Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Waar staat de afkorting ROC eigen lijk voor, voor het team sporter dat niet voor hun eigen land uit kan komen?

SusannaT schreef op 28-07-2021 om 17:51:

Waar staat de afkorting ROC eigen lijk voor, voor het team sporter dat niet voor hun eigen land uit kan komen?

Soort van onafhankelijk Russisch team, omdat Rusland zelf niemand mogen afvaardigen vanwege alle doping schandalen.

In dit team zitten alleen Russen die nooit daarbij betrokken zijn geweest.

Lollypopje schreef op 28-07-2021 om 17:52:

[..]

Soort van onafhankelijk Russisch team, omdat Rusland zelf niemand mogen afvaardigen vanwege alle doping schandalen.

In dit team zitten alleen Russen die nooit daarbij betrokken zijn geweest.

Ohw,  da's wat anders dan de losse olympiërs die je normaal ook wel hebt. 

Dan zal het wel staan voor Russian Olympic Team of zo

SusannaT schreef op 28-07-2021 om 17:56:

[..]

Ohw, da's wat anders dan de losse olympiërs die je normaal ook wel hebt.

Die zijn er ook. Het vluchtelingenteam (en statenlozen dacht ik) die spelen onder de olympische vlag.

Maar die halen volgens mij zelden medailles.

Lollypopje schreef op 28-07-2021 om 17:58:

[..]

Die zijn er ook. Het vluchtelingenteam (en statenlozen dacht ik) die spelen onder de olympische vlag.

Maar die halen volgens mij zelden medailles.

Ja precies, dat dacht ik dus ook, het verbaasde me daarom dat ROC het wél goed deed. Maar als dat een delegatie Russen is, is dat logischer.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-07-2021 om 18:10

SusannaT schreef op 28-07-2021 om 17:51:

Russian Olympic Committee. Bestaat inderdaad uit sporters die al lange tijd in het buitenland wonen en trainen en daar alle dopingtests doorstaan. Omdat er te veel twijfel is over de betrouwbaarheid van dopingcontroles in Rusland mag Rusland als natie niet meedoen.

https://edition.cnn.com/2021/07/26/sport/what-is-roc-olympics-explainer-spt-trnd/index.html

Mooi dat er nog meer bijgekomen is na de roeisuccessen! Kon niet kijken, ben weg voor een stedentrip. Vannacht ga ik denk ik wel wakker blijven voor de andere roeifinales. Kan morgen toch uitslapen. 

Die Duitse wielercoach.... 

NinjeTurtle schreef op 28-07-2021 om 18:30:

Die Duitse wielercoach....

Nou, inderdaad. Hoe krijg je het je mond uit…. 

Sneeuwwitje schreef op 28-07-2021 om 19:46:

[..]

Nou, inderdaad. Hoe krijg je het je mond uit….

Wat? 

De renner die hij coachte fietste achter een Eritreese en Algerijnse renner, toen zei de coach; haal hem in, die kamelendrijver… 

Allemachtig!

Sneeuwwitje schreef op 28-07-2021 om 19:55:

De renner die hij coachte fietste achter een Eritreese en Algerijnse renner, toen zei de coach; haal hem in, die kamelendrijver…

Dat méén je niet?! Het dringt ook echt gewoon niet tot sommigen door…

Sophia_!

Sophia_!

28-07-2021 om 22:13

MevrouwJack schreef op 28-07-2021 om 18:16:

Mooi dat er nog meer bijgekomen is na de roeisuccessen! Kon niet kijken, ben weg voor een stedentrip. Vannacht ga ik denk ik wel wakker blijven voor de andere roeifinales. Kan morgen toch uitslapen.

Leuk, veel plezier! Waar ben je? 

Ik denk dat ik de wekker vannacht ook maar eens zet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.