Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Winter Spelen 2022 Bejing.

Friezinnetje

Friezinnetje

08-02-2022 om 14:36 Topicstarter

beetje late reactie, maar: YYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH

MMcGonagall schreef op 08-02-2022 om 14:32:

Heel knap gedaan maar ik had het liever andersom gezien. Nuis vind ik niet zo’n sympathieke man.

Dan moet Krol het maar op de 1000 doen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-02-2022 om 09:51

Dopingmysterie rond Russische kunstrijders? Medaille-uitreiking landenwedstrijd uitgesteld na ‘juridisch probleem’

https://www.ad.nl/olympische-spelen/dopingmysterie-rond-russische-kunstrijders-medaille-uitreiking-landenwedstrijd-uitgesteld-na-juridisch-probleem~a891077a/

De Russen zullen toch niet weer zo stom geweest zijn om doping te gebruiken?? Ik kijk graag kunstschaatsen,  dit zou ik echt een domper vinden 

Wat zonde van Knegt. Had het hem gegund na alle ellende.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-02-2022 om 13:43

wel een deceptie zo. Weer een penalty ook. 

Erg jammer 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-02-2022 om 15:02

Wat is dat nou opeens voor gedoe bij het schaatsen? Hebben jullie het gezien? 

NL zou de ijsmeester beïnvloeden om beter ijs te krijgen voor de Nederlanders en nu is Nils vd Poel boos en noemt dat corruptie. 

Peen schreef op 09-02-2022 om 15:02:

Wat is dat nou opeens voor gedoe bij het schaatsen? Hebben jullie het gezien?

NL zou de ijsmeester beïnvloeden om beter ijs te krijgen voor de Nederlanders en nu is Nils vd Poel boos en noemt dat corruptie.

Ik zag iets langskomen. Maar als het goed ijs is voor de Nederlanders is het toch goed ijs voor iedereen?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-02-2022 om 15:13

Schemerlampje schreef op 09-02-2022 om 15:07:

[..]

Ik zag iets langskomen. Maar als het goed ijs is voor de Nederlanders is het toch goed ijs voor iedereen?

Lijkt mij ook, dus ik snap de ophef niet zo 

Peen schreef op 09-02-2022 om 15:13:

[..]

Lijkt mij ook, dus ik snap de ophef niet zo

Ik ook niet, wat een gezeur om niets

heeft het misschien te maken met wat voor ijs ze gewend zijn en waar daardoor hun voorkeur ligt?

Friezinnetje

Friezinnetje

09-02-2022 om 17:54 Topicstarter

Lollypopje schreef op 09-02-2022 om 16:20:

heeft het misschien te maken met wat voor ijs ze gewend zijn en waar daardoor hun voorkeur ligt?

zou kunnen maar het lijkt mij dat iedereen er profijt van heeft. Als het echt in het voordeel van de nederlanders zou zijn, had hij niet gewonnen. En zij doen dit al jaren, veelal op verzoek van de ijsmeesters aldaar. 

Volgens mij heeft de een voordeel bij hard ijs, de ander bij zachter ijs. Ik hoor ze wel eens zeggen dat kleine lichte Aziaten soms voordeel hebben op iemand als Krol die groot en dus zwaarder is. En ik denk dat het ook met je techniek te maken heeft. Glij je vooral of is het meer werken? Heb je behoefte aan meer of minder grip... dus ik denk wel dat mensen voordeel kunnen hebben bij ander ijs

Friezinnetje

Friezinnetje

09-02-2022 om 19:30 Topicstarter

Maar goed, iedereen kan dus naar de ijsmeester toe om wat aan te geven en niemand anders doet het. Is het dan de fout van Nederland? 

https://www.schaatsen.nl/nieuws/2022/februari/bij-de-details-in-het-schaatsen-hoort-ook-de-temperatuur-van-het-ijs/

Het gaat om dit artikel. Ik zie het punt niet zo. De Nederlander probeert de ijsmeester te overtuigen, geeft hem nieuwe informatie en de ijsmeester snapt dat hij dat doet omdat het team er profijt van kan hebben. De eindverantwoordelijkheid ligt bij de ijsmeester, maar door dingen te benoemen krijgt die Nederlander toch iets meer voor elkaar, zegt hij.

Er wordt niemand omgekocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.