voorlopig (dat is volgens mij voordat de schuld vaststaat) kunt schorsen.
Dat zou kunnen, maar als het gaat om Rusland en Russische organisaties heb ik toch een behoorlijke gezonde scepsis op dit gebied.
Joszy
15-02-2022 om 07:29
oeh die schaatsbondscoach... wat een chagrijn! Die zou mij niet kunnen motiveren. Hopen dat de schaatsers er anders over denken!
Friezinnetje
15-02-2022 om 07:36
Joszy schreef op 15-02-2022 om 07:29:
oeh die schaatsbondscoach... wat een chagrijn! Die zou mij niet kunnen motiveren. Hopen dat de schaatsers er anders over denken!
nou idd
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.