Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Toen mijn wekker vannacht ging wilde ik alleen maar slapen. Hockeydames wel overtuigend door heb ik net gelezen

Ja, hockeydames in de finale. 
En weer 2 medailles erbij  

Femke haalt gewoon over 3 jaar goud 

ik vind femke bol zo leuk overkomen! Supergoed gelopen ook

Joszy schreef op 04-08-2021 om 07:21:

ik vind femke bol zo leuk overkomen! Supergoed gelopen ook

En relaxed. Vlak voor de start liep ze rond met een zak ijs om af te koelen en gooide ze tijdens het voorbijkomen een ijsklontje in het T-shirt van haar coach 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

04-08-2021 om 07:35

NinjeTurtle schreef op 04-08-2021 om 07:26:

[..]

En relaxed. Vlak voor de start liep ze rond met een zak ijs om af te koelen en gooide ze tijdens het voorbijkomen een ijsklontje in het T-shirt van haar coach

Mooi dat ze zo ontspannen met alle druk kan omgaan. Nog zo jong, dan is het niet makkelijk om rustig te blijven onder al die aandacht. Je ziet haar gewoon genieten van elk moment op de Spelen.

Ohh ik vind het baanwielrennen zou leuk, en dan vooral het sprinten (1 tegen 1), wat nou aan de gang is.. Zo spannend om af te moeten wachten wanneer ze snelheid gaan maken, heerlijk!

Sophia_!

Sophia_!

04-08-2021 om 09:52

Goedemorgen. Mooie medailles er weer bij    Echt knap.

Baanwielrennen is zeker leuk Wobbelkont, lekker spannend. 

ik vind het wel spectaculair dat die twee mannen precies dezelfde tijd rijden.. echt op de duizendste nauwkeurig. Dat verzin je toch niet! 

Sophia_!

Sophia_!

04-08-2021 om 09:54

echt bizar inderdaad! 

NinjeTurtle schreef op 04-08-2021 om 04:38:

Die 2 Amerikaansen waren wel heel snel. 18 jaar oud wereldrecord er dik aan

Europees record voor Femke ja, dat stond 18 jaar. Wereldrecord stond van juni dit jaar.

coolpack2 schreef op 04-08-2021 om 05:36:

[..]

Yes! Zeer terecht dat het Olympisch is! Ik moet nog wel even de regels qua score nazoeken. Ik kreeg het gevoel dat speed wel heel zwaar weegt, maar ik heb niet alles kunnen zien dus wellicht leek dat maar zo .

Zoals ik heb begrepen gaat de puntentelling als volgt: de klassering op elk onderdeel telt als punt. Als je dan een klimmer hebt die (pak even de nr 2 als voorbeeld):
speed 2e plek: 2 punten
boulder 2e plek: 2 punten
lead 14e plek: 14 punten
Dan doen ze 2 x 2 x 14 = 56 punten

De nummer 1 had in de kwalificaties 33 punten en de nummer 8 die nog doorging naar finale had 550 punten.

DGHK schreef op 04-08-2021 om 10:39:

[..]

Zoals ik heb begrepen gaat de puntentelling als volgt: de klassering op elk onderdeel telt als punt. Als je dan een klimmer hebt die (pak even de nr 2 als voorbeeld):
speed 2e plek: 2 punten
boulder 2e plek: 2 punten
lead 14e plek: 14 punten
Dan doen ze 2 x 2 x 14 = 56 punten

De nummer 1 had in de kwalificaties 33 punten en de nummer 8 die nog doorging naar finale had 550 punten.

Ah ja, zoiets had ik intussen begrepen. Heb nu ook live met Nederlands commentaar 👍 (gisteren niet gevonden)

Ik val er net op tijd in voor Boulder 😁

Sophia_!

Sophia_!

04-08-2021 om 11:04

Klimmen is nog best moeilijk 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.